• 0

klant wil levering en betaling terugdraaien

hallo allemaal.

 

ik heb (voor de wk) een aantal beamers verkocht.

één van de klanten (cafe) is erg ontevreden over de kwaliteit.

in de aanbieding (flyer per post) is duidelijk te lezen dat wat de specs zijn van de beamer én er is verwezen naar onze leveringsvoorwaarden.

 

helaas importeer ik de spullen en heb geen mogelijkheid om eea terug te sturen.

de klant heeft 1 mnd de beamer in huis gehad, alvorens hij reageerde. daarnaast heeft hij de gemailde factuur betaald.

 

hij eist geld terug en de beamer retour, dat is voor mij geen optie.

aanvankelijk wilde ik meedenken dmv een soort retourregeling met (zeg maar) 25% kosten in mindering.

 

vervolgens heeft de klant een eenmalige machtiging laten uitvoeren op onze rekening (!)

deze uiteraard laten terugstorten, melding gemaakt bij de bank enz. enz.

 

de vraag:

kan een klant, een bedrijf, die getekend heeft voor leveringsvoorwaarden en specificaties van een product ruim ná levering en zelfs na het betalen van de factuur de koop ongedaan maken?

 

het lijkt me van niet, maar ik hoor graag uw reacties!

bvd Freddy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Je hebt je beslissing al genomen, maar ik kan het niet laten om toch nog even te reageren.

 

Ik kan niet zo goed begrijpen waarom je voor € 289 het risico neemt op slechte reclame/je goede naam te grabbel gooien. Ik heb geen verstand van de technische gegevens, dus ik neem maar even aan (opgemaakt uit de voorgaande posts) dat de beamer inderdaad niet echt de kwaliteit heeft die in een cafe nodig zou zijn. Het is inderdaad niet netjes dat de klant ' geld van je rekening heeft geincasseerd. Toch zou ik 'het verlies' nemen en liever het 'de klant is koning' principe hanteren en de beamer terughalen en de klant zijn geld teruggeven. Nu heb je al een tijd(je) gezeik en dat gaat waarschijnlijk nog even door, want de klant blijft natuurlijk ook bij zijn principe. Al dat geharrewar is dat geld toch niet waard?

 

Als je de klant zijn geld had teruggegeven had je misschien nog de kans dat hij nog eens ooit iets bij je af zou nemen of klanten naar je door zou verwijzen. Nu loopt ie overal slechte reclame over je te maken omdat je in zijn ogen waardeloze service hebt verleend. En dat allemaal voor € 289....tel uit je winst.

 

 

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.