Ik geloof het niet... lezen jullie écht geen boeiende artikelen op het internet?

Aanbevolen berichten

Op enkele veeldelers als SubRosa na, vult bijna niemand de Artikelenbank, de functionaliteit van dit forum om interessante internetartikelen met elkaar te delen. Niet bedoeld dus voor linkjes naar eigen artikelen of het maken van reclame, maar wél voor het delen van mooie artikelen, blogposts, presentaties e.d.

 

Ik persoonlijk vind het zeer interessant om veel te lezen over marketing, innovatie, productontwikkeling, groei, exits en vele andere onderwerpen waar een ondernemer mee te maken krijgt. Er verschijnen zóveel artikelen online die inspiratie of informatie bieden, ik pluk er vaak nieuwe ideeën uit die ik in mijn eigen bedrijf kan gebruiken.

 

Daarom dus mijn vraag: lezen jullie weinig inspirerends, boeiends, informatiefs op het internet? Of, dat kan natuurlijk ook, werkt de Artikelenbank niet goed om dat met elkaar te delen? Of wisten jullie überhaupt niet dat de Artikelenbank er was?

 

We als HL horen het graag om de Artikelenbank als tool waardevoller te maken, en ik zie op persoonlijke titel graag meer interessante en inspirerende artikelen tegemoet!

Link naar reactie

Ik ben misschien een buitenbeentje. Ik lees het nauwelijks. Dat komt omdat je toch je eigen (eenmans)zaak moet regelen en je eigen strategie moet uitzetten. Als je een zaak hebt, zoals er velen zijn, kan ik me voorstellen dat je je top moet informeren, om de conculega's voor te blijven. Ik ervaar het dus zelf als teveel afleidend van mijn eigen activiteiten. Als ik met een vraagstuk zit, zoek ik het doelbewust op. Verder kijk ik over o.a. de headers van dit forum om te kijken of er iets bij zit waar ik kan helpen of iets aan kan hebben.

Link naar reactie

Op twitter kun je lijsten maken van interessante personen in je vakgebied..... Werkt geweldig. Hier op HL zou een tweet knop ook niet misstaan. (tweet dit TC)

 

Ik vind het dus te omslachtig om op deze bank artikelen te plaatsen. Lees ik iets interessants en er staat een tweet knop onderaan dan ik druk erop en klaar.

Link naar reactie

 

[*]Alle secties onder 'Extra' zijn te goed verstopt om te klikken.

[*]'Laatst toegevoegde artikelen' komt niet terug op de homepage.

 

Verander deze twee dingen en je zult al een acceptabele verbetering zien.

 

Daarnaast kun je bij zowel video's als artikelen toevoegen hoevaak ze bekeken worden, om je als poster niet af te hoeven vragen of je bijdragen wel gelezen worden.

 

Je kunt het nog bruikbaarder te maken door de eerste alinea van het artikel te laten zien, en iets te vertellen over waarom je dit artikel / deze auteur zou moeten lezen.

 

Ik zie op de homepage ook liever "laatst toegevoegde video's" ipv "random video's," zodat ik snel kan zien of er weer nieuwe video's/artikelen zijn geplaatst.

Link naar reactie

XiaoDi, hoewel je goede tips geeft is deze post niet zozeer bedoeld om te bekijken of er gebruik van gemaakt wordt (daar hebben we statistieken voor, om te zien dat dat wel flink het geval is). Ik ben meer benieuwd naar eventuele drempels waarom anderen er niet zelf veel op delen (video's, artikelen). Ik wil méér gedeelde content, ik wil namelijk nog veel meer inspirerende en informatieve artikelen en video's lezen/zien dan dat ik nu al doe :)

Link naar reactie

Voordat ik je post goed gelezen had: je moet er eerst op kijken voordat je overweegt om iets te posten.

 

Ik kijk er niet eens op, dus ik zal niet eens overwegen om iets te posten. Doordat de artikelenbank zo verstopt is, verwacht ik ook niet dat andere mensen er op kijken, en daar heb je nog een extra reden dat ik daar niet post.

 

Nadat ik je post goed gelezen had: oh, dan is het voor mij de twijfel over of ze bekeken worden, die kun je weghalen door te laten zien hoeveel het bekeken is.

Link naar reactie

De artikelen lees ik niet omdat ze te goed verstopt zijn -- en omdat ik elders artikelen kan vinden met een gegarandeerde kwaliteit.

 

De video's bekijk ik wel, maar ik post niet zoveel omdat ik me afvraag wat de waardering van de video's is en of ze bekeken worden, inderdaad.

Link naar reactie

ik wist eerlijk gezegd niet dat het bestond, de videos kijk ik soms wel, die zie ik automatisch als ik naar de lijst met nieuwe berichten kijk, misschien kan je onder de videos nog een lijstje met de 5 meest recente artikelen zetten.

 

ik ben het met xiaodi eens dat feedback naar de plaatser een motivatie zou kunnen zijn, eventueel kan je hier een reus/kneus achtige scoring aan hangen (betreffende het artikel, niet de plaatser). dan wordt het voor de lezer ook interessanter om een artikel uit die lijst aan te klikken.

 

ik klikte nu random op een paar artikelen, sommige artikelen deden het niet meer (op www.1001ondernemersideeen.nl)

bij een ander moest ik me eerst registreren, voordat ik het kon lezen en de laatste was een verkapte reclame van een forumlid.

Link naar reactie

Ik vind het bekijken van video's zo vreselijk saai, ik wil vooral bezig blijven. Ik lees sneller dan dat mensen kunnen praten.

 

Aan de andere kant heb ik een hekel aan lezen, dus als de tekst te lang is lees ik het niet.

 

Vandaar dat ik het nog nooit gebruikt heb en ik het waarschijnlijk ook niet zal gebruiken.

Link naar reactie

ik ben ook niet zo'n artikelenlezer, ik heb al meer dan genoeg (papieren) vakliteratuur.

daar wil ik best artikelen van plaatsen, maar in mijn geval zal dat al heel snel als reclame worden gezien.

 

, de videos kijk ik soms wel, die zie ik automatisch als ik naar de lijst met nieuwe berichten kijk, misschien kan je onder de videos nog een lijstje met de 5 meest recente artikelen zetten.

goed idee, ik heb de homepagina ingesteld op de laatste 150 berichten en onder het blokje artikelen heb ik nog plenty lege ruimte om de laatste 10 nieuwe artikelen te plaatsen.

 

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Graag tzt terugkoppeling over enige te ondernemen actie.

 

Ik zou trouwens de layout van de homepage wel willen kunnen aanpassen in mijn profiel. Ik zou in mijn profiel dan hl.mobiel weghalen, en de quote van de dag en de hl-connecties. Ik zou wellicht links, artikelenbank, columns en agenda toevoegen. En video's en artikelen op datum sorteren.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.