• 0

betwisting buitenlandse rekening inzet experts in gerechtsprocedure

In een hoger beroep zaak in het buitenland heeft een buitenlandse rechter de hulp gevraagd van 3 experts. Deze heren hebben eigenlijk een carte blanche gekregen qua uren en tarief. Nu dreigt mij een enorm rekening voor hun expertise in de maag gesplitst te worden waarbij vooral het aangerekende uurtarief een twistpunt is (naast het feit dat ze met zijn 3-en voor hetzelfde werk effectief 3 x hun uren declareren). Ik ga natuurlijk de rekening betwisten en een meer acceptabel tegenvoorstel doen (dus gebaseerd op eerbare uurlonen). Kan ik een NL deurwaarder verwachten en zal de NL rechter hier uiteindelijk een uitspraak over doen of is het toch de buitelandse rechter die ingeroepen wordt? Belangrijk te vermelden: er is mij nooit een uurloon medegedeeld, er is nooit een offerte geweest en noch zijn er verkoopvoorwaarden zoals bij een zakelijk transactie gebruikelijk overlegd.

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo Joost,

Het betreft een perceelgrensconflict. De heren experts zijn landmeters te Belgie. Ik kan u verzekeren dat landmeters een dubieuze reputatie hebben in Belgie evenals hun beroepsvereniging die vrijblijvende richtlijnen uitvaardigt (zgn. deontologische code)

MvG

Marcel

• 0

Maar wat heeft dat met ondernemen van doen? Daar is dit forum namelijk uitsluitend voor bedoeld, zie ook de ondertitel van HL en de gebruikersvoorwaarden. Als we eenmaal beginnen met particuliere vragen, dan loopt het forum vol en dat is niet de bedoeling van HL.

Tip: Belgische deurwaarders/incassobedrijven schakelen best hun NL collega's in!

Verder gaat hier een slotje op omdat het buiten de scope van HL valt.

groet

Joost

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar