• 0

contract opgezegd, geen factuur 2009, nu wel factuur 2010

L.S.

 

Ik heb hulp nodig, in de vorm van advies omtrent een contract dat ik had afgesloten in 2004 met een incasso partner.

 

in in 2009 heb ik dit opgezegd middels een opzegbrief per reguliere post. Er werd in dat jaar ( 2009 ), er niet op gereageerd, Toen ben ik gaan bellen en toen werd mij verteld dat ik alleen aangetekend kon opzeggen ( klein detail, de medewerkster was echt super aso, maar ok...) des meer te reden het contract te beëindigen.

 

ok, prima...in 2009 dagelijks ca 10 e-mails verstuurd met dezelfde opzegbrief erin verwerkt, hopende een leesbevestiging te mogen ontvangen, maar helaas....het vreemde echter, Is dat het lidmaatschapsgeld niet was geincasseerd en ik ook verder geen brieven oid ontving dus ik ging er van uit dat het dus wel gelukt was om het contract te beëindigen...

 

nu ontving ik vorige week de brutale brief met de tekst, bedankt voor het verlengen bla bla etc. met de factuur voor 2010!

 

vandaag maar weer eens gebeld en ja hoor zelfde verhaal van voor af aan! Ik kan alleen aangetekend opzeggen...Ik vind dit zeer vreemd en zeer onredelijk en ik wil ook echt niet betalen aan ze.

 

Mijn vraag is, moet ik nu wel of niet gaan betalen? Vorig jaar hebben ze immers niks gefactureerd en ik niks betaald natuurlijk, en nu proberen ze maar wat, in mijn optiek...vandaar de advies vraag;

 

wat en hoe te handelen, die gasten zijn echt nasty en ik ben ze goed zat, er staat me ook iets bij dat er ook zakelijk gezien er niet meet automatisch verlengd mag worden. Geldt dit ook voor afgesloten contracten uit 2004

 

het conflict betreft een zogenaamd incasso org. te Zaandam....betere benaming is discussie-bureau, ( mijn inziens dan ;)

 

wie o wie kan me goed en juist adviseren?

 

Daan

 

mod edit titel aangepast

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

toen werd mij verteld dat ik alleen aangetekend kon opzeggen

......................

 

ok, prima...in 2009 dagelijks ca 10 e-mails verstuurd met dezelfde opzegbrief erin verwerkt, hopende een leesbevestiging te mogen ontvangen, maar helaas

.......................

 

en ja hoor zelfde verhaal van voor af aan! Ik kan alleen aangetekend opzeggen...

 

Dag Daan

 

Ik quote even waar het om gaat en begrijp niet waarom je niet 7 euro geïnvesteerd hebt in een aangetekende brief.

 

IMHO loopt het contract dus nog, ook al is in 2009 niets gefactureerd, sterker nog, die kunnen ze alsnog sturen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

thanx, tja klinkt miss stom ofzo...maar ook die 7 euro had ik domweg toen niet. En ik wist niet dat dat een voorwaarde was. daar kwam ik na het gebel pas achter...en die ene dame daar was nu niet echt de liefste of de aardigste....sterker... ze zat zich lekker te vermaken over dit verhaal...dus vandaar...

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie
  • 1

oh zo...ok thanx...dacht al...weird...en nog bedankt Joost! geeft niks...ik ben harder ;) overleef het wel...maar zonde ''leer''geld bottomline? gewoon betalen en wederom opzeggen en (ooit) verslaan met ( hun ) eigen trucs?

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie
  • 1

Dag Daan,

 

Joost heeft absoluut een punt dat je gewoon aangetekend had moeten opzeggen.

 

Toch hoeft dit niet te betekenen dat je geen kans hebt. De eis van een aangetekende brief heeft te maken met de bewijskracht. Indien je geen aangetekende brief stuurt kun je niet bewijzen dat je hebt opgezegd, en dan kan de wederpartij dat dus ontkennen. Maar indien jij op een andere manier zou kunnen aantonen dat zij de opzegging hebben ontvangen, dan zal de rechter je echt niet snel afstraffen dat je de formaliteiten niet in acht hebt genomen.

 

Het feit dat ze over 2009 niet gefactureerd hebben lijkt er op te wijzen dat ze jouw opzegging wel hebben ontvangen, het zou mooi zijn indien jij enige vorm van aanvullend bewijs hebt, bijvoorbeeld een reply op een opzeggingsmail (is feitelijk ook een leesbevestiging). Is er aan de telefoon iets gezegd over de niet-aangetekende brief die jij hebt verzonden?

 

Voorlopig zou ik de factuur over 2010 niet betalen en alsnog een voorwaardelijke opzegging per aangetekende brief sturen, om in ieder geval zeker te weten dat het niet door blijft gaan:

 

"Geachte.......

 

Onlangs ontving ik van u een factuur over 2010. Dit moet een vergissing zijn. Ik heb de overeenkomst met u al in 2009 opgezegd en maak al lange tijd geen gebruik meer van uw diensten.

 

Ten overvloede zeg ik de overeenkomst bij deze nogmaals op, tegen de vroegst mogelijke datum, maar dat doe ik alleen voor alle zekerheid. Ik ga er volledig vanuit dat onze relatie al in 2009 is geeindigd door mijn eerdere opzegging, en ik zal dus niet overgaan tot betaling van uw factuur.

 

Hoogachtend"

 

Daarna zou ik hun reactie afwachten, als ze met een procedure gaan dreigen en je hebt totaal geen bewijs dat zij de eerdere opzegging hebben ontvangen, dan kun je altijd nog eieren voor je geld kiezen.

 

De wet over de automatische verlengingen is overigens nog niet in werking treden en zou op deze situatie ook niet van toepassing zijn.

 

 

 

 

 

 

Advocaat contractenrecht en overnames: www.beverwijkvangilst.nl

Link naar reactie
  • 0

tja durf het bijna niet te zeggen...maar ik heb er niks meer van gehoord...ook de brief met HL tips heb ik niet meer verstuurd om geen slapende honden wakker te maken...

 

Ik had opgezegd en in 2009 is er niets geïncasseerd, reden tot aannemen dat de opzegging verwerkt was/is...dus tja geen idee

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie
  • 0

Daan, slapende honden snurken soms heel hard :) Maar heb je weleens bedacht dat het incassobureau wellicht ook een lezer van HL is. :-[ Succes, Rob

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Beste, ongetwijfeld, dat dat een HL lezer is....en dat bent u? geeft niks als het klopt wat ze ze zeggen betaal ik graag, maar helaas...en ik schijn ook niet de enige te zijn die hier last van heeft.....bedrijfsnaam ff googlen en er tja....say na more....maar ik zie wel hoe het afloopt, ik ben niet moeilijk maar ik laat echt geen geld uit mn zak kloppen door een ''discussie'' bureau

 

en als; welke rechter dan ook, hun in het gelijk stelt, dan stel ik simpel in mijn (inkoop) voorwaarden ... dat alle correspondentie aangetekend MOET worden verzonden...maar dat lijkt mij echt niet redelijk...maar goed kies je spel...ik versla je wel ;)

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.