In mei 2010 heb ik een mondelinge overeenkomst gesloten met een bedrijf waar ik vier websites voor zou gaan ontwerpen. Omdat ik niet alleen vertrouw op een mondelinge overeenkomst heb ik alles ook op papier gezet en naar de klant gestuurd, deze zou alles ondertekenen en retourneren.
Omdat er veel haast bij de projecten geboden was, ben ik direct met één site aan de slag gegaan. Ik heb hiervoor een complete webshop van A tot Z geprogrammeerd. Hiermee ben ik ongeveer 70 uur bezig geweest. De klant zei erg tevreden te zijn. De overeenkomst kwam echter maar niet terug. Toen ik hier naar vroeg bleef het stil. Vervolgens heb ik twee weken lang per mail en telefoon contact op proberen te nemen, maar geen reactie. Na drie weken verdween het emailadres en ging de server offline. Ook het telefoonnummer bleek niet meer beschikbaar.
Per post heb ik vervolgens de factuur verstuurd. Ik kreeg na een week een mail (van een ander emailadres) terug dat de klant geenszins van plan is te betalen omdat er nooit een overeenkomst gesloten zou zijn.
Via via heb ik vernomen dat de klant toch geen brood zou zien in het bedrijf (met de vier sites) die hij zou starten en dat hij daarom met alles gestopt is. In de tussentijd is de website offline en is hij uitgeschreven bij de KVK.
Ik heb inmiddels twee weken geen contact meer met deze persoon gehad. Mijn vraag is nu wat een goede oplossing zou zijn?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ic3d
ic3d
In mei 2010 heb ik een mondelinge overeenkomst gesloten met een bedrijf waar ik vier websites voor zou gaan ontwerpen. Omdat ik niet alleen vertrouw op een mondelinge overeenkomst heb ik alles ook op papier gezet en naar de klant gestuurd, deze zou alles ondertekenen en retourneren.
Omdat er veel haast bij de projecten geboden was, ben ik direct met één site aan de slag gegaan. Ik heb hiervoor een complete webshop van A tot Z geprogrammeerd. Hiermee ben ik ongeveer 70 uur bezig geweest. De klant zei erg tevreden te zijn. De overeenkomst kwam echter maar niet terug. Toen ik hier naar vroeg bleef het stil. Vervolgens heb ik twee weken lang per mail en telefoon contact op proberen te nemen, maar geen reactie. Na drie weken verdween het emailadres en ging de server offline. Ook het telefoonnummer bleek niet meer beschikbaar.
Per post heb ik vervolgens de factuur verstuurd. Ik kreeg na een week een mail (van een ander emailadres) terug dat de klant geenszins van plan is te betalen omdat er nooit een overeenkomst gesloten zou zijn.
Via via heb ik vernomen dat de klant toch geen brood zou zien in het bedrijf (met de vier sites) die hij zou starten en dat hij daarom met alles gestopt is. In de tussentijd is de website offline en is hij uitgeschreven bij de KVK.
Ik heb inmiddels twee weken geen contact meer met deze persoon gehad. Mijn vraag is nu wat een goede oplossing zou zijn?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27461-rekening-wordt-niet-betaald/Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag