Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
Is de mark van internet services (bedrijven waar je websites kan registreren en/of hosten) eigenlijk gereguleerd?
Als ik naar de beleidsterreinen kijk van de OPTA zie ik thema's als consumentenbescherming en internetveiligheid die van toepassing zijn op ISP's, maar ik kom weinig/niks tegen mbt de regulering van aanmeldingen en opzeggingen. Dat is een gemis, want ook bij grote internationale ISP's is dat soms een rommeltje. Aanmelding is eenvoudig, maar afmelding wordt bewust lastig of zelfs onmogelijk gemaakt. Er wordt geknoeid met automatische overboekingen, facturen worden vervalst en tarieven verhoogd zonder duidelijke informatie. Er is geen duidelijk medlpunt waar deze misstanden aangekaart kunnen worden.
Behalve de OPTA zou ook SIDN een rol kunnen spelen. Wat gebeurt er met ISP's die hun klanten misleiden, moeilijk doen over transfers of zelfs rommelen met facturen, automatische overboekingen en opzeggingen?
Zelfregulering is wellicht een thema voor de branchevereniging ISPconnect, maar ook op hun website kom ik geen gedragscode of een klachtenregeling tegen. Bij Dutch Hosting Providers Association is gelukkig wel sprake van een gedragscode.
Mijn vraag aan het forum: wordt het niet eens tijd voor strengere regels voor ISP's en dan ook afdwinging door OPTA?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag