In zomervakanties ben ik altijd erg coulant met betalingstermijnen. Maar ik heb er nu 1 tussen zitten. Factureren ging via de e-mail. Dus heb ik de beste man ook via de e-mail eerst na 14 dagen een herinnering gestuurd, ndat ik hem via de telefoon heb gesproken en hij aangaf dat de factuur was ontvangen. 8 dagen later een aanmaning met een laatste kans om het bedrag te voldoen (tevens een kopie via de post) en dan vandaag (weer 7 dagen later) wederom via de e-mail en een aangetekende versie via de post.
In de laatste aanmaning krijgt de opdrachtgever 2 dagen de tijd om het bedrag te voldoen (incl administratiekosten en rente)
Daarna draag ik hem over aan onze incassoservice. Het korte termijn heeft ermee te maken dat ik in de eerste aanmaning al had aangegeven dat ik het incassoburo zou inschakelen. Nu krijgt hij dus nogmaals een laatste kans.
Van alle e-mailberichten heb ik een leesbevestiging.
Nu heb ik een aantal vragen.
1) Zijn de termijnen redelijk?
2) Bij de laatste aanmaning heb ik tevens 25 euro administratie kosten en 8% wettelijke rente berekend. Dat ik dit ging doen heb ik bij de eerdere berichten ook aangegeven. Is 25 euro teveel en onredelijk?
3) Heb ik voldoende stappen genomen om het incasso traject in te gaan?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
Zomaar iemand
In zomervakanties ben ik altijd erg coulant met betalingstermijnen. Maar ik heb er nu 1 tussen zitten. Factureren ging via de e-mail. Dus heb ik de beste man ook via de e-mail eerst na 14 dagen een herinnering gestuurd, ndat ik hem via de telefoon heb gesproken en hij aangaf dat de factuur was ontvangen. 8 dagen later een aanmaning met een laatste kans om het bedrag te voldoen (tevens een kopie via de post) en dan vandaag (weer 7 dagen later) wederom via de e-mail en een aangetekende versie via de post.
In de laatste aanmaning krijgt de opdrachtgever 2 dagen de tijd om het bedrag te voldoen (incl administratiekosten en rente)
Daarna draag ik hem over aan onze incassoservice. Het korte termijn heeft ermee te maken dat ik in de eerste aanmaning al had aangegeven dat ik het incassoburo zou inschakelen. Nu krijgt hij dus nogmaals een laatste kans.
Van alle e-mailberichten heb ik een leesbevestiging.
Nu heb ik een aantal vragen.
1) Zijn de termijnen redelijk?
2) Bij de laatste aanmaning heb ik tevens 25 euro administratie kosten en 8% wettelijke rente berekend. Dat ik dit ging doen heb ik bij de eerdere berichten ook aangegeven. Is 25 euro teveel en onredelijk?
3) Heb ik voldoende stappen genomen om het incasso traject in te gaan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27488-vorderingstraject/Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag