• 0

Startersaftrek toepassen?

Ik heb sinds januari een webshop samen met mijn zus en zag dat ik in aanmerking kom voor de startersaftrek.

 

De winst is nu maar ongeveer €2500 per kwartaal en als ik daar over aangifte doe elk kwartaal moet ik ongeveer €500-600 betalen aan de belastingdienst.

Aan de criteria voldoen wij dus wel(ook de uren).

Maar hoe moet ik het nu toepassen?

 

Of gebeurt dat pas aan het einde van het jaar en krijgen we het geld dan terug?

 

En nog een heel andere vraag, veel van mijn facturen heb ik digitaal, ik neem aan dat dit gewoon mag en als de Belastingdienst ze wil zien ik ze dan pas hoef uit te printen?

 

Vaak als ik trouwens iets aan mijn klanten verkoop gaat dit via email en zonder "officiële factuur" mag dit zo wel of moet ik voor elke verkoop een factuur aan maken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

hoi Kadoosh

 

Je haalt de IB en BTW door elkaar. De BTW doe je per kwartaal en heeft niets te maken met de startersaftrek.

In de JAARaangifte inkomstenbelasting pas je de startersaftrek pas toe.

 

Daarbij is vereist dat je wel 1.225 (IEDER) moet maken in de onderneming om beiden de startersaftrek te kunnen claimen.

 

Lees ook even deze column over het verschil BTW en IB.

 

Digitaal factureren en bewaren is geen probleem.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie.

Nu snap ik het al :) maar goed we maken beide niet 1225 uren per jaar(met ze 2en misschien net bij elkaar) dus daar komen we dan toch niet in aanmerking voor.

Zit me dan wel af te vragen hoeveel inkomstenbelasting ik dan alsnog moet gaan betalen over de verdere winst, nu verdienen we dus amper €1000 per persoon per kwartaal en als daar dan nog +/- 1/3 afgaat is het niet echt rendabel meer.

 

Waar moet ik die €4000(die ik dan in een jaar zou verdienen) invullen in de IB?

Dan kan ik is kijken wat er gebeurt als ik dat in 2009 zou hebben verdient.

Link naar reactie
  • 0

Dus dan moet ik het invullen als opbrengsten uit overig werk?

Moet ik dan nergens invullen dat ik daar wel btw over heb betaald al?

 

Ik heb vorige jaar wel €10.000 verdient met mijn andere baan en als ik dat alleen invul hoef ik niets bij te betalen maar voeg ik die €4000 toe dan moet ik gelijk €832 betalen.

Is dat dan de bedoeling of mis ik iets?

Link naar reactie
  • 0

Nee dat snap ik maar ik deed het meer als test stel ik verdiende in 2009 ook 4000.

En dit jaar zal ik ook weer €10.000 verdienen of niet meer met mijn andere werk.

Maar goed dan zal het wel kloppen dat ik dan dus €832 moet betalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.