• 0

Beoordeling Webshop/Bedrijf

Omschrijving van je concept:

Bedrijfsnaam: Kabeldirect

 

Middels deze webshop het verkopen van producten van goede kwaliteit voor een zeer markt concurrerende prijs.

Wij staan niet voor dure verpakkingen, want deze gaan voor 99% van de tijd toch naar de prullenbak.

Voor 16.00 besteld? Morgen in huis.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De webshop is drie weken geleden gelanceerd. Er zijn al een aantal mooie bestellingen binnen, dus we hebben niks te klagen.

 

De webshop is gebaseerd op een standaard layout welke we zelf totaal aangepast hebben.

Zelf ben ik echt een grote voorstander van automatisering. De webshop is zo opgezet dat de gehele facturering geïmplementeerd is.

 

Zelf zijn we bezig met AdMarkt(van marktplaats), FaceBook ads, Twitter account waarmee de nieuwe producten getwitterd worden.(verder wordt daar nu nog niks mee gedaan)

 

 

Daarnaast zijn we nu bezig met een A5 flyer met een kortingscode die we bij elke bestelling gaan doen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Strategie van onze webshop: De klant de nodige informatie geven die hij wilt en vervolgens het gehele proces zo eenvoudig mogelijk maken zonder toeters en bellen.

 

Daarnaast wil ik ervoor zorgen dat binnen relatief korte tijd de klant tevreden wordt van mijn product. Vandaar de service van <16.00u besteld? Morgen in huis.

 

De uitdaging van dit concept: Binnen 2 jaren een dusdanige marktleider te zijn om zo als groothandel actief te worden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit concept is anders omdat er geen dure verpakkingen meeverzonden worden. Daarnaast zorgen wij ervoor dat de bestellingen voor 16.00 dezelfde dag nog verzonden worden.

Verder rekenen wij geen kosten voor iDeal/PayPal, wat veel webshops wel doen.

Daarnaast hanteren wij een zeer voordelige prijs, nu zegt half internet dat wel, maar wij zijn er duidelijk van overtuigd dat we 'overall' voordelig zijn.

 

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen om er vooral te zorgen dat er meer bezoekers op onze website gaan komen. Dit eventueel door middel van tips op de layout van de website. Want uiteindelijk zorgt de indeling/layout van de webshop toch meestal of een bezoeker wel/niet overgaat tot bestellen.

 

Maar het liefst hoop ik veel reacties te krijgen hoe ik mijn doelgroep het beste kan bereiken.

 

Link naar webshop: Klik

 

[mod edit:dode link verwijderd ]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Design: Goed! Lekker simpel, zoals het hoort. Snel en makkelijk navigeren naar de kabel wat je moet hebben, zonder poespas direct bestellen.

Aanbod: Mager, erg mager. Je hebt in totaal maar 58 producten.

 

Wil je marktleider worden, moet je echt heel hard je best doen, omdat er al een paar kabel shops zijn welke erg voordelig zijn en ook nog eens snel leveren. Hoe ben jij van plan hen 'in te halen'?

 

Mag ik je vragen welk applicatie je gebruikt voor je webshop? Ik ben namelijk nog op zoek naar een simpel webshop software zoals jij nu hebt.

Link naar reactie
  • 0

 

Wil je marktleider worden, moet je echt heel hard je best doen, omdat er al een paar kabel shops zijn welke erg voordelig zijn en ook nog eens snel leveren. Hoe ben jij van plan hen 'in te halen'?

 

Mag ik je vragen welk applicatie je gebruikt voor je webshop? Ik ben namelijk nog op zoek naar een simpel webshop software zoals jij nu hebt.

 

Dit door alle winst die nu gedraaid wordt inderdaad weer te investering om het assortiment uit te breiden. We zijn ons er van bewust dat dit nu een 'verbeter' punt is

 

 

Zen Cart, zeer eenvoudig, overzichtelijk, open source.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een goed idee en het is te merken dat de klant centraal moet staan in dit idee, met een goede webshop erachter. Dat merk ik in ieder geval uit je verhaal en het is goed dat ik dat gelezen heb, want je website straalt dat niet uit... En dan heb ik het vooral over het ontwerp van de webshop.

Persoonlijk zou ik de grijze kleur van de letters op de voorpagina en de productpagina's vervangen door een andere kleur. De letters gaan een beetje op in de achtergrond. TIP: je zou eens naar de kleurstellingen van HL kunnen kijken, want die zijn praktisch hetzelfde. Wat mij betreft zou je ook iets meer kleur mogen gebruiken voor een frisse uitstraling.

 

Je zou ook eens kunnen proberen iets meer gebruik te maken van de paginabreedte. Je maakt bijvoorbeeld op de voorpagina gebruik van erg lange artikelnamen, als je die in een iets bredere body zet, ziet het er allemaal iets rustiger uit.

 

Verder ben je echt wel op de goede weg, maar de uitstraling is er voor mij nog net niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een goed idee en het is te merken dat de klant centraal moet staan in dit idee, met een goede webshop erachter. Dat merk ik in ieder geval uit je verhaal en het is goed dat ik dat gelezen heb, want je website straalt dat niet uit... En dan heb ik het vooral over het ontwerp van de webshop.

Persoonlijk zou ik de grijze kleur van de letters op de voorpagina en de productpagina's vervangen door een andere kleur. De letters gaan een beetje op in de achtergrond. TIP: je zou eens naar de kleurstellingen van HL kunnen kijken, want die zijn praktisch hetzelfde. Wat mij betreft zou je ook iets meer kleur mogen gebruiken voor een frisse uitstraling.

 

Je zou ook eens kunnen proberen iets meer gebruik te maken van de paginabreedte. Je maakt bijvoorbeeld op de voorpagina gebruik van erg lange artikelnamen, als je die in een iets bredere body zet, ziet het er allemaal iets rustiger uit.

 

Verder ben je echt wel op de goede weg, maar de uitstraling is er voor mij nog net niet.

 

Met respect, iedereen heeft uiteraard een eigen smaak, maar een webshop voor kabels moet functioneel zijn, verder maakt het kwa design weinig uit, je verkoopt tenslotte kabels, geen kleding oid.

 

Ik vind juist 1 van de positieve in dit verhaal, de opmaak en opzet.

Link naar reactie
  • 0

 

Met respect, iedereen heeft uiteraard een eigen smaak, maar een webshop voor kabels moet functioneel zijn, verder maakt het kwa design weinig uit, je verkoopt tenslotte kabels, geen kleding oid.

 

Ik vind juist 1 van de positieve in dit verhaal, de opmaak en opzet.

 

Natuurlijk heeft iedereen een eigen smaak, maar excuus, Het maakt qua design weinig uit?

Je website is het visitekaartje voor je bedrijf, de eerste indruk die potentiële klanten van jou krijgen en zou moeten uitstralen waar jij voor staat. Als iemand jou website niet mooi vindt, of de letters niet goed kan lezen door welke reden dan ook, mis jij een potentiële klant door de lay-out van je website. Dat zou toch zonder zijn of niet. Ook al zou het een webshop zijn die, voor mijn part, kevermest verkoopt, zelfs dan moet je website er mooi, fris en vooral goed leesbaar uit zien. Ik ben in ieder geval

één van die mensen die wel naar een andere webshop gaat als ik moeite moet doen om de teksten te lezen.

Link naar reactie
  • 0
Strategie van onze webshop: De klant de nodige informatie geven die hij wilt...

 

Beste Eric,

 

ik mis een minimale introductie van het assortiment, onderneming en categorieën op de index pagina. Waarom gebruik je de bovenruimte niet voor een herhaling van het menu of voor snelle contactmogelijkheden? Kunnen de categorieën niet van beschrijvende (zoekmachinevriendelijke) url's voorzien worden? (ik zou de categorieën in ieder geval toevoegen aan je HL-handtekening).

 

Design boeit niet zo, maar een groter lettertype en iets grotere thumbnails/afbeeldingen zijn wel gebruiksvriendelijker. Hoe maak je je onderneming (webshop) herkenbaar?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Strategie van onze webshop: De klant de nodige informatie geven die hij wilt...

 

Beste Eric,

 

ik mis een minimale introductie van het assortiment, onderneming en categorieën op de index pagina. Waarom gebruik je de bovenruimte niet voor een herhaling van het menu of voor snelle contactmogelijkheden? Kunnen de categorieën niet van beschrijvende (zoekmachinevriendelijke) url's voorzien worden? (ik zou de categorieën in ieder geval toevoegen aan je HL-handtekening).

 

Design boeit niet zo, maar een groter lettertype en iets grotere thumbnails/afbeeldingen zijn wel gebruiksvriendelijker. Hoe maak je je onderneming (webshop) herkenbaar?

 

Groet,

 

Highio

 

Ik ga nog eens kritisch kijken naar mijn home-page, hier moet nog wat aan gebeuren merk ik al een aantal keren op.

 

Webshop wordt kenbaar gemaakt aan het publiek door:

- AdMarkt van Marktplaats

- Binnenkort Google Adwords

- Bezig met Facebook Ads

- Bezig met ontwerpen van flyer om bij bestellingen te doen/flyeren

 

Momenteel loopt dus eigenlijk alleen AdMarkt, maar we hebben niks te klagen, kijkend naar de bestellingen zoals we die nu binnen hebben gekregen, dat beloofd veel goeds voor de toekomst met die andere 3 marketingpunten in het vooruitzicht.

 

 

Het concept komt mij enigszins bekend voor. ;)

 

We zitten met ons concept misschien inderdaad wel op de zelfde hoogte. Toch weet ik zeker dat we het beiden anders aanpakken, en dat moet ook gewoon zo blijven. Ieder zijn ding.

 

 

Daar dacht ik ook aan :) Lastig dan om advies te geven terwijl jij het weet...

 

Best mooi gedaan alleen de "home" vind ik minder die mag meer uitstralen wat en wie je bent en "waarom" jij de beste bent.

Bedankt voor de tip, ga er wat meer doen. Nu ik het zo bekijk is mijn home-page inderdaad wat slap.

Link naar reactie
  • 1

Zit er niet een verschil tussen de navigatie en de design van een website? Persoonlijk vind ik namelijk de navigatie zeer gemakkelijk en gebruiksvriendelijk, maar de design(lay-out) totaal onaantrekkelijk. Eens, het is voor kabels, maar moet dit daarom saaiheid uitstralen? *met alle respect*

 

Verder vind ik de header background zwart een verkeerde keuze, omdat het lijkt alsof er menu onderdelen weg zijn gevallen daardoor *wat overigens niet het geval is*. Wellicht kan dit ook komen omdat de rechterbox (inloggen, zoeken, twitter, facebook) niet netjes onder elkaar staat. Inloggen is namelijk te ver naar rechts versprongen.

 

Ook de aanbiedingen knallen niet naar de voorgrond, en dit is neem ik aan toch juist je lokkertje om te bestellen. Overigens na snel bladeren merk ik dat bij kortingsbon de knop 'versturen' eerder te lezen is als 'ver sturen'.

 

Wellicht dat een korte bedrijfsomschrijving ook ten goede doet aan het vertrouwen dat mensen in je website kunnen krijgen. Verdere promotietips zijn wederom om je klanten op internet te vinden. Voor kabels kan ik me voorstellen dat gaming fora's en blogs zeer interessant kunnen zijn. Eveneens voor websites over films e.d.

 

Ook zou ik mezelf toch beter proberen te onderscheiden t.o.v. de concurrentie. Kijk bijvoorbeeld eens naar het voorbeeld van de webshop Zappos die dit geweldig doet.

Werkzaam bij een marketingbureau: Onderscheidend vermogen door branchmarking, het leren van best practices uit andere branches!

Link naar reactie
  • 0

Wat mij gelijk opvalt op de website (staat hierboven ook al enkele keren vermeld):

 

Het is een duidelijk website met simpele navigatie (goed!) maar de layout is overall toch wat saai,

je kunt wat meer doen met grafische dingen. Logo/Layout/Kleuren etc. Misschien er eens iemand naar

laten kijken die er verstand van heeft. Paar kleine tips:

 

- De header is veel te donker, die komt vaak niet goed over voor een website.

- De achtergrondkleur maakt het al saai, er is niks verkeerd met gewoon helder wit!

- Misschien de logo's daar bovenuit de balk weghalen, het wordt wat te druk naar mijn mening.

 

Hopelijk kun je er wat mee. ;)

 

Gr Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Je zou om wat meer vertrouwen te kweken eens een filmpje of aantal foto's kunnen maken over jullie bedrijf eventueel een pand o.i.d.

 

Ik denk dat qua conversie het grootste raadsel blijft of je deze website kunt vertrouwen met je geld aangezien het nog nieuw is en er veel grotere spelers aanwezig zijn...

 

Wellicht via wat product reviews kun je op een leuke manier e.e.a. duidelijk maken en ook via bijvoorbeeld youtube veel traffic genereren.

 

Het is maar een idee en gaat vooral om de invulling die je er aan weet te geven.

 

Groet.

Link naar reactie
  • 0

Om eventjes in te haken op dat vertrouwen. Van 26 sept tot 26 okt zit ik momenteel op een conversiepercentage van 4,11%...

Zelf vind ik dat niet om te klagen. Ik weet niet wat jullie daar van vinden.

 

Wat betreft reviews willen we het graag houden bij eKomi. Productreviews nog apart willen we niet, dit om onze uitstraling (simpel = handig) te blijven handhaven.

 

Zelf kunnen we ons op dit moment niets concreets bedenken hoe we onze webshop kunnen toepassen in een YouTube filmpje. (eventueel wel iets van; Hoe maak ik een netwerkkabel?)

 

Nog meer ideeën?

Link naar reactie
  • 0

Dag Wouter,

 

Aangezien we beiden hetzelfde webshop OS systeem gebruiken lijken onze website's al snel op elkaar hoor. En ik ontken echt niet dat ik nooit op je website gekeken heb, dat doet iedereen.(mag ik aannemen)

 

Echter weet ik zeker dat ons werkwijze, zowel qua webshop, verzending, magazijn, opslag, versturen en omgang met klanten(klantencontact & service) compleet anders is, en dat is ook goed.

