• 0

gebruikte goederen

beste hl leden,

 

Zit met de volgende vraag.

 

Stel dat ik een gebruikte cv ketel verkoopt.

Voor dat ik de ketel heb verkocht heb ik natuurlijk deze grondig gecontroleerd en onderhouden.

 

Stel dat de klant na enige periode de ketel niet laat onderhouden en de cv ketel gaat stuk of sterker nog de cv ketel verbrand, en er onstaat brandschade?

 

In hoeverre ben je dan als ondernemer hiervoor verantwoordelijk?

 

 

 

alvast bedankt voor uw reactie?

 

groetjes,

 

ganesh

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar zul je dus leveringsvoorwaarden voor moeten gebruiken. Als de klant zich daar niet aan houdt zijn de gevolgen voor de klant. Maar..... het wordt veel moeilijker qua aansprakelijkheid als de klant zich wel netjes aan de voorwaarden houdt en er toch gebeurt wat jij al schetst. Ik denk dat je je dan tegen dergelijke onverwachte gebeurtenissen zal moeten verzekeren.

Link naar reactie
  • 0

Opent meteen een mogelijkheid door een onderhoudscontract af te sluiten met de betreffende klant. In dat geval kun je in je algemene voorwaarden een korte garantie geven mits het onderhoud door jou is uitgevoerd. Als de klant dat dan niet doet zal hij/zij aan meoten tonen dat er degelijk onderhoud heeft plaatsgevonden. En als dat gebeurd komt meteen de vraag boven drijven wie verantwoordelijk is. De leverancier of degene die het onderhoud uit heeft gevoerd.

Link naar reactie
  • 0

Daar zul je dus leveringsvoorwaarden voor moeten gebruiken. Als de klant zich daar niet aan houdt zijn de gevolgen voor de klant. Maar..... het wordt veel moeilijker qua aansprakelijkheid als de klant zich wel netjes aan de voorwaarden houdt en er toch gebeurt wat jij al schetst. Ik denk dat je je dan tegen dergelijke onverwachte gebeurtenissen zal moeten verzekeren.

 

Zoals P.J. Odems ook al zegt, is verzekeren een oplossing. Dit is een zogenaamde bedrijfs-aansprakelijkheidsverzekering. Mocht je deze willen afsluiten is het heel belangrijk je bedrijfsactiviteiten te kunnen beschrijven. Ook is het belangrijk de kleine lettertjes te lezen, aangezien de verzekering ook voorwaarden hanteert waar jij je aan moet houden om aanspraak te maken op de verzekering indien nodig.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het een hele kluif wordt. Misschien dat daarom ook geen tweedehandse CV-ketels door bedrijven worden aangeboden. Een tweede reden lijkt me de realistische veroudering. Ketels worden steeds zuiniger en kleiner. De tweedehandse ketels liggen dan al snel ver achter in techniek en verbruik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.