• 0

Ondernemen vanuit huis

Hallo iedereen,

 

Ik weet dat hier al vrij veel over geschreven is, maar over mijn specifieke situatie heb ik nog geen concrete informatie kunnen vinden.

 

Mijn plan is om vanuit (mijn ouders) huis te gaan ondernemen. Het betreft een website waarop bezoekers een abonnement moeten aanschaffen om de content te bekijken. Ik doe in principe al mijn werk op m'n laptop. Er komen geen klanten langs aan huis en ik ga geen personeel aannemen. Ook komen er geen borden met logo's o.i.d. te hangen en zal ik geen extra apparatuur neerzetten.

 

Nu geeft de website van de KvK aan dat je voor het vestigen van een onderneming in een woonruimte een en ander met de gemeente moet regelen. Moet dit in mijn geval ook? In principe verander ik immers niets aan de huidige situatie, enkel dat ik wat vaker achter de computer zal zitten... ;) Graag jullie advies!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

veelal wordt verwezen naar een vestigings vergunning.

Meeste gemeente zullen er niet moeilijk over doen als je gewoon van huis uit werkt en geen bezoekers enz. krijgt.

Maar kan soms wel eens niet toegestaan zijn een bedrijf op een bepaald adres te vestigen.

 

Gewoon even een telefoontje naar de gemeente en je weet of er bij jouw gemeente voor jouw adres en jouw werkzaamheden een vestigings vergunning nodig is of niet.

Link naar reactie
  • 0

Een officiële melding van een bedrijf aan huis kan veel consequenties hebben. Bijvoorbeeld op de OZB en andere gemeentelijke belastingen.

 

Mijn advies: niet bellen, niet melden maar gewoon doen! ;D

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

laatst een workshop bij de gemeente gehad, die zeiden ook : gewoon doen!

 

Tsja, dat zei de ambtenaar bij wie ik om inlichtingen vroeg ook tegen mij "geen probleem, ik heb niets gehoord". Zijn collega die meeluisterde had daar blijkbaar een andere mening over want een week later lag er een brief op poten van het hoofd van de dienst dat hem gebleken was dat ik bedrijfsactiviteiten uitvoerde in een woonhuis en hiervoor ontheffing diende aan te vragen.... Op zich was het geen probleem om die te krijgen maar je hebt dan wel weer te maken met inspraaktermijnen e.d.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.