• 0

Eigen SMTP server

Hallo, ik heb een Nederlandse domein met POP3 voor email en een draaiende website. Nu kan ik hier in het buitenland wel email ontvangen maar niet verzenden via Oulook Express. Het lukt niet om via de SMTP server van de hoster hier mijn email te verzenden.

 

Nu wil ik een andere Nederlandse domein registreren en ook daar een website voor bouwen. Echter ik wil dat probleem met wel email verzenden maar niet kunnen ontvangen deze keer niet hebben. Kan ik in Nederland mijn domein ergens registreren en van hun SMTP gebruik maken ?

 

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is dus een vergelijkbaar probleem als deze in Spanje. Welke hoster biedt deze pop before SMTP service in Nederland ?

 

 

Nu ik in Spanje ben aangeland, moest ik ook opzoek naar een nieuwe provider. Ook hier is de concurrentie moordend onder de providers, maar dat heeft wel tot gevolg dat de tarieven lekker laag zijn. Ik heb nu gekozen voor Telefonica, lekkere snelle adsl en telefoon. En de prijs, 17,00 Euro per maand voor adsl en gratis bellen in het binnenland, dag en nacht!

 

Dan maar eens outlook instellen. Voor de binnenkomende mail gebruik ik de server van het hostingbedrijf, dus dat is geen probleem. Voor de uitgaande post moet je de smtp server van Telefonica gebruiken. En dat levert een probleem op, want je kunt deze smtp server alleen gebruiken als je ook voor de binnenkomende mail Telefonica gebruikt. De heren hebben dat geheel afgeschermd.

 

Dus heb ik mijn hostingbedrijf gevraagd of zij een smtp server hebben, nou, niet dus....

 

Weet iemand een oplossing hoe ik nu toch mijn mail kan verzenden met Outlook?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen expert, dus experts correct me if I'm wrong. Maar kun je niet gewoon op je Windows machine IIS installeren, en dan in Outlook via localhost als smtp server mails versturen?

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

Hallo, ik heb een Nederlandse domein met POP3 voor email en een draaiende website. Nu kan ik hier in het buitenland wel email ontvangen maar niet verzenden via Oulook Express. Het lukt niet om via de SMTP server van de hoster hier mijn email te verzenden.

 

Dit kan een combi dingetje zijn. Soms blokkeert de ISP uitgaande port 25 connecties en soms biedt de hoster geen SMTP aan. Ik zou gewoon even de helpdesk van beide bellen om te horen welke niet thuis geeft. Overigens: de meeste NL hosters bieden wel SMTP aan. Wie is jouw hoster? Misschien dat je net de verkeerde hebt.

 

Als je nog wat weten wilt, stuur maar een PM.

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Inmiddels is het probleem opgelost. Ben overgestapt met mijn domeinen op Vevida die een eigen smtp server heeft. Kan nu dus wereldwijd ontvangen en verzenden zonder iedere keer de instellingen te moeten veranderen.

Tot je bij een accessprovider zit die outbound smtp blokkeert (wat imho elke accessprovider zou moeten doen voor aansluitingen waarvan niet vaststaat wie de gebruiker is)

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels is het probleem opgelost. Ben overgestapt met mijn domeinen op Vevida die een eigen smtp server heeft. Kan nu dus wereldwijd ontvangen en verzenden zonder iedere keer de instellingen te moeten veranderen.

Tot je bij een accessprovider zit die outbound smtp blokkeert (wat imho elke accessprovider zou moeten doen voor aansluitingen waarvan niet vaststaat wie de gebruiker is)

 

Zoals Willem al zei, een goede provider biedt pop3 en smttp via ssl met wachtwoord authenticatie aan, dan heb je nooit problemen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Zoals Willem al zei, een goede provider biedt pop3 en smttp via ssl met wachtwoord authenticatie aan, dan heb je nooit problemen.

Een goede hostingprovider legt je uit dat het concept van hoe SMTP wordt gebruikt is dat je gebruik maakt van de SMTP server van je access-provider. Want ook al heb je authenticated smtp, al dan niet over ssl, dan nog hou je problemen als je een accessprovider hebt die outbound smpt(s) blokkeert. En outbound smpt(s) blokkeren wordt door veel accessproviders als een goede zaak gezien.

 

Dat alles neemt overigens niet weg dat het zeker nuttig is als ergens authenticated toegang hebt tot een smtp over ssl server, het is echter niet een garantie dat je altijd mail kunt versturen. De enige manier om die zekerheid te hebben is wanneer je mailomgeving geheel gehost is en je dus enkel http(s) nodig hebt, zoals bij de meeste webmail platformen het geval is.

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

En outbound smpt(s) blokkeren wordt door veel accessproviders als een goede zaak gezien.

 

Ehm, hoe stuur je dan mail?

Door de smtp server van je accessprovider te gebruiken, niet die van je hosting- of mailprovider. Ter illustratie: thuis heb ik Online als provider en die laat geen smtp verkeer toe naar buiten, dus alle mail vanaf mijn huisadres wordt afgeleverd op de mailserver van online. Op kantoor hebben we een KPN verbinding en ook daar kan ik geen smtp sturen naar buiten het KPN netwerk, dus wordt daar alle mail afgeleverd op de mailserver van KPN.

 

Doordat de provider als relay fungeert voor de eigen aansluitingen, is dit mogelijk, terwijl iemand van buiten het KPN netwerk alleen maar mail af kan leveren die bestemd is voor een KPN abonnee.

Ehm, hoe stuur je dan mail?

Ik nam aan dat Steven bedoelt dat poort 25 door veel providers geblokkeerd wordt zodra de recipient buiten het domein valt.

Nee, dat bedoelde ik niet. Waar jij op doelt is dat een provider geen relaying doet voor ip-adressen buiten het eigen netwerk en daarom alleen smtp-verkeer accepteert die afkomstig van een eigen ip-adres of geadresseerd aan een door die provider bediend mailadres. Dat is een configuratie-iets in de smtp-server van de provider. Waar ik het over heb is het op netwerk-niveau blokkeren van e-mailverkeer naar buiten het eigen netwerk.

Link naar reactie
  • 0

Waarom moeilijk doen met een eigen smtp server? Kost je moeite om te installeren, te onderhouden en te beveiligen (het laatste wat je wilt is dat je server wordt misbruikt door spammers). En inderdaad, vele consumenten ISP's blocken poort 25, ook niet al te handig.

 

Wat wel handig is is Google Apps. Je kunt deze dienst gratis of betaald bij Google aanvragen, waarna je bij je hostingprovider ervoor moet zorgen dat de mx records in de dns verwijzen naar de mailservers van Google. Daarna kun je met de bekende Gmail interface e-mailen, maar dan op je eigen domein. Toegang kan dus via webmail, maar ook via pop of imap met je eigen mailclient als je wil.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.