• 0

Is NU het moment aangebroken om te starten?

Wat denken jullie? Is dit HET moment om een eigen adviesbureau te starten onder het mom: "Het kan alleen nog maar beter gaan" refererend aan de "slechte economische omstandigheden"

(Alhoewel ik van mening ben dat het woord "recessie" alleen een slecht excuus is om niet je best te hoeven doen.), of kan men (en ik) beter wachten tot we "in de lift" zitten....wat denken jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

naar mijn mening is het altijd het moment om te starten... je hebt als starter vaak nog zoveel dingen die je moet leren handlen dat je volgens mij niet heel veel meekrijgt van slechte economie enzo. (tenzij je niet als 'kleine' starter begint natuurlijk, direct met personeel en investeerders ofzo).

 

al dat recessiegezeur is voor het grootste deel gewoon aangepraat, stemmingmakerij dus.

Link naar reactie
  • 0

Ha Joost,

 

Het is NU de tijd om een goed businessmodel te ontwikkelen. Zoniet, dan is het NOOIT de tijd om te starten. Wie zijn je klanten, wat is je product, wat zijn je concurrenten (alternatieven) en waarom gaan je klanten bij jou kopen en niet bij je concurrenten.

 

BTW, de tijd om te starten is ALTIJD goed. Hoog of laag conjuctuur, maakt niks uit. "ieder nadeel heb zun voordeel natuurlijk, das logisch". Als je er zelf maar klaar voor bent.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Aan de andere kant is er in een hoogconjunctuur meer geld om met andere marketingvormen te experimenteren, en zullen ondernemers harder op zoek (moeten) gaan naar alternatieven om tegen de grotere budgetten op te boksen.

Ik ga dus mee in Nils' opvatting dat de tijd altijd goed is, als je er zelf maar klaar voor bent.

 

A la je eerste kusje, zeg maar.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik hoorde van een directeur van een managementopleiding dat op dit moment veel beroep gedaan wordt op studenten voor adviesklusjes.

Kennelijk is bij huidige conjunctuur de prijs nog even belangrijker dan de kwaliteit.

Wat dat betreft heb je de wind tegen als starter.

 

Maar als je er doorheen komt, dan heb je bij een opgaande economie je eerst klantenbestand om verder te groeien al opgebouwd.

 

Adviestalent kun je hebben, maar je commercieel talent wordt op de proef gesteld als de markt van opdrachten dun is.

Horeca onderzoeker Rendement op bedrijfsvoering

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, elk moment is een goed moment. Als bedrijf moet je tegen een beetje economische tegenwind kunnen. Als ik jou was zou ik inspelen op de veranderende behoeftes (als gevolg van veranderende macro-economische omstandigheden) van je potentiële klanten. Wil men goedkoop advies? Mooi, speel dan in op het kostenbesparende voordeel van g-marketing. Trekt de economie weer aan en willen de bedrijven weer wat meer uitgeven? Ook goed, dan leg je de nadruk op de andere voordelen van g-marketing.

 

Verder ben ik het roerend eens met het bericht hierboven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.