• 0

Winteromstandigheden voor zelfstandige

Ik heb een vraag.. en alvast bedankt voor het meedenken of voor eventuele tips.

 

mijn paarden instructrice is zelfstandige en werkt zich helemaal een slag in de rondte. Afgelopen winter was een rampwinter voor zoals zovelen met een bedrijf.

 

Door omstandigheden werden veel lessen afgezegd en was ze hierdoor niet in staat om geld te verdienen..

 

Zijn er hier geen maatregelen voor? Toen ik haar er naar vroeg was het andwoord wat ze mij gaf.. Nee, bij de uitkeringsinstantie kreeg ze nul op rekest en had maar een optie, om haar bedrijf aan de kant te doen en haar paarden te verkopen. Dan pas kon ze aankloppen..

 

Eigenwijs als ik ben, wil ik hier graag wat meer over weten.. Om dit eventueel in de toekomst beter op te kunnen vangen...

 

Of ben je de pineut en ontkom je niet aan dure verzekeringen??

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij vallen dit soort dingen onder bedrijfsrisico en zal het moeten worden opgevangen door een in betere tijden opgebouwde buffer. Het winterweer treft niet alleen de paarden instructeur, maar ook bv buitenschilders, rijschoolhouders, enz. Of er verzekeringen voor bestaan weet ik niet, maar als die bestaan zullen die vast flink aan de prijs zitten.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard is het de bedoeling dat je een buffer opbouwt voor de winter; sluit me aan bij vorige "sprekers".

 

Mocht het nu echt niet meer te redden zijn dat er niet meer in levensonderhoud kan worden voorzien ofwel voorbestaan bedrijf gevaar loopt is er nog de BBZ (bijzondere bijstand zelfstandigen).

Het gaat hier dan om ofwel een periodieke uitkering (aanvulling tot bijstandniveau) ofwel lening bedrijfskapitaal.

 

Hier zitten wel allerlei criteria aan (qua plan, haalbaarheid toekomst, eigen kapitaal, etc, etc) en of ze ervoor in aanmerking zou komen dient ze zelf te toetsen...

 

Meer informatie kan je vinden op de site van szw ofwel bij haar eigen gemeente

 

Succes en sterkte voor haar..

 

 

Link naar reactie
  • 0
Of er verzekeringen voor bestaan weet ik niet, maar als die bestaan zullen die vast flink aan de prijs zitten.

 

Ja, die bestaat: de vorstverletverzekering.

 

Bij mijn weten (en Google) Inderdaad erg duur, alleen uitkering bij daadwerkelijke vorst en een wachtijd, eigen risico van 5 werkdagen per vorstperiode.Volgens deze link uit 2009 is ABN Amro (Delta Lloyd) een van de weinige - zo niet de enige - aanbieders.

 

Dit product ben ik persoonlijk - in ruim 17 jaar tijd - nog niet tegengekomen bij klanten of prospects, noch heb ik het ooit zelf als oplossing geadviseerd. Andere oplossingen zijn beter passend en goedkoper. Risicotechnisch wordt binnenwerk (schilder), andere werkzaamheden (uitbater snackbar buitenzwembad doet buiten het seizoen de administratie van 2 zwembaden), ander werk (skileraar - zwemleraar), uitzendwerk/loondienst etc en/of een ruime buffer als oplossing gekozen.

 

BBZ is alleen van toepassing als het totale gezinsinkomen gedurende het gehele kalenderkaar onder het minimumniveau daalt.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.