• 0

pakket bezorgd bij de buren, maar volgens de ontvanger niet.

Hallo,

 

Ik heb een zeer lastig probleem.

 

Ik heb een pakket verstuurd naar een klant en deze is bij de buren bezorgd, maar volgens de ontvanger is deze helemaal niet bij de buren bezorgd. En deze klant wil nu het geld terughebben ( €260 ) maar dat kost mij dan weer heel veel geld!

 

volgens een TNT onderzoek die ik na veel zeuren heb gekregen is het toch daadwerkelijk bij de buren bezorgd.

 

wat kan ik hier aan doen? alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Al jaren verbaas ik me dat als ik iets bestel en als het bij me zelf wordt afgeleverd, ik daarvoor moet tekenen, maar als het bij de buren wordt afgeleverd, dan hoeft er niets te worden getekend. Kan iemand mij uitleggen waarom tnt die methode hanteert? Ik woon in een portiekwoning en het gebeurt geregeld dat pakketjes zelfs 4 deuren verderop wordt afgeleverd, terwijl ik die mensen totaal niet ken. Wat nou als ik bonje heb met die buren? Dan kan ik fluiten naar mijn pakketje. Dan heb ik liever dat ze het gewoon niet afgeven en dan haal ik het zelf wel op bij het postkantoor. Maar ja, dat kan alleen de verzender aangeven en niet de ontvanger.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

TNT stelt dat bij de buren afgeleverd is? Welk bewijs hebben ze daarvoor gegeven? Mochten ze bij de buren afleveren?

 

Een basispakket wordt niet voor getekend en mag inderdaad gewoon bij de buren worden afgegeven.

TNT wil namelijk liever niet nog een keertje terugkomen, dat klost geld.

Op een basispakket heb je dan ook geen enkel bewijs in dit geval, omdat daar niet voor getekend hoeft te worden.

 

Mijn advies: klant terugbetalen en zsm een andere pakketbezorger nemen.

Link naar reactie
  • 0

Dan heb ik liever dat ze het gewoon niet afgeven en dan haal ik het zelf wel op bij het postkantoor. Maar ja, dat kan alleen de verzender aangeven en niet de ontvanger.

 

Je kunt een briefje bij jezelf ophangen waarop je vriendelijk verzoekt om bij afwezigheid het pakket niet bij buren aan te bieden. Geen idee of het werkt, dat zal van de bereidwilligheid van jouw postbode afhangen.

Link naar reactie
  • 0

Al jaren verbaas ik me dat als ik iets bestel en als het bij me zelf wordt afgeleverd, ik daarvoor moet tekenen, maar als het bij de buren wordt afgeleverd, dan hoeft er niets te worden getekend. Kan iemand mij uitleggen waarom tnt die methode hanteert? Ik woon in een portiekwoning en het gebeurt geregeld dat pakketjes zelfs 4 deuren verderop wordt afgeleverd, terwijl ik die mensen totaal niet ken. Wat nou als ik bonje heb met die buren? Dan kan ik fluiten naar mijn pakketje. Dan heb ik liever dat ze het gewoon niet afgeven en dan haal ik het zelf wel op bij het postkantoor. Maar ja, dat kan alleen de verzender aangeven en niet de ontvanger.

 

Als je er zelf voor moet tekennen mag het in het geheel niet bij de buren afgeleverd worden.

Aangetekende zendingen mogen enkel op het geadreseerde adres afgeleverd worden.

Normale zendingen zonder handtekening voor ontvangst mogen wel bij de buren afgeleverd worden tenzij de dienst "Enkel Huisadres" daarbij afgenomen is (tegenwoordig moet je daar ook apart voor betalen).

 

Helaas blijt dat TNT daar zeer vaak gewoon maling aan heeft en aangetekende zendingen gewoon soms straten verderop afleverd en die mensen laat tekennen of gewoon zelf een handtekening plaatsen.

Vaak krijgt de oorspronkelijke ontvanger ook nog eens geen briefje in de bus dat het bij buren is afgeleverd.

 

Heb nu ook weer zo een onderzoek lopen van een afgeleverde zending waarbij een handtekening voor ontvangst geplaatst is die niet van de bewoners is en waarbij de naam ook niet overeenkomt met de naam van 1 van de buren....

Link naar reactie
  • 0

Je kunt bij het verzenden van je TNT pakket aangeven dat het niet bij de buren afgegeven mag worden. Dit kost je uit mijn hoofd 0,30 euro meer en komt dan ook op de sticker te staan.

 

De drie belangrijkste methoden om via de TNT te verzenden is:

- Gewoon afgeven, zonder te tekenen (is het goedkoopste en mag ook bij de buren worden afgegeven)

- Aangetekend en dus laten tekenen (hiervoor mag in principe ook de buurman tekenen)

- Aangetekend en niet bij de buren afgeven

 

Er is ook nog een manier waarop je aangeeft welke specifieke persoon moet tekenen. Dan mag hij zelfs niet aan iemand anders in het goede huis worden afgegeven.

 

Dus betaal de volgende keer een beetje extra en laat het niet bij de buren afleveren en bijvoorbeeld verzekerd versturen.

 

 

Maar als de buren echt de afgelopen maanden nooit thuis zijn geweest, dan zou ik dat aan de TNT voorleggen en dat het daar dus nooit afgeleverd heeft kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

Die "Alleen huisadres" stickers zijn gratis aan te vragen bij de TNT. Als verzender ben je verantwoordelijk voor het hele proces, dus kan TNT wel zeggen dat het bij de buren is afgeleverd en die klant juist beweren van niet; je hebt geen poot om op te staan. Staat in de wet koop op afstand. Wettelijk gezien zal je de klant zijn bestelling opnieuw moeten leveren.

 

Overigens: zendingen met een hogere waarde kun je beter altijd aangetekend versturen.

 

Probeer ook uit te vissen hoe de klant reageert. Wil hij perse zijn geld terug? Dat riekt naar oplichting. De klant wilde immers bepaalde goederen neem ik aan? Dus zou hij liever zijn bestelling opnieuw gestuurd zien, dan geld terug, want dan heeft hij nog niks.

Link naar reactie
  • 0

Probeer ook uit te vissen hoe de klant reageert. Wil hij perse zijn geld terug? Dat riekt naar oplichting. De klant wilde immers bepaalde goederen neem ik aan? Dus zou hij liever zijn bestelling opnieuw gestuurd zien, dan geld terug, want dan heeft hij nog niks.

Dat viel me ook op uit het bericht. Als de TNT een (kleine) fout maakt, is dat voor sommige mensen een aanmoediging om een vals spel te spelen.

Link naar reactie
  • 0

aangetekende zendingen mogen nooit bij de buren afgeleverd worden. Als je bij parcelware voor aangetekend kiest wordt ook direct automatisch enkel huisadres geactiveerd.

 

Die "Alleen huisadres" stickers zijn gratis aan te vragen bij de TNT.
dat was voorheen zo, maar ondertussen moet je voor die dienst egwoon 30 cent betalen en nog voeren ze het vaak niet uit.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 304 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.