• 0

Besluit Zelfstandigen Friesland onuiste voorlichting; ik zit met de brokken.

Beste,

 

Via deze weg zou ik jullie willen vragen om tips over hoe nu verder....

 

Kort:

in 2007 vanuit de uitkering een eigen bedrijf begonnen waardoor ik aan mijn toekomst ben kunnen gaan bouwen.

in 2008 gaan samenwonen met mijn vriendin die studiefincanciering ontvangt; door onjuiste voorlichting heeft dit veel te veel geld gekost. Als klap op de vuurpijl is er na de beëindiging van de bzf niet gekeken naar de omzet van mijn bedrijf (zoals voorgelicht) maar word álles vanaf de uitkeringsgrens meegerekend.

Resultaat: ik kan over 2,5 jaar BZF regeling ruim € 13.000 terugbetalen terwijl mijn bedrijf pas 1 jaar winstgevend is.

 

ruim 1,5(!) jaar later vallen er zondere verdere afkondiging verschillende aanmaningen in de bus....deze worden door de bzf gespecifieerd als 'overige inkomsten'; er is mij daar niets van bekend! sterker nog, het bedrijf draaide in die periode verlies.

Een aanvraag tot specificatie duurt nu al bijna een maand; maar de betalingstermijn wordt niet opgeschort!

 

Over de berekening voor 2008 loopt een bezwaarschrift; ok daarover blijven de aanmaningen binnen komen, terwijl er nog niet eens een besluit is genomen.

 

contact met de bzf is zeer moeilijk; er word gewerkt met terugbelafspraken die niet worden nagekomen, een vraag stellen duurt op deze manier gemm. 1,5 week.

 

Ik ben er flauw van; er werd mij een eerlijke regeling voorgeschoteld maar het resultaat is dat ik na 3 jaar bedrijfsvoeren (terwijl de fiscale voordelen wegvallen!) weer op 0 zit.

 

Ik loop nu met de gedachte om de boel voor te laten komen; maar hoe sterk sta je dan?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste John,

 

Daar heb je wel een punt....ware het niet dat ik in Ede woon (in 2009 verhuisd omdat hier meer klandizie is op mijn vakgebied), Leeuwarden is niet naast de deur.

Ik geef het nog enkele weken en dan zit er denk ik niets anders op..

 

Bedankt.

 

vr.gr.

 

Henk

Link naar reactie
  • 0

 

Daar heb je wel een punt....ware het niet dat ik in Ede woon (in 2009 verhuisd omdat hier meer klandizie is op mijn vakgebied), Leeuwarden is niet naast de deur. Ik geef het nog enkele weken en dan zit er denk ik niets anders op..

 

 

Je krijgt een nota van 13.000 euro die je betwist, maar je bent niet bereid om daarvoor van Ede naar Friesland te reizen?

 

BZF staat overigens voor Bureau Zelfstandigen Fryslan en is een uitvoeringsorganisatie voor de BBZ en IOAZ. Betreft het de BBZ en heb je je geinformeerd over de regels mbt samenwonen en recht op bijstand?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat er naar Friesland gereden gaat worden is wel duidelijk,

Inmiddels lopen er bezwaren waaruit wrsch. een hoorzitting volgt

 

Genoemd bedrag was indicatief om frustatie te uiten over de verhoudingen.

Er zit o.a. ook startkrediet in, waarvan ik het terugbetalen absoluut niet betwist.

 

Waar het om gaat is dat er een springplank wordt voorgesteld aan mensen die actief er iets van proberen te maken.

Deze inzet wordt m.i. onredelijk beloond met hoge kosten achteraf.

Daarbij gevoegd onjuiste voorlichting welke eerder een remmende werking heeft gehad dan een bevorderende

 

De vraagstelling onder de uiteenzetting in de eerste post is wat scheef; ben me bewust van m'n standpunt en de mogelijkheden die er zijn.

Ben benieuwd of er andere starters zijn die bbz-regeling negatief hebben ervaren en hoe zij tot een uitkomst zijn gekomen?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.