• 0

Tips gezocht voor promotie van nieuwe website in Duitsland

Wij proberen onze nieuwe site www.creativecontest.de in Duitsland onder de aandacht te brengen.

 

Korte beschrijving van de dienst die wij aanbieden: Creative Contest is een online platform waar bedrijven (waarschijnlijk voornamelijk uit de MKB sector) wedstrijden kunnen plaatsen voor grafische producten (logo's, websites, visitekaartjes etc.). De klant geeft op aan welke eisen en voorwaarden het ontwerp moet voldoen en kiest dan een winnaar uit de inzendingen. Wij ontvangen een percentage van het prijzengeld.

 

De 2 wedstrijden die inmiddels afgelopen zijn hebben wijzelf erop gezet om ontwerpers aan te trekken. We hebben inmiddels voldoende ontwerpers (30+) die zich aangemeld hebben, maar we hebben moeite met het vinden van klanten die wedstrijden willen plaatsen.

 

Hebben jullie tips hoe we potentiële klanten (bedrijven op zoek naar grafisch ontwerp) kunnen bereiken? Tot nu toe hebben we een aantal weken een Google AdWords campagne gedraaid maar dit heeft helaas geen klanten opgeleverd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe ziet de markt er in Duitsland uit? Zijn er concurrenten? Hoe regelen zij hun marketing en sales? Als ze er volgens jullie niet zijn: waarom zou dat zijn? Hebben jullie overigens contacten met Duitse ondernemers? Hoe reageren zij op het concept? Hebben jullie al succes in Nederland, zodat je wellicht die ervaring mee kunt nemen naar Duitsland? Ik las in een andere post van je dat jullie PayPal gebruiken: is dat gangbaar in Duitsland?

 

Kortom, veel vragen voor je echt gericht tips zult kunnen krijgen :)

 

Het eerste wat ik me trouwens opvalt als ik zie dat de focus op het Duitse MKB is: waarom een Engelse naam? Werkt dat wel in Duitsland?

Link naar reactie
  • 0

Wauw, binnen 6 minuten de eerste reactie, super!

 

Er zijn een aantal concurrenten in Duitsland, te weten http://www.designenlassen.de/ en http://www.logo-design.de/ die beiden ook op AdWords adverteren. Welke andere manieren zij gebruiken is ons niet bekend.

 

Wij hebben nog geen ervaring op de Nederlandse markt. De reacties die we van mensen uit Duitsland hebben gehad (bloggers, tijdschriften etc) zijn over het algemeen positief. Er zijn een aantal grafische ontwerpers die minder blij zijn omdat ze het gevoel hebben dat wij "hun" markt op de kop zetten maar dat is niet zo erg.

 

We gebruiken inderdaad PayPal, dit is iets populairder in Duitsland dan hier. Daarnaast bieden wij ook het "ouderwetse" bank overboeking, wat bij bedrijven gebruikelijker is.

 

Wellicht is het handiger om ons op de Nederlandse markt te richten, daar is maar 1 site die iets soortgelijks doet (www.ontwerpen-voor-geld.nl) en is er geen taalbarriere (mijn Duits is ver van perfect).

 

Het oorspronkelijke idee was om in Duitsland te lanceren omdat we tijdens de onderzoeksfase geen concurrenten tegenkwamen en meenden dat we in Duitsland dus een primeur konden hebben, maar er bleken later toch een aantal sites te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Nederland heeft ook logomatch en brandsupply en vast nog wel meer... waarom nog steeds Duitsland als je ogenschijnlijk slecht marktonderzoek en weinig relevante (taal-/branche-/juridische) kennis als basis hebt? Een Nederlandse site succesvol maken en daarop een Duitse partner zoeken klinkt mij veel logischer.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat mij zo snel opvalt (sorry, het is al laat ;)):

 

Heim = Home of Startseite

Entwurfbureau bestaat niet ;)

 

Je schrijft over niet goed geld terug garanties en 10-30 goedkoper:

 

Rückerstattung. Falls Sie nicht zufrieden sind, erhalten Sie eine vollständige Rückerstattung.

- Kostengünstiger. Die Preise sind um 10 – 30 % günstiger als die für vergleichbare Arbeiten, die von traditionellen Agenturen geliefert werden.

