• 0

Hosting Magento i.c.m. Joomla

Goedenmiddag HL-ers,

 

Momenteel ben ik samen met een externe partij een nieuwe webshop aan het opbouwen in Joomla, waarbij ik Magento gebruik als e-commerce platform.

 

Nu is het bouwen van de website al geen goedkope grap, ook de hosting vind ik best duur. De partij die mij is aangeraden, Byte, rekent € 60,- voor het kleinste pakketje.

 

Nu weet ik dat een goede hosting provider belangrijk is, ook voor je resultaten in Google. Maar weten jullie wellicht een provider die zowel Joomla als Magento kan hosten en kosten-technisch iets aantrekkelijker is? Ook als je op enig moment groeit in omvang.

 

Alvast bedankt!!

 

Groeten

Dennis

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is die 60,00 per maand?

 

Joomla en Magento zijn "logge" systemen. Magento met veel producten al helemaal. Ik zou daar dus zeker niet bezuinigen op de hosting. Snelheid is niet alleen belangrijk voor google maar zeker zo belangrijk voor de bezoeker. Er zijn ook enkele "tweaks" om magento te versnellen kijk daar ook naar voordat je een hosting kiest. (hebben ze er ervaring mee)

Link naar reactie
  • 0

Even een opmerking terzijde: ik las vanmorgen op Slashdot.org een artikel over Magento (book review).

http://books.slashdot.org/story/10/06/28/1224251/Magento-13-Sales-Tactics-Cookbook

Het viel me op dat de reacties erop erg kritisch waren.

Log, slecht geschreven, etc. waren niet van de lucht.

 

 

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je Social Internet aanraden (www.socialinternet.nl). Ik zit hier zelf, en het is ontzettend goedkoop. Ik draai ook meerdere webshops en info sites, zowel Joomla als Magento en dit werkt perfect. Hiervoor zat ik bij Hostnet, hier werkte het met wat aanpassingen ook wel maar was de ondersteuning niet zo goed / diepgaand.

Link naar reactie
  • 0

Op de website van Magento vind je een lijst met Nederlandse Magento hosters ( klik! ).

Kies een goede webhoster en wees bereid hier wat meer geld aan uit te geven, Magento staat erom bekend veel te eisen van de server en moet daarom niet met teveel andere (zware/druk bezochte) websites en applicaties op een server staan. Bovendien kan het veel uitmaken als een server wordt geoptimaliseerd voor gebruik met Magento!

 

Groeten,

 

Thijl.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Een VPS is aan te raden vanwege de eenvoudige uitbreidbaarheid. Let echter wel op dat de meeste VPS-systemen (alsmede dedicated servers) zonder serverbeheer of -optimalisatie geleverd worden. Het is echt aan te raden hier een ervaren Magento-kenner naar te laten kijken. Voor e-commerce toepassingen is een VPS verder ideaal vanwege de hoge beschikbaarheid.

 

Een nadeel van een VPS is wel dat een degelijke VPS met het nodige geheugen op een bepaald punt (veel) meer gaat kosten dan bijvoorbeeld een dedicated server.

 

Is je webwinkel echter nog niet zo in trek dat een eigen systeem de moeite waard is, begin dan met een voor Magento geoptimaliseerde shared hosting. Daar betaal je fors meer voor, maar geeft je wel wat meer zekerheid dan een standaard pakketje van de hostingboer om de hoek.

 

Bedenk ook dat wanneer je site niet beschikbaar is, je ook geen inkomsten hebt en een snelle webwinkel zorgt voor meer omzet.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.