• 0

inhoud onderhandse akte ( belastingdienst ) en akte van depot ( notaris)

Goedenavond,

 

ik heb het forum doorzocht en kan nergens anders antwoord krijgen op mijn vraag:

 

ik sta op het punt om de datum en het tijdstip te laten registreren voor mijn nieuwe idee bij belastingdienst en notaris.... ik ben me er van bewust dat het geen optimale bescherming geeft, alleen de datum en tijdstip vastlegt, maar ik wil er wel alles aan doen mijn idee te beschermen.

 

Nu ga ik dus volgende week naar de notaris en de belastingdienst. Als eerste: ik heb een paar keer goed de tekst van de onderhandse akte gelezen en ook de belastingdienst gebeld, dat ik het vrij onduidelijk vind, hoe het nou precies werkt...wat er nu wel en niet bij de belastingdienst ingeleverd kan worden. De medewerker van de belastingdienst vertelde me dat in haar systeem nog minder informatie stond dan op de website en ze het niet wist. Ze kon me alleen vertellen dat ik stempel kreeg op elke pagina en dat opgestuurd kreeg. .ik kom hier niet uit. Bij de notaris, zit ik met hetzelfde eigenlijk...wel gebeld, maar geen antwoord gekregen wat nou precies slim is om vast te leggen in zon dept.. Ik weet hier alleen wel wat ik kan deponeren en wat niet.

 

Mijn vraag is: heeft iemand extra tips die ik kan gebruiken om volgende week sterker te staan bij de registraties en de bescherming van het idee? Op dit moment plaats ik alleen het ondernemingsplan, en een kopij van de eerste e-mail, waarin de datum staat waarop ik het idee bedacht heb ( mijn eerst opdracht aan de websiteontwerper) heeft iemand ,nog practische tips waar ik aan moet denken, of wat er qua inhoud absoluut bij moet, om een idee optimaal te beschermen?

 

p.s. I-depot heb ik ook al aangevraagd,

 

Met dank voor het meedenken!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Goedenavond,

 

ik heb het forum doorzocht en kan nergens anders antwoord krijgen op mijn vraag:

Probeer dan eens je vraag te formuleren.

ik sta op het punt om de datum en het tijdstip te laten registreren voor mijn nieuwe idee bij belastingdienst en notaris.... ik ben me er van bewust dat het geen optimale bescherming geeft, alleen de datum en tijdstip vastlegt, maar ik wil er wel alles aan doen mijn idee te beschermen.

Je kunt een idee niet beschermen.

Nu ga ik dus volgende week naar de notaris en de belastingdienst. Als eerste: ik heb een paar keer goed de tekst van de onderhandse akte gelezen en ook de belastingdienst gebeld, dat ik het vrij onduidelijk vind, hoe het nou precies werkt...wat er nu wel en niet bij de belastingdienst ingeleverd kan worden. De medewerker van de belastingdienst vertelde me dat in haar systeem nog minder informatie stond dan op de website en ze het niet wist. Ze kon me alleen vertellen dat ik stempel kreeg op elke pagina en dat opgestuurd kreeg. .ik kom hier niet uit.

Waar kom je niet uit? Wat is er onduidelijk aan het feit dat registratie inhoudt dat elke pagina van een stempel wordt voorzien?

Bij de notaris, zit ik met hetzelfde eigenlijk...wel gebeld, maar geen antwoord gekregen wat nou precies slim is om vast te leggen in zon dept.. Ik weet hier alleen wel wat ik kan deponeren en wat niet.

Dat laat je aan de notaris over, daar betaal je hem voor. Mijn idee: niks is zinvol, want je kunt een idee niet beschermen.

p.s. I-depot heb ik ook al aangevraagd,

Net zo zinvol als elke andere poging om een idee te beschermen.

 

Als je een goed idee hebt, dan moet je dan gewoon uitvoeren en zorgen dat je steeds voorop loopt met dat idee.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je snerpende bericht...ik ben geen ster in formuleren , ik weet dat je een idee niet kan beschermen, ik omschreef dat niet duidelijk, het suggereert inderdaad dat ik denk dat je het wel kan beschermen. Ik begrijp je antwoord echter niet zo goed.

 

"wat er nu wel en niet bij de belastingdienst ingeleverd kan worden" schrijf ik,

 

bij de notaris schrijf ik:

 

"Bij de notaris, zit ik met hetzelfde eigenlijk...wel gebeld, maar geen antwoord gekregen wat nou precies slim is om vast te leggen in zon dept.."

 

dat is dus mijn vraag, .......wat is, ( ondanks dat ik begrijp dat je een idee niet kan beschermen), zinvol om toch mee te nemen, zodat je toch weet dat je er alles aan gedaan hebt, of wat is slim om in ieder geval mee te nemen?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

dag Coelacanth.

 

Als je bij de fiscus iets laat registreren, dan heb je enkel de datum en de inhoud van je document als bewijs. Dat kan op zich handig zijn als op de inhoud een copyright rust. Het beschermt verder nergens tegen.

 

Als je een idee op papier hebt staan, dan wordt er dus niets beschermd in de zin dat niet iemand anders jouw idee kan uitwerken tot een model o.i.d. waarop een patent aangevraagd kan worden.

 

Dus wat wil je bereiken met het deponeren van jouw idee op papier?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dag Joost,

 

Dank je. ik begrijp het. Ik had ergens gelezen dat het slim was om alle 3 de inschrijvingen ( belastingdienst, i-depot,akte van depot) te laten uitvoeren, omdat dat ietsje zwaarder zou tellen voor een rechter..mocht er ooit een geschil komen en je zou elkaar zien in de rechtbank. ik heb het mis denk ik.

 

bedankt beiden voor jullie antwoord in ieder geval.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.