ik heb het forum doorzocht en kan nergens anders antwoord krijgen op mijn vraag:
ik sta op het punt om de datum en het tijdstip te laten registreren voor mijn nieuwe idee bij belastingdienst en notaris.... ik ben me er van bewust dat het geen optimale bescherming geeft, alleen de datum en tijdstip vastlegt, maar ik wil er wel alles aan doen mijn idee te beschermen.
Nu ga ik dus volgende week naar de notaris en de belastingdienst. Als eerste: ik heb een paar keer goed de tekst van de onderhandse akte gelezen en ook de belastingdienst gebeld, dat ik het vrij onduidelijk vind, hoe het nou precies werkt...wat er nu wel en niet bij de belastingdienst ingeleverd kan worden. De medewerker van de belastingdienst vertelde me dat in haar systeem nog minder informatie stond dan op de website en ze het niet wist. Ze kon me alleen vertellen dat ik stempel kreeg op elke pagina en dat opgestuurd kreeg. .ik kom hier niet uit. Bij de notaris, zit ik met hetzelfde eigenlijk...wel gebeld, maar geen antwoord gekregen wat nou precies slim is om vast te leggen in zon dept.. Ik weet hier alleen wel wat ik kan deponeren en wat niet.
Mijn vraag is: heeft iemand extra tips die ik kan gebruiken om volgende week sterker te staan bij de registraties en de bescherming van het idee? Op dit moment plaats ik alleen het ondernemingsplan, en een kopij van de eerste e-mail, waarin de datum staat waarop ik het idee bedacht heb ( mijn eerst opdracht aan de websiteontwerper) heeft iemand ,nog practische tips waar ik aan moet denken, of wat er qua inhoud absoluut bij moet, om een idee optimaal te beschermen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
coelacanth
coelacanth
Goedenavond,
ik heb het forum doorzocht en kan nergens anders antwoord krijgen op mijn vraag:
ik sta op het punt om de datum en het tijdstip te laten registreren voor mijn nieuwe idee bij belastingdienst en notaris.... ik ben me er van bewust dat het geen optimale bescherming geeft, alleen de datum en tijdstip vastlegt, maar ik wil er wel alles aan doen mijn idee te beschermen.
Nu ga ik dus volgende week naar de notaris en de belastingdienst. Als eerste: ik heb een paar keer goed de tekst van de onderhandse akte gelezen en ook de belastingdienst gebeld, dat ik het vrij onduidelijk vind, hoe het nou precies werkt...wat er nu wel en niet bij de belastingdienst ingeleverd kan worden. De medewerker van de belastingdienst vertelde me dat in haar systeem nog minder informatie stond dan op de website en ze het niet wist. Ze kon me alleen vertellen dat ik stempel kreeg op elke pagina en dat opgestuurd kreeg. .ik kom hier niet uit. Bij de notaris, zit ik met hetzelfde eigenlijk...wel gebeld, maar geen antwoord gekregen wat nou precies slim is om vast te leggen in zon dept.. Ik weet hier alleen wel wat ik kan deponeren en wat niet.
Mijn vraag is: heeft iemand extra tips die ik kan gebruiken om volgende week sterker te staan bij de registraties en de bescherming van het idee? Op dit moment plaats ik alleen het ondernemingsplan, en een kopij van de eerste e-mail, waarin de datum staat waarop ik het idee bedacht heb ( mijn eerst opdracht aan de websiteontwerper) heeft iemand ,nog practische tips waar ik aan moet denken, of wat er qua inhoud absoluut bij moet, om een idee optimaal te beschermen?
p.s. I-depot heb ik ook al aangevraagd,
Met dank voor het meedenken!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27368-inhoud-onderhandse-akte-belastingdienst-en-akte-van-depot-notaris/Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag