• 0

zat ideeën

Kan iemand mij uit eigen vertellen of het mogelijk is om goede ideeen tot prototypes cq 3d modellen uit te werken en in een vroeg stadium te verkopen aan partijen en hier daadwerkelijk een business omheen te bouwen, even los van de huidige conjunctuur?

 

Mijn droom was van kind af aan om uitvindingen toe doen, maar dat is behoorlijk gestrand in een aantal ronden New Venture en een aantal jaar sluimerend lid van de Novu.

 

verhalen als die van Dyson van het jarenlang knokken om je eigen product zelf op de markt te krijgen omdat geen stofzuigerfabrikant er iets in ziet, of de uitvinder van de uitsparing van het Bolletje beschuit die jarenlang heeft moeten procederen, zijn er om af te schrikken, maar ik vraag me af of er ook positieve verhalen zijn uit de uitvindershoek.

 

 

Groeten,

Laurens.

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Arjen Robben had ook de kinderdroom om de finale op de WK te spelen. NU staat hij daar. Als je de hoeken kent kan je schoren, hoe moeilijk het ook lijkt. De kritiek van de beste stuurlui aan wal zal je vaker de verkeerde richting doen varen. Maar hou koers in alle storm..

Link naar reactie
  • 1

ik geloof dat het kan, ik kan het helaas nog niet uit eigen ervaring vertellen.

 

waarom wil je het in een vroeg stadium verkopen?

als je je richt op simpele ideeën, die je met minimale investering kan realiseren en vervolgens dmv internet op de markt brengt, heb je denk ik met minder of vergelijkbare inspanning een veel grotere kans van slagen.

Als je het aan een bedrijf probeert te verkopen, heb je misschien 5 potentiele klanten, die meestal niet geïnteresserd zijn in ideeën van buiten, op het internet miljoenen mensen die altijd op zoek zijn naar iets nieuws.

Zodra het product zich bewezen heeft kom je ineens veel makkelijker binnen bij de grote jongens, mocht je dat dan nog steeds willen.

Link naar reactie
  • 1

Als je er echt in gelooft, moet je er inderdaad voor gaan. Er zijn ook websites waar mensen ideeën op posten om te kijken of er vervolgens een markt voor is. Een voorbeeld is http://springwise.com/

 

Wellicht wat ook interessant kan zijn is de case: !SYou sneakers, die erg veel lijkt op Threadless . Misschien dat je een eigen bedrijf kan beginnen en met input van anderen ideeën op deze wijze kan door ontwikkelen. Als er genoeg 'volgers' zijn voor je idee op je website, dat je deze daadwerkelijk lanceert of dat een venture capitalist dit inziet via je website en het idee vervolgens alsnog verkocht kan worden.

 

Succes!

Werkzaam bij een marketingbureau: Onderscheidend vermogen door branchmarking, het leren van best practices uit andere branches!

Link naar reactie
  • 1

 

ik vraag me af of er ook positieve verhalen zijn uit de uitvindershoek.

 

 

nee, het is helaas alleen maar ellende. diegenen die wel heel snel hun uitvinding op de markt brachten en een fortuin maakten, zijn allemaal in de versukkeling geraakt. kinderen aan de drugs, vrouw weggelopen met de tuinman, uitvinder aan de drank op prive-eiland in de Caraïben, omringd door personeel dat het er van neemt.

 

begin een uitvindersverzorgingsoord! ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ja dat is de manier heh? ik merk dat ook bij t softwareontwikkelingsbedrijf waar ik werk dat je eigenlijk met een mac en internetverbinding een miljoenenbusiness kan runnen..producten die makkelijk te vervaardigen zijn hebben sowieso een streepje voor

 

eerst zelf maar eens bewijzen dat t werkt, dan kom je wel op het heikele gebied tussen innovatie en ondernemerschap

los van het feit of een product potentieel heeft is misschien nog wel belangrijker of je zelf genoeg potentieel hebt om een succesvol ondernemer te zijn, tot nu toe heb ik nog nooit met ondernemerschap echt mn eigen broek omhoog kunnen houden,

ik ben denk ik tot nu toe wat je noemt een prima part-time ondernemer

 

 

ik geloof dat het kan, ik kan het helaas nog niet uit eigen ervaring vertellen.

 

waarom wil je het in een vroeg stadium verkopen?

als je je richt op simpele ideeën, die je met minimale investering kan realiseren en vervolgens dmv internet op de markt brengt, heb je denk ik met minder of vergelijkbare inspanning een veel grotere kans van slagen.

Als je het aan een bedrijf probeert te verkopen, heb je misschien 5 potentiele klanten, die meestal niet geïnteresserd zijn in ideeën van buiten, op het internet miljoenen mensen die altijd op zoek zijn naar iets nieuws.

Zodra het product zich bewezen heeft kom je ineens veel makkelijker binnen bij de grote jongens, mocht je dat dan nog steeds willen.

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0

daar zit wel wat in, weet dat er wel wat van die ideeenwebsites zijn vooral in de states, toch kom ik van de Novu en wat Pijzel me altijd op mn hart drukte is altijd je ideeen geheim houden totdat er op zn minst een geheimhoudingsverklaring is getekend :)

 

Als je er echt in gelooft, moet je er inderdaad voor gaan. Er zijn ook websites waar mensen ideeën op posten om te kijken of er vervolgens een markt voor is. Een voorbeeld is http://springwise.com/

 

Wellicht wat ook interessant kan zijn is de case: !SYou sneakers, die erg veel lijkt op Threadless . Misschien dat je een eigen bedrijf kan beginnen en met input van anderen ideeën op deze wijze kan door ontwikkelen. Als er genoeg 'volgers' zijn voor je idee op je website, dat je deze daadwerkelijk lanceert of dat een venture capitalist dit inziet via je website en het idee vervolgens alsnog verkocht kan worden.

 

Succes!

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0
ik merk dat ook bij t softwareontwikkelingsbedrijf waar ik werk dat je eigenlijk met een mac en internetverbinding een miljoenenbusiness kan runnen..producten die makkelijk te vervaardigen zijn hebben sowieso een streepje voor

 

Heel eerlijk gezegd is dit niet de realiteit, eerder een grote uitzondering. Zeker B2B, dan heb je echt meer nodig dan enkel je PC en een internetverbinding (de tijden van "build it and they will come", voor zover ze er überhaupt waren, zijn nu sowieso voorbij). Er zijn een paar uitzonderingen die het lukt, maar dat zijn echt uitzonderingen. Daarnaast ken ik zat softwareontwikkelaars die blij zijn met 3.000 downloads à 5 euro in een appstore of een paar duizend euro per maand verdienen in een nichemarkt. Denk aan software voor het magazijn van brandweerkazernes, of een nog mooier voorbeeld, software voor kaasboerderijen(!).

 

Maar voor het overige komt bij het opbouwen van een solide softwarebedrijf met voorspelbare, terugkerende inkomsten en een verdedigbaar en duurzaam businessmodel, echt wel meer kijken dan enkel een eenvoudig appje maken en geld innen.

 

Begrijp me goed trouwens: niet dat het daardoor niet leuk is!! Het is juist heel spannend, maar ook hard werk, focus (het is een cliché, maar het is écht zo), telkens je plannen aanpassen, en doorzetten op de ingeslagen weg :)

Link naar reactie
  • 0

wat ik bedoel te zeggen, in principe zijn de echte benodigdheden een laptop en een internetverbinding, met alleen dat komt ons team op dit moment heel ver, t is zelfs belangrijker dan t pand waar we in zitten, stel je voor er komt een wervelwind over ons pand, we kunnen zo verder met wat wat laptops en een internetverbinding in t park bijvoorbeeld :)

 

 

 

ik merk dat ook bij t softwareontwikkelingsbedrijf waar ik werk dat je eigenlijk met een mac en internetverbinding een miljoenenbusiness kan runnen..producten die makkelijk te vervaardigen zijn hebben sowieso een streepje voor

 

Heel eerlijk gezegd is dit niet de realiteit, eerder een grote uitzondering. Zeker B2B, dan heb je echt meer nodig dan enkel je PC en een internetverbinding (de tijden van "build it and they will come", voor zover ze er überhaupt waren, zijn nu sowieso voorbij). Er zijn een paar uitzonderingen die het lukt, maar dat zijn echt uitzonderingen. Daarnaast ken ik zat softwareontwikkelaars die blij zijn met 3.000 downloads à 5 euro in een appstore of een paar duizend euro per maand verdienen in een nichemarkt. Denk aan software voor het magazijn van brandweerkazernes, of een nog mooier voorbeeld, software voor kaasboerderijen(!).

 

Maar voor het overige komt bij het opbouwen van een solide softwarebedrijf met voorspelbare, terugkerende inkomsten en een verdedigbaar en duurzaam businessmodel, echt wel meer kijken dan enkel een eenvoudig appje maken en geld innen.

 

Begrijp me goed trouwens: niet dat het daardoor niet leuk is!! Het is juist heel spannend, maar ook hard werk, focus (het is een cliché, maar het is écht zo), telkens je plannen aanpassen, en doorzetten op de ingeslagen weg :)

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0

Ik snap hem Laurens :) Wij hebben een kantoor, maar op dit moment zijn daar naast mijzelf slechts 2 anderen aan het werk, de rest werkt vanuit huis, tuin, of misschien wel het strand. Dat maakt ons werk erg fijn en het is soms verbazingwekkend dat het kan :)

 

Echter, ik zie heel veel ondernemers denken dat dat genoeg is om een groot bedrijf op te bouwen. Letterlijk dus: bouw een eenvoudige app, zet het online en het geld stroomt vanzelf binnen. Dáár wilde ik op reageren, want daar komt wel flink wat meer bij kijken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.