Domeingrootte Plesk vs FTP pakket

Aanbevolen berichten

Ik heb bij Denit een domein van 50 Mb grootte.

Volgens mijn FTP pakketten (CyberDuck en Transmit) neemt mijn website 16.8 Mb in beslag.

Volgens de Plesk interface van Denit is dit nu over de 50 Mb.

Dit is dus het 'httpdocs' directory, dus alleen de website, niet de logbestanden, email, etc.

 

Wat is hier de verklaring voor? ???

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Denit had een probleem met het meten er van. Zodra je eenmaal op een bepaalde grootte van de website had gezeten kon hij niet meer het juiste gebruik bepalen. IK heb dat zelf eens meegemaakt. Ondanks dat er maar 1 index.htm stond gaf de site aan dat er 50Mb stond en ik dus niets meer kon. De helpdesk was hier bekend mee, en heeft eenvoudigweg de size vergroot naar 100 Mb. Even contact opnemen met de helpdesk kan je denk ik al helpen.

Link naar reactie

Helpdesk heeft idd gereageerd: ieder bestand neemt sowieso al 8K in de FAT in beslag (als dat zo heet in Linux taal).

Dan gaat het idd hard!

 

Maar toch gek dat een FTP programma dit niet 'meeneemt' in de berekening van de totale grootte van een map met inhoud?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Tuurlijk. Maar die valt buiten dit 'probleem'.

Maar ik vraag de grootte van een map op die uitsluitend bestanden en andere mappen bevat.

Geen:

Logs

Temps

Caches

Email

Database

 

Op moment X vraag ik de grootte van map M op:

Cyberduck: 16.8 Mb

Transmit: 16.8 Mb

Plesk: 55 Mb

 

Als het idd aan die 8k per bestand zou liggen, dan is het toch heel vreemd dat Cyberduck en Transmit deze info niet meenemen in de berekening van de grootte van een map???

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Helpdesk heeft idd gereageerd: ieder bestand neemt sowieso al 8K in de FAT in beslag (als dat zo heet in Linux taal).

 

Dat geldt niet alleen voor linux, maar voor elk OS. Elk bestand heeft een verwijzing in de FAT staan. Dit geeft alleen maar het adres aan waar op de disk het bestand te vinden is, en kan absoluut het probleem niet zijn.. Dit heeft een grootte van slechts enkele bytes. De disk zelf is "gealloceerd". Dat wil zeggen dat hij in stukjes is opgedeeld. In jouw geval blijkbaar 8k. Wat trouwens een heel normale waarde is. Voor elk bestand worden dan 1 of meerdere blokken van 8k gebruikt.

 

Voorbeeld, als je een bestand van 4 k opslaat, wordt er voor dat bestand een blok van 8k gebruikt, ergo een verlies van 4k. Schrijf je echter een bestand weg van 20k, dan worden er 3 blokken van 8k gebruikt en ook dan is het verlies 4k (2 blokken worden geheel gevuld, 1 blok maar voor de helft). Hij lijkt me vreemd dat dit de oorzaak van je probleem is. 50Mb zou dan namelijk neerkomen op (55*1024)=56.320 bestanden op disk (ongeveer dan, omdat er ook grotere bestanden tussen zitten).

 

Kun je een telling doen van het aantal bestanden? Het makkelijkst gaat dit door je hele website (dus inclusief de bijkomende site-files) te downloaden naar een aparate directory op je PC. Met eigenschappen kun je dan exact bekijken hoeveel bestanden er staan, en hoeveel ruimte dat in beslag neemt.

 

Overigens, voor zover ik weet, telt ftp uitsluitend de gebruikte bytes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.