• 0

purchase contractl

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even terugduiken in mijn oude contractentijd...... Het betreft dus de "betrouwbaarheidsclausule" die o.a. gebruikelijk is bij aankopen in verre landen. Daarin kun je vastleggen wat je in dat contract als "betrouwbaar" vastlegt. Dus welke eisen er worden gesteld als de leverancier in gebreke blijft qua levering. Dat kan ingaan als er in het geheel niet geleverd wordt en/of als er gedeeltelijk niet geleverd wordt en/of de levering niet tijdig plaatsvindt. Meestal worden stakingen e.d. als redenen opgenomen om die oorzaken uit te sluiten. In Arabische landen is het ook gebruikelijk om met een wazige omschrijving, "Acts of/and beyond of God" e.d. uit te sluiten.

 

Deze clausule staat dus los van de technische eisen die worden vastgelegd.

Link naar reactie
  • 0

Dit is wel heel erg kort en algemeen geformuleerd, zo kan je daar moeilijk iets over zeggen.

 

Purchase contract = koopcontract, moet ik begrijpen dat jullie dat contract gebruiken om zaken in te kopen? Of gaat het om het contract met de klant, dus eigenlijk jullie verkoopvoorwaarden?

 

In zijn algemeenheid wordt een liability clausule gebruikt om de aansprakelijkheid voor wanprestaties te beperken. Hoofdregel is dat je bij wanprestatie de volledige schade moet vergoeden, ongelimiteerd.

 

Als je zaken of diensten levert is het verstandig om je aansprakelijkheid te limiteren, zodat je je bedrijfsrisico's beter kunt beheersen. De wijze waarop je de aansprakelijkheid in zo'n clausule beperkt is erg afhankelijk van het risicoprofiel van de zaken of diensten die je levert. Ook speelt mee of de aansprakelijkheid wordt afgedekt door een verzekering. Een onbeperkte aansprakelijkheid voor een onverzekerde risico kan zelfs een bedreiging zijn voor je continuiteit.

 

 

Advocaat contractenrecht en overnames: www.beverwijkvangilst.nl

Link naar reactie
  • 0

bedankt heren!

 

het gaat hier om een door ons opgestelde purchase agreement met suppliers.

Wij kopen materiaal in om weer producten te kunnen maken.

 

Ik vroeg mij af omdat er niks over liability in staat of dat niet hoort. Ben niet zo bekend met purchase agreements en verder weet niemand anders het hier.

 

Zou het voor ons iets uitmaken als de supplier niet levert en er ontbreekt een liability clausule.

We hebben wel een clausule hoeveel er bij de supplier in voorraar moet zijn en hoveel wij schatten af te nemen per jaar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik je leverancier was en jouw inkoopcontract zou helemaal gedetailleerd uitgerekt zijn, zou ik zelf in elk geval "overmacht" opnemen. De onvoorziene omstandigheden, waardoor niet geleverd kan worden, maar waarvoor ik niet aansprakelijk gesteld kan worden. Dat kunnen o.a. brand en staking zijn, maar ook brand/staking en gebreke van mijn toeleverancier/producent.

 

Meestal zit in zo'n contract ook een "penalty"-clausule, welke schadevergoeding je als leverancier moet betalen als je in gebreke blijft. Vandaar dat er dan ook altijd uitzonderlijke situaties worden opgenomen.

Link naar reactie
  • 0

 

Zou het voor ons iets uitmaken als de supplier niet levert en er ontbreekt een liability clausule.

 

 

Voor jullie niet, in een liability clausule wordt doorgaans de aansprakelijkheid voor de supplier beperkt, dus als die er niet in staat is de suplier aansprakelijk voor jullie volledige schade, als hij niet of te laat levert.

 

Je hoeft niet per se in je purchase agreement op te nemen dat supplier aansprakelijk is bij wanprestatie, dat volgt uit de wet.

Advocaat contractenrecht en overnames: www.beverwijkvangilst.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.