• 0

Eenvoudig boekhoudprogramma?

Ik heb een webshop en zoek een simpel boekhoudprogramma waar ik makkelijk kan uitrekenen hoeveel omzetbelasting ik moet betalen.

 

Op dit moment doen wij alle orders via email(via Marktplaats etc) en weten nog niet zeker of we wel een website gaan maken.

Er wordt bijna nooit om een factuur gevraagd maar het zou wel fijn zijn om die automatisch te kunnen maken als de klant erom vraagt.

Voor de rest is het makkelijkste om voor elke verkoop alleen het ordernummer in te vullen en het artikel en dus de winst.

Voorraadbeheer etc doe ik al in Excel.

 

Ik heb al wat programma's geprobeerd maar die zijn vaak te omslachtig voor mij, dan moet ik voor elke nieuwe klant een nieuw bestand aanmaken en met tig klanten per week die bijna allemaal geen factuur willen is dat nogal nutteloos werk.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zat meteen te denken aan: http://moneybird.nl omdat we dat zelf gebruiken. Is geen complete boekhouding maar wel facturen. Voor een meer uitgebreide optie moet je naar een echt boekhoudpakket.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

"Ik heb al wat programma's geprobeerd maar die zijn vaak te omslachtig voor mij, dan moet ik voor elke nieuwe klant een nieuw bestand aanmaken en met tig klanten per week die bijna allemaal geen factuur willen is dat nogal nutteloos werk. "

 

Je kunt toch in de meeste boekhoudprogrammas een standaard klant maken waarop je alle fakturen boekt. In snelstart kan dit in iedere geval wel.

Link naar reactie
  • 0

Wat online applicaties betreft heb je de keuze tussen enerzijds zeer beperkte maar heel handige facturatieoplossingen als moneybird.nl en factuurmanager.nl, en anderzijds wat ingewikkeldere maar veel uitgebreidere pakketten als Twinfield en Reeleezee.

 

Als ik de keuze moest maken zou ik voor het factuurabonnement van Twinfield gaan. Je kunt dan eenvoudig beginnen met het factureren van je omzet, en mocht je besluiten er 'een echt bedrijf' van te maken, dan kun je eenvoudig functionaliteit toevoegen. Tevens zijn er heel veel accountants- en administratiekantoren die Twinfield goed kennen, en dus direct met je mee kunnen gaan werken.

 

Je zou dan zelfs kunnen volstaan met alleen maar inboeken van je omzet, je hoeft niet perse facturen te maken om je omzet in een boekhoudpakket te zetten. Echter of de belastingdienst daar genoegen mee neemt als ze bij je langskomen dat moeten de experts hier maar even vertellen.

 

Hope this helps

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

Gebruik zelf nu al een tijdje Minipak en deze is voor mij zeer handig. Doe mijn facturen in gewoon in Excel welke ik opsla als een pdf. Werkt tot nu toe prima en regelmatig updates. Is alleen niet gratis helaas.

www.tennisdump.nl

De enige echte outlet tenniswinkel

Link naar reactie
  • 0

Werk zelf met Osirius Je hoeft hier geen onderhoudsabonnement te nemen en de programma's hebben een hoge kwaliteit.

 

Verder een goede helpdesk als het toch een keer is misgegaan.

 

Verder kan je makkelijk doorgroeien naar een uitgebreidere versie als dat nodig is.

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Voordat we hier een waslijst van programma's krijgen:

 

Simpel boekhouden valt of staat met jouw kennis hiervan. Volg een cursus "basiskennis boekhouden" Met de opgedane kennis kan je met ieder computerprogramma boekhouden.

 

Met de diverse genoemde programma's kan je dan heel goed de verschuldigde BTW bijhouden en zelfs per tijdvak aangeven.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.