 

Dat implicieert (voor mij tenminste) dat ik 'iets'' vooraf moet betalen.... Maar als ik me aanmeldt wordt hier niet over gepraat. Vind ik persoonlijk onduidelijk.

 

Ik zou zeer zeker een FAQ pagina maken. Duitsers zijn zeer voorzichtig en zeker, als ze ook nog met een buitenlands bedrijf te maken hebben (jaaa, bestaat echt nog ;D). En je richt je al op bedrijven/personen die geld willen besparen op design....

 

Ik mis een telefoonnummer op je site. Zal wel bewust zijn, maar ik zou er wel eentje vermelden.

 

Trouwens snap ik je 'actie' niet... sorry (en ik ben toch echt Duitse ;D). En als ik erop klik kom ik naar de contact pagina. ???

 

ok, dat waren even my 2cents om 10 over half 1 ;D

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Zoals eerder al gezegd zijn Duitsers erg op Duitsland gericht. Engels op de site daar houden ze zeker niet van. De domeinnaam is dus niet goed. Verder is Duitsland een lastig land ook met adwords en SEO. Concurrentie is vaak groot en ze weten wat ze doen..

 

Je kunt je wel eerst op DE richten maar dan zou ik daar een vestiging adres regelen en ook de site in Duitsland hosten. Alles dus in Duitsland. En een echte Duitser contracteren die met je meekijkt en meedenkt. Die de cultuur kent....

 

Wel dapper om zo te beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn speciale bureau's die Nederlandse (internet) bedrijven helpen om de markt in Duitsland te veroveren.

Een waar ikzelf wel eens mee heb gesproken naar aanleiding van een artikel in Sprout is: Dexport.

 

Zij hebben veel kennis van wetgeving, de Duitse markt en de beste promotiekanalen. Zelf het wiel uitvinden lijkt me omslachtig.

Met behulp van een exportsubsidie die je via je KvK kan aanvragen kun je bovendien 50% van veel kosten voor het export klaar maken van je concept vergoed krijgen...

 

Wellicht een goed idee om je bij zo'n soort partij aan te sluiten?

 

(Voor de goede orde, ik heb geen belang in genoemde partij, alleen een goede ervaring)

Link naar reactie
  • 0

Hier een Duitse concurrent met een goede site (één van de door jou genoemde voorbeelden is een Nederlander, zie je meteen aan het foute Impressum ;):

http://www.12designer.com/de/so-funktionierts/

 

Veel uitleg (ook over prijzen en geld terug garanties), ontzettend veel mogelijkheden om contact op te nemen. Kijk bijv. maar naar 'Tipps für Einsteiger' ... Hier snap ik meteen hoe het werkt.

 

Kan me trouwens voorstellen dat je op XING potentiele klanten kunt vinden. Je zult dan wel de Duitse taal machtig moeten zijn. Half Nederland/Duits is leuk op de camping, maar als je zaken wilt doen verwacht een Duitser dat je zijn taal beheerst.

Verder heb je ook in Duitsland tegenhangers van Higherlevel.

 

Engelse domein naam naam lijkt me geen probleem... Ook in DuitslandI is Engelse terminologie in de grafische wereld gebruikelijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn een aantal concurrenten in Duitsland, te weten http://www.designenlassen.de/ en http://www.logo-design.de/ die beiden ook op AdWords adverteren. Welke andere manieren zij gebruiken is ons niet bekend.

 

Als je weet wie je concurrenten zijn is het niet lastig om middels Yahoo te vinden wat hun internetactiviteiten zijn, gebruik daarvoor gewoon site explorer. Bijvoorbeeld: http://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=http://www.designenlassen.de/&bwm=i&bwmo=d&bwmf=u voor designenlassen

 

Daarnaast moet je jezelf het volgende afvragen indien je via internet promotie wilt maken: Waar zijn mijn klanten actief? Wat boeit ze? Hoe kan ik daarmee in contact komen? Hoe haal ik ze vervolgens over? Te denken valt ook aan kortingen en bloggers aanschrijven die over design bloggen om je website te omschrijven op hun blog. Uiteraard kun je dit ook zelf proberen. Ik ben zelf namelijk van mening dat bloggen altijd zeer effectief is om een website te promoten op het internet.

 

Veel succes!

Werkzaam bij een marketingbureau: Onderscheidend vermogen door branchmarking, het leren van best practices uit andere branches!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.