• 0

The next Step, babyschoeisel verkopen in Duitsland. Werken met agent of distrib?

3 Jaar geleden is mijn partner haar bedrijf gestart in babyschoeisel. Door haar unieke eigenzinnige ontwerpen heeft ze inmiddels 30 verschillende modellen en levert ze aan webwinkels in Nederland en via haar Nederlandse agent bedient ze de fysieke winkels. Naast Nederland heeft ze ook een Belgische agent en ook de omzet in België is groeiende.

 

De volgende stap is richting Duitsland, een markt die ons compleet onbekend is, maar wel met een vergelijkbaar klimaat en (in potentie) 5x meer omzet tov Nederland.

 

Nu ben ik mij aan het oriënteren op deze markt maar echt gemakkelijk gaat het niet. "Even" naar Duitsland gaan en rondrijden is geen optie, vandaar dit bericht op het forum.

 

Heeft iemand ervaring met export naar Duitsland? Zijn er distributeurs die we moeten aanschrijven of toch agent(-en)?

 

Ik hoop dat iemand mij de goede weg op kan dirigeren.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Daniel,

 

Ken je de website www.internationaalondernemen.nl? Onder het kopje 'zakenpartners vinden' staan diverse topics. Een persoonlijk gesprek met een consulent internationale handel bij de Kamer van Koophandel kan helpen de keus agent - distributeur te maken. NL EVD Internationaal heeft ook mogelijkheden om bijvoorbeeld via een gratis marktscan een handelspartner in Duitsland te vinden. Veel succes.

 

Mirjam Caminada

projectadviseur prepare2start

NL EVD Internationaal

EVD Internationaal ondernemen en samenwerken
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.