Dragons' Den weer op BBC

Aanbevolen berichten

Morgenavond woensdag 14 juli begint een nieuwe serie programma's van Dragons' Den om 22.00 uur Nederlandse tijd op BBC 2

 

De herhalingen van die uitzending zijn er op 15 juli om 0.20uur Nederlandse tijd en op 18 juli 20.00 uur Nederlandse tijd allebei op BBC 2.

 

Paul

Link naar reactie

En ik ga zeker kijken!

 

Vorige week was leuk, vooral de laatste pitcher die een nieuw ijsmerk pitchte met weinig vet en calorieën en zonder zuivel was erg indrukwekkend. Worthensaws heet het merk dat is opgericht door Kirsty Henshaw, die ook moeder is en 2,5 baan heeft om haar bedrijf te financieren. Zie ook haar twitter: http://twitter.com/Worthenshaws

 

Ben benieuwd wat er vanavond komt!

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie

 

Dat meisje Kirsty had zeker een leuk bedrijfje en kwam daarnaast zeer sympathiek over. Ik had haar meer gegund.

 

Ze vroeg om £65K voor 15% en kreeg uiteindelijk £100K voor 40% geboden.

Voor dat geld was haar product al productierijp, had ze een ijsfabrikant die het ging produceren ÉN de grootste Britse Supermarktketen Tesco had al orders geplaatst.

 

Episode 2 is binnen en ga ik zo kijken:)

Link naar reactie

kan iemand me uitleggen wat bij de laatste heren de ophef over het patent was?

en waarom Peter Jones even bereid was te investeren?

A container for storing delivered goods

 

IMPROVEMENTS TO HOME DELIVERY SYSTEM

 

het is in feite een grote koelbox met een thermostaat en je kan hem op slot doen en verankeren en na vluchtig doorlezen van de patenten haal ik er ook niet meer uit. Deze combinatie van functies lijkt me voor de hand liggend voor de toepassing en niet inventief genoeg?

Link naar reactie

Het ging erover dat áls het waar is dat er een patent zit op het afleveringsprincipe (m.a.w. een patent op het zeer algemene principe van "levering van goederen d.m.v. het opslaan van deze goederen in een al dan niet gekoelde box bij een huis"), dan zou je daarmee iets unieks in handen hebben - hoe onterecht wellicht het ook is en hoe zeer dat patent wellicht nóóit gegeven had mogen worden.

 

Er zijn partijen die zelf helemaal níets doen maar wel een patent hebben, en alleen maar andere partijen aanklagen die hun patent schenden. Een voporbeeld wat mij dan meteen te binnen schiet is NTP versus RIM (bekend van de Blackberry), waar NTP kort gezegd het principe van "e-mail ontvangen en verzenden vanaf een wireless device" had gepatenteerd. En daar aardig wat miljoenen aan overgehouden heeft.

Link naar reactie

Ik blijf het een leuk programma vinden en ik kan niet wachten totdat de nederlandse weer van start gaat.

Tot nu toe moeten we het doen met Dragons Den UK en Sharktank

 

Zelf was ik vorige seizoen van Dragons Den erg onder de indruk van Sharon Wright met haar Magnamole

Zie deel 1 -> http://www.youtube.com/watch?v=nAohCK2fRBY

Zie deel 2 -> http://www.youtube.com/watch?v=luCxe1BspTI

 

Een kleine half jaar terug bestelde ik zo'n Magnamole en betaalde hem met paypal, maar ik kreeg niets.

Ook geen reply op mijn mail naar Sharon Wright

Ten einde raad heb ik pols hoogte genomen bij de Dragons James en Duncan.

Zijn reply was:

 

DuncanBannatyne @spruceNL We invested in Sharon as you know but a few weeks later she told us she had changed her mind and paid us back!!!!

 

Dus ik dacht dit is pure oplichting.

Gelukkig na een paar weken kwam er toch ineens antwoord en werd het opgestuurd.

Weliswaar 5 weken te laat.

 

Ik dacht die griet heeft het programma gebruikt voor promotie en had het geld niet nodig.

Maar toen kwam ik dit filmpje tegen ->

 

Er is dus flinke ruzie en achter de schermen knijpen ze je helemaal uit.

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

@spruce

 

Die filmpjes laten niets anders zien dan dat ze aan boulimia leed en een boek heeft geschreven. Misschien dat er problemen waren met de levering maar verder lijkt er niets aan de hand. De investering is gewoon afgerond, £80k voor 22,5%.

 

Link naar reactie

@loeki Nou eerst dacht ik dat ook, maar als je het boek leest kom je erachter dat ze geen spaan heel laat van 1 dragon.

Er is dus duidelijk ruzie geweest en de investering heeft ze uiteindelijk terugbetaald.

Dus achter de schermen kunnen bepaalde dragons aardig hard zijn.

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Ik heb de afgelopen weken de eerste 5 seizoenen van Dragons' Den bekeken, naar aanleiding van dit topic. Erg leerzaam. Je leert inschatten welk soort bedrijven levensvatbaar zijn en welke niet, welke factoren belangrijk zijn voor succes, en welke volgende stappen je moet nemen om van je bedrijf een succes te maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.