• 0

Geld snel overmaken naar Duitsland

Hoe krijg ik 99.000 euro overgemaakt van een Nederlandse naar een Duitse bankrekening, zonder dat het er twee of drie dagen over doet?

 

Situatie: We hebben binnenkort een afspraak in Duitsland om de potentiële aankoop te bezichtigen. Als we de waar goedkeuren, krijgen we het direct mee na betaling. Als we dan gaan overmaken, duurt het dus nog een dag of drie. Al die tijd moeten we dan wachten. Is niet handig. Een rekening openen is Duitsland is wat omslachtig, want deze situatie doet zich niet vaak voor.

 

Wie weet de praktische oplossing? (en een koffer met contanten vind ik veel te gevaarlijk)

 

Hartelijk dank!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb uit de VS een keer via internetbankieren van de ABN met spoed het bedrag binnen enkele minuten op de tegen rekening kunnen overboeken. Dus op kantoor bij je zakenrelatie inloggen en overmaken met IBAN/BIC code.

 

Bij mijn bank ING werkt dat in ieder geval niet. Ik voer buitenlandse overschrijving in, die wordt rond half 4 's middags verwerkt en staat dan 2 dagen later op de rekening van de ontvanger in Duitsland.

 

Heb geen zekere oplossing voor je helaas.

 

Groeten, Manon

Link naar reactie
  • 0

Dank je. We hebben het op het ING kantoor gevraagd en daar hielden ze zelfs rekening met drie (!) dagen. Een betere oplossing wisten ze ook niet. Ik zal i.i.g. morgen even ABN bellen en vragen hoe het daar werkt. Ik zie namelijk verschil tussen een SEPA-betaling en een Buitenland-overboeking.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.