• 0

Partner met BKR registratie

Hopelijk kan iemand mij helpen aan wat advies.

 

Ik wil volgend jaar een café overnemen. Het gaat om een koop pand (café, zaal en woonhuis).

Tevens vragen ze een bedrag voor het overnemen van de naam en inboedel.

Momenteel heb ik een koopwoning deze zal uiteraard eerst verkocht moeten worden.

 

Het is de bedoeling een eenmanszaak te beginnen op mijn eigen naam.

Mijn partner sinds eind 2004 mee samenwonend (niet gehuwd en geen samenlevingscontract en geen fiscaal partners)) houd gewoon zijn eigen fulltime baan. Hij zal wel weer bij mij komen wonen boven het café maar officieel niets te maken hebben met het café.

Nu zit hij momenteel nog in de WSNP maar komt hier begin volgend jaar uit. Pas daarna wil ik het café overnemen.

Aangezien hij nog wel geregistreerd zal blijven staan bij het BKR is mijn vraag:

 

Hoeveel effect zal dit hebben op het beginnen van mijn droom?

Zal ik wel met een goed ondernemingsplan een nieuwe hypotheek kunnen afsluiten?

En voor de naam en inboedel een lening op rekening courant ofzo kunnen krijgen.

Officieel zijn we niets van elkaar alleen wonen we wel al bijna 6 jaar samen.

Aangezien sommige mensen zeggen dat je na 5 jaar samenwonen gezien wordt als getrouwd?

 

Help wie heeft er wat officiele informatie voor me waar ik echt iets mee kan!

Groetjes

Lies

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap niet precies wat je bedoelt met deze vraag?

 

Als je samenwoont moet je samen zien rond te komen. Dus beide inkomsten zijn van belang om de rekeningen etc. te kunnen betalen. We hebben verder geen samenlevingscontract dit hebben we destijds bewust niet gedaan met de weet dat er bij mijn partner een schuldsanering zat aan te komen.

 

Als een bank niet wil financieren, hypotheek voor kooppand cafê en nog geld voor de inboedel/overname naam, kan je gewoon meerdere banken proberen natuurlijk. In hoeverre kijken ze naar de bkr registratie van mijn partner waar ik in principe dus alleen maar mee samenwoon.

Link naar reactie
  • 0

Beste Lies,

 

In mijn ogen zal jou partner bij het financieringsvraagstuk geen positieve bijdrage leveren en buiten het hele verhaal houden.

 

Wat je natuurlijk ook kan doen is eerst bij een financier het complete plaatje brengen en wachten op hoe er op je partners financiele geschiedenis wordt gereageerd. Met deze informatie kan je afwegen hoe je het bij de volgende financier op tafel gooit.

 

Succes!

www.rondvaartzwolle.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.