• 0

Wel locatie maar nog geen goed idee

Ik ben gestuit op een goede locatie. Locatie is heel belangrijk volgens makelaars en andere ondernemers.

Nu nog een goed idee. Je moet uitgaan van je kwaliteiten en sparren zeggen ze dan. Verder moet je

kennis hebben van de markt etc... Wel de locatie is in een grote stad waar veel toeristen samenkomen.

Alles is er in de buurt. Ik zoek iets met toeristen wat onderscheidend is van de rest. Het liefst iets in de

dienstensector. Heb een gedegen administratieve achtergrond. Niet een toeristen winkel waar er al

100 van zijn maar misschien wel iets in de reisbranche wat vernieuwend kan zijn. Ik zoek niet het

gat in de markt. Misschien kunnnen jullie me op weg helpen. Oh ja ik ben goed in fotografie in

mijn vrije tijd wellicht is dat een kans.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Locatie x gebruik = business, ofzoiets? Wil je klederdracht foto's gaan maken? Of 'verkleden' als mijn favoriete Nederlander?

 

Zonder verdere informatie kunnen we hier alleen in algemene zin iets van zeggen. Wel een idee, maar geen locatie is volgens mij veel concreter. Er geldt ook zoiets als de vent is de tent.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Locatie is heel belangrijk volgens makelaars en andere ondernemers.

 

Ja natuurlijk is locatie belangrijk volgens makelaars. Je hele huis vol tupperware is als ik die verkoopdames mag geloven ook enorm belangrijk...

 

Ontopic:

 

Wat zijn de afmetingen van de locatie, wat zitten er voor zaken omheen, komen er daadwerkelijk toeristen langs of een straat verderop, wat staat er in het bestemmingsplan etc.

 

Beetje weinig info om een idee te geven. Daarnaast een beetje onlogische volgorde (je businessplan opstellen adhv je locatie) maar goed, soms loop je ergens tegenaan zullen we maar zeggen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Quote:

Locatie x gebruik = business, ofzoiets?

 

Zo gemakkelijk ligt het natuurlijk niet. De locatie is hier wel heel erg van belang. De toeristenopstapplaatsen bevinden

zich aan de andere kant van de straat. Het is een centraal punt met dichtbij het station. De huur is niet al te hoog

en het gaat om ongeveer 250m2. Geen horeca mogelijk wel winkel of dienstensector. Er zitten souvenirwinkels in

de buurt en reisbureaus.

 

Inderdaad soms loop je ergens tegenaan en dan ga je van daaruit verder denken.

Link naar reactie
  • 1

Het grote gevaar met deze gedachtegang is dat je een vraag wilt creeren in de markt die er misschien helemaal niet is.

 

De gedachten om vanuit middelen te denken ipv een plan wordt ook wel in het engels effectuation genoemd. Het is niet mijn bedoeling je te ontmoedigen maar alleen te waarschuwen voor mogelijke valkuilen.

 

Een link naar wat informatie over Effectuation, is alleen wel in het engels.

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.