Het is een nieuw complex en de aanschaf is dan ook vrij op naam.
Volgens mij kan ik de ruimte zelf als bedrijfsruimte op de balans zetten.
Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe het zit met de btw en eventuele afschrijving?
Ik neem aan dat de geheven btw door mij als voorbelasting weer kan worden teruggevraagd.
Zit er afschrijving op zoiets?
Tot nu toe heb ik alleen in dingen "geïnvesteerd" die met de tijd ook minder waard worden. Ik verwacht echter dat deze ruimte bij verkoop toch op zijn minst hetzelfde bedrag oplevert..
Dan zou ik dus ook geen afschrijving hebben, maar ik heb natuurlijk wel de aanschafkosten.. blijven die dan in die ruimte tot we ooit besluiten het te verkopen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Karen Dam
Karen Dam
Hallo allemaal,
Ik overweeg om magazijnruimte aan te schaffen.
Het is een nieuw complex en de aanschaf is dan ook vrij op naam.
Volgens mij kan ik de ruimte zelf als bedrijfsruimte op de balans zetten.
Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe het zit met de btw en eventuele afschrijving?
Ik neem aan dat de geheven btw door mij als voorbelasting weer kan worden teruggevraagd.
Zit er afschrijving op zoiets?
Tot nu toe heb ik alleen in dingen "geïnvesteerd" die met de tijd ook minder waard worden. Ik verwacht echter dat deze ruimte bij verkoop toch op zijn minst hetzelfde bedrag oplevert..
Dan zou ik dus ook geen afschrijving hebben, maar ik heb natuurlijk wel de aanschafkosten.. blijven die dan in die ruimte tot we ooit besluiten het te verkopen?
Alvast bedankt voor jullie input!
Karen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27377-aankoop-magazijnruimte-hoe-op-de-balans-afschrijving/Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag