Wat doe jij met LinkedIn?

Aanbevolen berichten

Gast Verwijderd account

Beste HL'ers,

 

Ik ben behoorlijk actief op LinkedIn en oprichter van meerdere groepen waaronder het business-to-business netwerk 1100+

 

Ik probeer zicht te krijgen op de gemiddelde LinkedIn gebruiker, want er zijn een hoop doelen die met succes behaald kunnen worden bij gebruik van dit medium. Echter moet je hier wel open voor staan en zoals alles in het leven komt niets zomaar aangewaaid.

 

Mijn idee van netwerken op LinkedIn is een zo groot mogelijk netwerk creëren, hiermee afspreken d.m.v een meeting (de eerste is vandaag op het strand van Scheveningen in de vorm van een BBQ) en zo het meeste profijt te halen uit je netwerk door het tastbaar te maken. We gaan bijvoorbeeld 1 September varen met een zeiljacht + 3 sloepen en mediterraans eten op een eiland, en netwerken met de voeten in het water. Een zinvolle meeting ligt aan de basis van een krachtig netwerk.

 

Mijn vraag aan jou, hoe gebruik jij LinkedIn?

 

* Actief en open te netwerken

* Te linken om te linken

* Ik doe zo af en toe een beroep op tweede en derde graads connecties

* Te linken met alleen "vertrouwde" connecties

* Ik heb een profiel, maar ik doe er niets mee

* ik ben actief en bezoek meetings

 

Alvast dank voor jullie reacties

 

Hartelijke groet,

Pascal Mostert

 

 

Link naar reactie

Ik heb een profiel en doe er weinig mee.

 

De constructie van Linkedin is veel minder transparant dan een forum. Een forum is veel overzichtelijker. Het lijkt me dat 99% van de forums gewoon voor iedereen toegankelijk en open is, maar ik beheer zelf ook een forum voor een speciale doelgroep en dus is dat forum afgesloten. Linkedin werkt in feite ook afgesloten, maar de opbouw/constructie is zodanig, dat er allerlei informatie, berichten en discussie, op verschillende plekken staan, waardoor je er onhandig doorheen moet manoeuvreren om alles bij te houden. Geen slimme oplossing dus, tenzij je dat accepteert om een netwerk op die manier te activeren.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik heb een profiel en doe er weinig mee.

 

De constructie van Linkedin is veel minder transparant dan een forum. Een forum is veel overzichtelijker. Het lijkt me dat 99% van de forums gewoon voor iedereen toegankelijk en open is, maar ik beheer zelf ook een forum voor een speciale doelgroep en dus is dat forum afgesloten. Linkedin werkt in feite ook afgesloten, maar de opbouw/constructie is zodanig, dat er allerlei informatie, berichten en discussie, op verschillende plekken staan, waardoor je er onhandig doorheen moet manoeuvreren om alles bij te houden. Geen slimme oplossing dus, tenzij je dat accepteert om een netwerk op die manier te activeren.

 

Dank voor je reactie, je motivatie is mij helder. Ben je buiten de fora's een actieve netwerker, in real time dan?

Link naar reactie

Ik zie op dit moment nog geen mogelijkheid om via een netwerk profijt te hebben met mijn business. Ik heb zaken afgebakend en werk ook internationaal. Bovendien staat "de markt" ook niet op zoiets te springen.

Ik heb een besloten forum voor mijn oude eskadron gemaakt, waar we alles samen kunnen delen, zonder dat er vreemdelingen komen kijken en posten. In de forumsoftware kun je ook het inloggen van nieuwelingen afsluiten als je dat wilt. Dus als iedereen "binnen" is, doe je de deur op slot. Google zet je ook "af" en dan ben je dus redelijk privé.

Link naar reactie

Ik gebruik LinkedIn actief, hoewel ik de huidige versie minder bruikbaar vind dan zoals het tot een jaar geleden was. Ik gebruik het om met mensen in contact te blijven met wie ik in contact wil blijven, ik zie de wijzigingen in hun profiel en zo, dat is altijd nuttig, zeker als ze van job wisselen. ik trek wel 's mensen na op LI, ik heb in het verleden de beste sollicitanten voor commerciele functies via LI gekregen, en ik participeer in een aantal groups, hoewel ik slechts een klein deel van de groups nuttig vind.

 

Sommige mensen vinden het een status om veel contacten te hebben, maar zelf vind ik dat ik iedereen in mijn contacten goed genoeg moet kennen, of dat het een zo belangrijk iemand is dat ik ze daarvoor in mijn contacten wil. Daarom probeer ik minder contacten te hebben, niet meer. De vierhonderd die ik nu heb vind ik eigenlijk te veel, maar ik weet niet wie ik dan moet disconnecten.

Een probleem van contacten die je helemaal niet kent is dat het aantal contacten in de tweede of derde hand niet meer realistiscch is. Dan vraag je een van je contacten of ze je in contact kunnen brengen met iemand in hun lijst, en dat gaat dan niet omdat ze zo iemand helemaal niet echt kennen en de referentie dus geen waarde heeft.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.