• 0

Orderbevestiging plus factuur goudengids\telefoongids!!!!!!

Heb nou al enige tijd het forum doorzocht maar nog niet echt een concreet antwoord gevonden. Misschien dat iemand deze heeft voor mij?

 

Het punt is dat ik gebeld ben door goudengids/telefoongids en gezegd heb dat ik geen belang heb in hun produkten maar toch krijg ik een orderbevestiging waarop staat dat dit automatisch een factuur wordt. Zo te lezen komt niemand dit vreemd voor en heeft iedereen hier er ervaring en problemen mee:(

 

Nergens heb ik een concrete oplossing hier gevonden wel een aantal keer van "laat het er maar op aankomen" maar dit gaat mij enigszins te ver aangezien ik er moeite mee heb dat zulke bedrijven dit kunnen doen en er mee wegkomen meestal ook!!

 

Heeft iemand hier een link o.i.d. voor waar standaard brieven op staan over hoe je dit stoppen kan?

 

Hoor graag van iemand,

 

Vriendelijke groeten,

 

Harold Supér

Hyscon Super Service

Assen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

(aangetekende) brief terugsturen dat je niet accoord bent gegaan, geen diensten wil afnemen en ook nooit toezeggingen in die richting hebt gedaan en dat je van hun graag bevestigd wil hebben dat de factuur ten onrechte is verstuurd, desnoods incl een creditfactuur.

 

Tevens het verzoek daarbij doen dat ze geen contact meer opnemen voor nieuwe acquisitietrajecten en je van hun interne bellijst wordt verwijderd.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Zo te lezen komt niemand dit vreemd voor en heeft iedereen hier er ervaring en problemen mee. :(

 

Nergens heb ik een concrete oplossing hier gevonden wel een aantal keer van "laat het er maar op aankomen" maar dit gaat mij enigszins te ver aangezien ik er moeite mee heb dat zulke bedrijven dit kunnen doen en er mee wegkomen meestal ook!!

 

 

Je haalt een heleboel topics door mekaar. Tenzij je elders slechte ervaringen met de Gouden Gids / Telefoongids bent tegengekomen. Okay, de verkoop is soms een beetje agressief. Maar al die valse trucs die door talloze andere acquisiteurs uitgehaald worden, heb ik bij GG/TG nog nooit gezien.

 

Kun je links plaatsen naar iedereen die daar 'ervaring en problemen mee' heeft?

 

Klinkt meer alsof je een spooknota ontvangen hebt van een andere partij.

 

Iemand anders dezelfde ervaring met GG/TG?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Op de website van GG/TG:

 

Er zijn vijf manieren om een “misleidende factuur” te herkennen:

 

1. Controleer of het in de factuur vermelde unieke contractnummer overeenkomt met het eerder ontvangen contractnummer bij de opdrachtbevestiging/ het orderformulier.

2. Klopt de naam van het bedrijf helemaal? Onze naam is "De Telefoongids BV". Hoofdletter D en hoofdletter T.

3. Op de factuur van De Telefoongids BV staat het woord “Factuur” rechtsboven vermeld. Op de misleidende factuur staat vaak “Uw aanbod in de Telefoongids”, of "Advertentieprogramma aanbod".

4. Controleer altijd of het nieuwe gecombineerde logo van De Telefoongids BV in de linker bovenhoek staat vermeld.

5. Controleer het adres op de factuur.

6. Facturen van De Telefoongids BV bevatten nooit reclame-uitingen.

 

Het factuuradres van De Telefoongids BV is:

 

De Telefoongids BV

Postbus 77863

1070 LL Amsterdam

 

Indien u onraad ruikt

 

Indien u twijfelt aan een factuur neemt u dan – voordat u deze factuur betaalt! – contact op met onze Klantenservice via 020-408 6400. Zij kunnen u vertellen of u inderdaad een factuur van De Telefoongids BV heeft ontvangen. Of kijk op www.detelefoongids.nl onder het kopje 'Klantenservice' voor meer informatie.

 

De Telefoongids BV wil graag samen met u deze misleidende praktijken aanpakken. Wij verzoeken u dan ook de misleidende factuur naar ons te faxen met uw contactgegevens. Het faxnummer van onze Klantenservice is 020-408 62 50.

