Bedrijven babyboomers dreigen te verdwijnen

Aanbevolen berichten

Bedrijven babyboomers dreigen te verdwijnen

Weinig vraag naar over te nemen ondernemingen

 

MAARSSEN - Duizenden bedrijven dreigen te verdwijnen als de generatie van kort na de Tweede Wereldoorlog stopt met werken. Naar schatting 25.000 tot 30.000 ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf worden de komende jaren verkocht of beëindigd. Overnamekandidaten zijn er echter nauwelijks. lees verder


 

Ik lees al jaaaaren dat er 30.000 bedrijven verkocht moeten worden. Voor het eerst ziet het er naar uit dat de kopers het massaal af laten weten. Is dit een gelegenheid voor nieuwe bedrijven om hun ambities versneld te verwezelijke door het overnemen van bestaande bedrijven?

 

Zie ook http://www.mkbase.nl/ voor overzichten van te koop staande bedrijven.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
'Bij de niet verkoopbare bedrijven zijn 30.000 tot 40.000 werknemers betrokken, wat een forse aantasting is van werkgelegenheid en economische activiteiten.'

 

Ja dat is een heel kort door de bocht benadering zeg. Als die banen nu zouden komen te vervallen dan betekent dat alleen maar dat die bedrijven toch blijkbaar geen maatschappelijke functie hadden en dat lijkt me sterk. Of te wel het werk dat door die bedrijven wordt gedaan zal opgevangen worden door ander bedrijven en dan kunnen die mensen gewoon daar gaan werken.

 

Overigens vind ik het wel interessant wat er nu gebeurt met de inkomens van die mensen. Volgens mij zijn er toch heel wat mensen die hun bedrijf als hun pensioen hebben gezien. Op het moment dat ze dit niet verkocht kunnen krijgen valt er wellicht een groot deel van hun verwachtte inkomen weg. Dat is iets wat die man gezegd zou moeten hebben en niet iets over die 30 tot 40.000 banen....

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Voor het eerst ziet het er naar uit dat de kopers het massaal af laten weten.

 

Net als voor de consumptie is het geld voor de aankoop er wel, maar men is uiterst terughoudend zolang de economie nog niet een overtuigend herstel laat zien.

 

Ook bij de verkoop zie ik dat kleinschalige ondernemers zo lang mogelijk hun bedrijf vasthouden. Ze teren helemaal in op hun eigen vermogen, incl. hun pensioen reserves.

Er mag dan wel geen financieel rendement zijn in hun bedrijf, maar het "sociale rendement" (omgaan met klanten, de status van een eigen bedrijf hebben) is hen veel waard.

Het is volgens mij wel zo dat na de Babyboom-generatie een groep komt die meer opgegroeid is met de harde "amerikaanse" geldfocus.

 

Horeca onderzoeker Rendement op bedrijfsvoering

Link naar reactie

Babyboomers is generatie geboren 1945-1955.

 

In tegenstelling door de generatie erover (crisis) zijn zij al meer gewust van hun individuele rechten (Crisis-generatie: "plicht om te werken")

 

De jongeren die erna gaan meer op hun rechten staan en vertonen hedonistische trekjes.

Waarom zou ik genoegen nemen met .....

... een laag ondernemersinkomen, als ik in loondienst niet minder verdien en bovendien geen risicos loop.

Horeca onderzoeker Rendement op bedrijfsvoering

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.