 

We mogen dan wel concurrenten zijn, dan kunnen we nog van elkaar leren. En daar sta ik in ieder geval voor open.

Mijn inspiratie haal ik echter niet enkel uit mijn directe concurrenten, maar ook uit andere webshops en daarbij kan ik iedereen vertellen dat ik nog aan die (uitdagende, maar o zo lange) weg aan het timmeren ben.

 

Link naar reactie
  • 0

Echter weet ik zeker dat ons werkwijze, zowel qua webshop, verzending, magazijn, opslag, versturen en omgang met klanten(klantencontact & service) compleet anders is, en dat is ook goed.

Hier ben ik het niet mee eens, oa. te zien aan de punten die je met groene vinkjes aangeven hebt en de Ekomi klanten beoordelingen. Het is bij ons hoogstens een paar factoren groter opgezet op de meeste punten maar in de basis gok ik dat ons publiek identiek is. Maar hoe dan ook, succes met de webwinkel :)

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel met die zin ook niet te zeggen dat onze doelgroep anders is. Dat is namelijk wel het geval ;)

 

Ik wens je ook nog veel succes met je onderneming. We spreken elkaar her en der toch nog vaak genoeg denk ik, haha :D

 

 

 

 

On topic: Nog reacties/op- / aanmerkingen/tips van andere HL'ers?

 

\\edit: jij hebt magazijnbeheer toch uitbesteed, of toch maar niet degaan destijds?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als eerste natuurlijk weer fantastisch om te zien dat er weer een Zen Cart ingezet word.

 

Een aantal opmerkingen heb ik wel.

 

De design meneer heeft goed gekeken naar de website van Wouter, net als de marketing meneer.

Bij Wouter zit het net iets beter in elkaar (op een paar kleine schoonheidsfoutjes na).

Dus groot compliment voor Wouter.

 

Maar nu even over kabeldirect.

 

Wat ik mis is allereerst de mogelijkheid om onder rembours iets te bestellen.

Je bied alleen vooruitbetaling aan wat volgens de wet niet mag.

 

Verder mis ik bij het afrekenen de SSL versleuteling wat volgens de wet ook moet.

 

De SEO URL module zou ik zo snel mogelijk inbouwen... duurt hooguit een uur en staat wel netter en geeft een extra keyword voor ons grote vriend Google.

 

Wat ik verder jammer vind is dat er geen one page checkout is en ook geen mogelijkheid om zonder account aan te maken te kopen.

 

Nog een klein dingetje over de checkout, de labels van de fieldsets hebben nog steeds de standaard achtergrond.

 

Ook ik mis ik een favicon.

 

Dit zijn zo de puntjes die mij het eerst opvallen.

 

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt eentje voor je tips.

 

Een aantal heb ik al verwerkt. Alleen nog eventjes de SSL versleuteling, maar daarvoor dien ik te verhuizen van host en daar ben ik mee bezig op dit moment.

 

SSU was inderdaad maar eventjes werk. Maar om een of andere reden kreeg ik telkens een foutmelding, maar die heb ik nu ook opgelost :) Ziet er 10x beter uit.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Eric,

 

Een paar opmerkingen:

 

Straatnaam moet volgens je foutmelding minimaal 5 tekens zijn, maar 3 wordt ook geaccepteerd?

 

Je voorwaarden zijn soms meer richtlijnen voor het opstellen van Algemene Voorwaarden dan echte voorwaarden. Bijvoorbeeld in artikel 14, Klachtenregeling, staat nog "binnen bekwame tijd", dat is te vaag.

 

En als ik onder die voorwaarden op "Terug" klik, krijg ik een page-not-found.

 

Links in je menu staat de categorie "voedingskabels" maar als ik zoek op de zoekterm "voedingskabels" dan vind ik niets. En ook "verlengkabels" levert geen enkel product op (terwijl die wel in je assortiment zitten).

 

Verder de nodige tekstfoutjes, daar zou ik nog even naar (laten) kijken.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Om eventjes in te haken op dat vertrouwen. Van 26 sept tot 26 okt zit ik momenteel op een conversiepercentage van 4,11%...

Zelf vind ik dat niet om te klagen. Ik weet niet wat jullie daar van vinden.

 

Wat betreft reviews willen we het graag houden bij eKomi. Productreviews nog apart willen we niet, dit om onze uitstraling (simpel = handig) te blijven handhaven.

 

Zelf kunnen we ons op dit moment niets concreets bedenken hoe we onze webshop kunnen toepassen in een YouTube filmpje. (eventueel wel iets van; Hoe maak ik een netwerkkabel?)

 

Nog meer ideeën?

 

als ik een conversiepercentage van 4.nogwat had..dan ging ik meteen op vakantie :D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.