• 0

Direct bv starten financiering

Beste HG,

 

 

Ik ben bezig om een financiering te krijgen. Zelf heb ik weinig geld. wel kan ik ca. 5000 euro lenen van familie en heb ik een huis waar ik een overwaarde van ca. 20.000 op heb.

 

nu heb ik een financiering van 30.000 euro nodig. Maar ook wil ik vanuit een BV starten. Moet ik dan meteen rekenen op een financiering van 50.000 of zijn hier andere mogelijkheden voor? dus financier ik de bv met mijn lening ( volgens mij wil een bank dit al niet) of moet ik hier iets anders voor regelen. Ik heb geen mensen die 20.000 over willen maken voor even.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even zien:

 

[*]gepost 1 juli.

[*]Heerlijk warm weekend

[*]Nu 5 juli.

 

Soms gaat het gewoon niet zo snel als je zou willen ;)

 

Lijkt mij dat een eigen inbreng wel een voorwaarde is. Voordat je aan financiering toekomt eerst een vraag:

 

een BV oprichten vereist 18K eigen middelen voor het aandelenkapitaal. Als je maar 5K hebt, waar haal je de ontbrekende 13K dan vandaan?

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ondernemers kunnen in het nieuwe systeem, dat in de loop van volgend jaar in moet gaan, zelf bepalen welk bedrag zij bij oprichting van de BV in willen brengen.

 

Alleen is dat nog steeds niet in gegaan.

 

Joost zal overigens een van de eerste op dit forum zijn die dat zou weten... :)

 

Dus je hebt nog steeds 18k nodig :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Escuses, ik zie het:

 

art 2:178 BW

2 Het maatschappelijke en het geplaatste kapitaal en het gestorte deel daarvan moeten bij de oprichting ten minste het minimumkapitaal bedragen[Red: Bij Stb. 2000/322 is dit bedrag m.i.v. 1 september 2000 vastgesteld op 18 000 euro.] dat bij koninklijk besluit is vastgesteld. Het minimumkapitaal wordt ten hoogste eenmaal in de twee jaren verhoogd of verlaagd, evenredig aan de ontwikkeling sedert 1 januari 1985 van een bij algemene maatregel van bestuur aan te wijzen prijsindexcijfer; het wordt daarbij afgerond op het naaste veelvoud van tweeduizendvijfhonderd euro. Het minimumkapitaal wordt niet opnieuw vastgesteld zo lang als het minder dan tweeduizend euro afwijkt van het onafgeronde bedrag.

 

@joost: thanks! ik houd het bij.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is dan inderdaad ook dat wanneer ik een financiering krijg, of ik die bv kan oprichten met dit geld.

Ik hoorde dat banken wel eens werken met een daglening of iets dergelijks zodat je een BV kan oprichten en dan moet je het geld weer terug storten. dit is rentevrij maar gaat het fout ben je persoonlijk aansprakelijk. Is zoiets bekend?

 

Maar het klopt inderdaad, mijn vraag is hoe kan ik een bv krijgen met 5000 euro eigen geld...

Link naar reactie
  • 0

Dan moet je eerst zorgen dat je een bank vindt die de daglening nog verstrekt. Ik ken ze niet meer, tenzij je een dijk van een ondernemingsplan hebt. Overigens heb je aan een daglening helemaal niets want als je die meteen retour bank stort, heb je nog steeds 50K nodig voor je uiteindelijke ondernemingsplan.

 

Het gestort kapitaal ad 18K kun je in de BV gewoon gebruiken. Het verhaal richting de bank is dus tweeledig:

 

1. je hebt 5K en dus 14K nodig voor de oprichting van de BV (incl. notaris). Dit is een privé lening omdat je privé aandeelhouder wordt.

2. daarnaast heb je in de BV een lening nodig van 32 (50-18) voor je ondernemingsactiviteiten. Dit vereist een goed ondernemingsplan, maar dan nog vraag ik me af of er een bank meegaat in jouw wensen.

 

Ben je al bij banken langs geweest? Is je ondernemingsplan al af?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de heldere toelichting. Ja ik heb reeds een bank benaderd. Die gaf aan dat het plan er erg goed uitzag maar dat ze het een te groot risico achten omdat mijn dienst zich bevindt op een markt met een paar grote spelers. Overigens hebben zij niet concreet naar mijn financien gekeken. Ik heb bv. ook nog een huis waarop ik ca. 20.000 euro overwaarde heb. WEllicht dat dit kan helpen? Daarnaast heb ik HBO..wat wellicht de kans op een terugverdienperiode vergroot mocht het fout gaan.

 

Zij gaven mij aan om:

- het idee voor te leggen aan de reeds gevestigde namen. Mochten zij ondersteuning willen bieden dan zien ze meer mogelijkheden.

- of te graan praten met q-redits welke microkredieten verschraft.

 

Echter wil ik voor dit gesprek zelf weten wat nou wel of niet mogelijk is. Doordat het een idee is waarbij aansprakelijkheid op ten duur zou kunnen spelen wil ik vanuit een bv starten.

..

 

Link naar reactie
  • 0

nee dat begrijp ik. Zou overigens wel makkelijk zijn ! ;)

Maar waar het mij vooral om gaat is dat ik zoveel verschillende geluiden hoor omtrent het oprichten van een BV. Wanneer het zo is dat je ALTIJD zelf de 18k moet inbrengen dan wordt het als snel lastig. Zijn hier echter wel uitzonderingen op dan hou ik hoop! Ik ga het gesprek gewoon aan. Bedankt voor de heldere toelichting(en)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.