• 0

Onderneming starten: klanten benaderen

Beste ondernemers,

 

Ik ben bezig met het schrijven van mijn ondernemersplan om een eigen wedesignbureau te starten. Nu weet ik dat de volgende vraag vaak is gesteld, maar hoe kan ik het beste klanten benaderen? Het nadeel van dit vakgebied is dat de markt op dit moment wordt overspoeld met vele webdesigners. Hierdoor is het lastig om je te kunnen onderscheiden.

 

Zijn er mensen die mij tips kunnen geven?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je je niet kunt onderscheiden, zul je "verdrinken" in de massa, zoals je zelf ook al hebt opgemerkt. Het is allerbelangrijkst dat je potentiële klanten bij jou iets waarnemen, wat ze bij anderen missen.

 

Gedeeltelijk ben ik dit zeker met je eens! Maar ik weet zeker (ik zie dat ook in m'n omgeving) dat als je wil en niet bang bent om jezelf te verkopen er nog genoeg kansen zijn!

 

Ik zie dit aan een vriendin van me. Zij belt eens in de paar maanden (na een goede/gerichte doelgroepbepaling) een stapel bedrijven en komt aan het einde van de rit toch mooi thuis met een aantal opdrachten.

 

De laatste verkoopactie (20 prospects) leverde haar 3 leuke opdrachten op.

 

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het kan, maar dat je moet bellen, netwerken, social media gebruiken en vooral verkopen!!

 

Hoop dat je hier wat aan hebt.

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
  • 1

Je schrijft dat het lastig is om je te onderscheiden.. Maar ook als je koud gaat bellen; waarom moet ik nu juist bij jouw zijn en niet bij Pietje, Jantje of Klaasje? Dat moet je dan al wel kunnen vertellen.

 

Denk dat je voor je communicatie naar buiten moet kijken waarmee je je echt kan en wil onderscheiden. Wellicht wel zoiets als; binnen X uur antwoord op je mail?

Link naar reactie
  • 0

Onderscheidend vermogen is in elke markt belangrijk. Het is makkelijk om hiervoor een strategisch canvas op te stellen om te zien op welke dimensies je precies kan onderscheiden. Boeken die ik hiervoor kan aanraden zijn Ga Vreemd! en The Blue Ocean Strategy.

 

On Topic:

Je maakt het jezelf gemakkelijker om acquisitie te doen door goede klantenreferenties te hebben. Ik ben er van overtuigd dat in je eigen netwerk wel een klant zit, zodat je in ieder geval voorbeelden kan aanleveren om je kennis en skills te delen met potentiële klanten. Daarnaast is je eigen website ook een mooi visitekaartje als webdesigner. Persoonlijk vertrouw ik bedrijven die haar kennis delen op internet via weblogs, foras en andere social media ook sneller, en dit kan leiden tot een goede leadgeneratie.

 

Succes!

Werkzaam bij een marketingbureau: Onderscheidend vermogen door branchmarking, het leren van best practices uit andere branches!

Link naar reactie
  • 1

Hmm.. ik ben benieuwd naar de bedrijven (die jij vertrouwd), die hun kennis delen via weblogs, fora e.d. Geef eens een paar voorbeelden?

 

Ik vind bijvoorbeeld Vodafone erg betrouwbaar omdat zij op weblogs en fora actief bezig zijn om klachten te behandelen en daarin ook openhartig zijn. Toen ik destijds een storing had en mijn mobiel internet eruit lag kwam ik meteen op een forum waar VodafoneSupport hier een melding van had gemaakt. Ik vind zulk soort contact persoonlijk en dit geeft me vertrouwen in zo'n bedrijf.

 

Een ander voorbeeld waarbij ik dit zeer slecht vond was op het forum van Packard Bell. Notabene zelf gehost op de website, en alleen maar vol met klachten zonder reacties hierop. Een gemiste kans vind ik dat. Je krijgt goede feedback terug van je klanten en je doet er niets mee. Niet voor niets dat er op een begeven moment geen modereren meer aan was om het forum, omdat het vol stond met klachten over de waardeloze klantenservice. Dat geeft je weinig vertrouwen, niet?

Werkzaam bij een marketingbureau: Onderscheidend vermogen door branchmarking, het leren van best practices uit andere branches!

Link naar reactie
  • 0

Ik zat/zit hier ook mee. Het volgende werd mij door de HL leden aangeraden:

 

- Langzaamaan toch Google adwords gaan proberen

- Artikel in het blad van de KVK

- Aanmelden bij nieuwssites, mecuriusgids.nl etc.

- Visitekaartjes display KVK (offline marketing)

 

Koude Acquisitie:

 

- Bedrijven bellen

- Bedrijven mailen

 

Toch een paar dingen die je misschien wilt proberen. Ik ben er in ieder geval druk mee bezig ! ;)

 

 

 

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 1
Koude Acquisitie:

 

- Bedrijven bellen

- Bedrijven mailen

 

Tip: indien je gaat mailen, houd dan rekening met het spamverbod:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/product/nieuwe-wet--en-regelgeving/ez/Spamverbod-naar-bedrijven?

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.