Avatar - Social Media icons, Higherlevel schermafbeelding en handtekening

Aanbevolen berichten

Beste HL-ers,

 

enige tijd heb ik gespeeld met de gedachte om een column over social media icons te schrijven. Echter, gevoelsmatig en door enkele, snelle Google-opdrachten met nog niet zo gek veel informatie over dit onderwerp, krijg ik geen 'rond' verhaal. Wie heeft nadrukkelijk nagedacht over zijn/haar HL-icon (schermafbeelding)? Ik zie flink wat gezichten naast vele onleesbare logo's (veelal combinaties van figuren en tekst, die kennelijk niet bedacht zijn voor minimale, vierkante vlakvulling) en natuurlijk de default profielfoto's.

 

Wie heeft ooit een (fav)icon aan zijn huisstijl toegevoegd? Of wie zet zijn icon structureel in verschillende social media in? Is dit dan branding met een goede persoonlijke foto of branding van een logo met bedrijfsnaam of merk?

 

De HL-handtekening zou ik in deze draad willen integreren. Wat kun je meer doen dan een domeinnaam en pay-off of omschrijving van activiteiten toevoegen? Ik hoop op een leuke discussie.

 

Oranjegroet,

 

Highio

 

P.S. een handleiding of x howto's is allicht een goed idee om het doorlinken vanuit HL en social media in het algemeen te verhogen

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Hallo Wouter33,

 

bij een avatar denk ik eerder aan een persoonlijke (privé) alias/schermafbeelding. Noem je jouw blauw/witte icon een avatar?

 

Waarom toon je alleen een voor velen betekenisloze B? Ook al is deze afkomstig uit jullie logo/huisstijl.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Jazeker, we kunnen discussies starten en op berichten reageren, elkaar privé-berichten sturen en 'connecten'. Naast het virtuele netwerk, zijn er ook feitelijke ontmoetingen en (zakelijke/persoonlijke) relaties.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik gebruik als afbeelding hier het blaadje dat onderdeel is van mijn logo (zie hier het hele logo). Ik denk dat het weinig zin heeft om het hele logo of allerlei teksten oid in het kleine vlakje te proppen. Ik denk dat het 'blaadje' wel herkenning oproept bij mensen die mijn logo/site kennen en ook bij mensen die gewoon regelmatig Higherlevel lezen en daardoor vaker berichten van mij zien.

 

Mijn handtekening is volgens mij niet zo bijzonder, er staan links naar de pagina's die ik voor mijn bedrijf heb op verschillende sociale netwerken en nog een link naar mijn eigen site (met als tekst voor die link een aantal woorden die mij ivm SEO wel goed uitkomen).

 

Ik ben ook wel benieuwd of jullie denken dat hier meer uit te halen valt!

 

Groeten,

 

Thijl.

 

[edit]

 

En toen zag ik dat mijn handtekening opeens weg was :D

Dat ga ik even veranderen! :P

 

[edit 2]

 

Zo de handtekening is weer terug!

Nog een andere opmerking trouwens, ik vind het wel jammer dat je alleen jpeg plaatjes kunt gebruiken als avatar hier, daardoor kan ik mijn 'blaadje' niet transparant maken en komt het niet overal even mooi uit. Zo is bij de helft van de berichten de achtergrond grijs en dan zou een transparante avatar bij mij mooier zijn!

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie

Als MOD even mijn visie:

 

Een foto laat gewoon zien wie je bent en ondersteunt dat je open en informeel communiceert. Ik zou dus beslist geen plaatje nemen of een logo plaatsen.

 

In de handtekening op HL is sowieso niet veel ruimte voor iets anders dan een link, payoff of geinige quote/spreuk. Maar het is dan ook niet de bedoeling dat daarin heel creatief gedaan wordt met plaatjes, logo's etc. Dat is niet wenselijk omdat dan de draadjes echt onoverzichtelijk worden met logo's etc. wat we als HL niet willen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Dat hele vraagstuk van signatures & endorsements is in de wereld van social media desalniettemin wel interessant. Je wil als merk in een sociale omgeving niet te nadrukkelijk aanwezig zijn (want dat wordt als opdringerig ervaren) en je moet als mens niet al teveel branden, want dat voelt kunstmatig aan. Ik zie beide varianten naar een midden verschuiven waarbij zowel merken als persona's dynamisch zijn en meerdere facetten tonen.

 

Een voorbeeld is het nieuwe beeldmerk van het Belgische vakblad PUB (complimenten aan Erik Saelens van Brandhome). Ik ga proberen het dynamisch gif-file aan te hangen, maar dat lukt niet altijd op HL.

 

pub_sitebanner.gif

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.