 

Het is tevens mogelijk om een melding te doen bij Steunpunt Acquisitiefraude, het landelijke meldpunt voor advertentiefraude en acquisitiefraude. Zie hiervoor www.fraudemeldpunt.nl.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Staat er nergens op de orderbevestiging/factuur een tekst als: "dit is geen factuur maar een aanbod. Het aanbod is pas aanvaard na betaling"? Net boven de acceptgiro vaak? En kleine lettertjes natuurlijk.

 

Kijk anders even bij fraudemeldpunt.nl of je een zelfde brief tegenkomt daar. En (anders) zeker ook doen wat Frans zegt, een aangetekende brief sturen etc.

 

 

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

Ik geef deze even een klein schopje.. Ik snap er letterlijk niks meer van.

 

Heb nu ook een rekening van de telefoongids voor me liggen. Gewoon de echte. Net gebeld en mijn contract zou stilzwijgend verlengd zijn, 3 maanden opzeg termijn. Heb even de betalingen gecontroleerd tot anderhalf jaar terug, geen betaling aan de telefoongids in die periode. Wel een in 2007 en een in 2008. Waarna volgens mij alles is opgezegd.

 

Nu is de gouden gids overgenomen door de telefoongids en daar heb ik vorig jaar dus wél wat afgenomen.. Als deze stilzwijgend verlengd zou zijn zou ik nu weer veel geld kwijt zijn, maar het bedrag op de factuur die ik nu heb is vele malen lager. (Grote advertentie in gouden gids was voor een jaar)

 

Waar kunnen ze het nu vandaan halen dat ik opdracht heb gegeven? Op de factuur staat overigens het volgende:

Factuur betreffende uw DTG & GG advertentieprogramma conform de u eerder toegezonden orderbevestiging.

 

Verder heb ik telefonisch contact gehad en ik zou een kopie van het contract toegestuurd krijgen, vraag me wel af of jullie hier iets van snappen of heb ik het uberhaupt al te moeilijk neergezet.

Link naar reactie
  • 0

 

Als er problemen zijn bij DTG/GG met acquisitie en verlenging, is HL een prima plek om dat te signaleren. Die jongens hebben vast een webcare-team dat kan reageren, en ze willen niet geasscieerd worden met acquisitie-gesjoemel dus aanmelding en verlenging (opzegging) dient transparant te zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat De Telefoongids absoluut niet moeilijk doet. 3 jaar geleden heb ik paar extra vermeldingen opgenomen in de telefoongids en daar heb ik ook keurig voor betaald. Elk jaar krijg ik daarvoor een bevestiging met daarop vermeld dat de factuur binnenkort volgt en dat als ik iets wil veranderen ik dat via mail of post kan doen. Dit jaar besloot ik dat ik de extra vermeldingen niet meer wilde, omdat het naar mijn mening toch niets opleverde. Ik had de factuur echter al ontvangen, maar toch heb ik een mailtje gestuurd dat ik de extra vermeldingen uit de gids wilde. Daaropvolgend is dat ook gebeurd en heb ik keurig een creditnota ontvangen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat De Telefoongids absoluut niet moeilijk doet. 3 jaar geleden heb ik paar extra vermeldingen opgenomen in de telefoongids en daar heb ik ook keurig voor betaald. Elk jaar krijg ik daarvoor een bevestiging met daarop vermeld dat de factuur binnenkort volgt en dat als ik iets wil veranderen ik dat via mail of post kan doen. Dit jaar besloot ik dat ik de extra vermeldingen niet meer wilde, omdat het naar mijn mening toch niets opleverde. Ik had de factuur echter al ontvangen, maar toch heb ik een mailtje gestuurd dat ik de extra vermeldingen uit de gids wilde. Daaropvolgend is dat ook gebeurd en heb ik keurig een creditnota ontvangen.

 

Ik probeer al 3 jaar mijn vermelding op te zeggen, 1e jaar is het telefoontje niet aangekomen, 2e jaar schiftelijk, was ik te laat, de opzegtermijn was al verstreken, dit jaar krijg ik gewoon weer een factuur...148,75 euro .... dus ik ben het er niet helemaal mee eens... >:(

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik probeer al 3 jaar mijn vermelding op te zeggen, 1e jaar is het telefoontje niet aangekomen, 2e jaar schiftelijk, was ik te laat, de opzegtermijn was al verstreken, dit jaar krijg ik gewoon weer een factuur...148,75 euro .... dus ik ben het er niet helemaal mee eens... >:(

 

 

Dan kun je nou simpelweg stellen dat je tweede opzegging ruim op tijd was voor dit jaar.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.