• 0

Toegankelijkheid Den Haag Prinsjesdag

Ik moet op Prinsjesdag een aantal podia in Den Haag afleveren. Nu is mijn vraag hoe kom ik erachter hoe de toegankelijkheid is geregeld op deze dag.

De volgende dingen heb ik geprobeert:

Gemeente, muts achter het loket heeft geen idee, maar begrijpt dat de stad is afgesloten, nadat ik haar eraan herinnerde dat de koningin op prinsjesdag door de stad heen rijdt. Ze heeft geen idee waar ik meer info kan vinden, ook haar collega kijkt me stom aan als ik het vraag. Helaas 2 uur verloren tijd

De website van Den Haag, zegt er niets over, wel kon ik een stuk uit de posthoorn vinden (op een andere site) waar men verteld dat ik het op de site kan vinden, helaas zonder precieze link. Verder in het stuk staan wel de straten maar niet de tijden.

Toen maar een email gestuurd, maar na inmiddels 10 werkdagen nog geen reactie

De politie, de agente die ik aanspreek kon na navraag precies vertellen welke delen er afgesloten waren, maar helaas niet de precieze tijden. Ze kon me wel vertellen dat dit ieder jaar anders is, omdat het afhankelijk is van de samenwerking tussen gemeente, de verschillende politiediensten en brandweer.

Ver keer en Waterstaat, zegt dat ik het bij de gemeente moet vragen, dat dit niet hun ding is.

De winkeliersvereniging van de betreffende plek gaf aan dat ze het ook graag zouden willen weten, maar dat communicatie met de gemeente Den Haag altijd moeizaam is.

Heeft iemand nog een suggestie waar ik de informatie zou kunnen krijgen?

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

• 0

Gemeente, muts achter het loket heeft geen idee, maar begrijpt dat de stad is afgesloten, nadat ik haar eraan herinnerde dat de koningin op prinsjesdag door de stad heen rijdt. Ze heeft geen idee waar ik meer info kan vinden, ook haar collega kijkt me stom aan als ik het vraag.

Met alle respect, maar dit snap ik echt niet. Als de receptionisten het niet weten, ga jij onverrichterzake weer weg? Dan vraag je toch welke persoon of afdeling hier verantwoordelijk voor is. En als ze dat niet weten, vraag je naar iemand die dat wel weet. Iets lastiger zijn doet vaak wonderen.

• 0

Een dag eerder kan echt niet, dan ligt het hele podium in de sloot en twee mannetjes de hele dag erbij zetten zal niet echt in het budget passen.

Eerlijk gezegt denk ik dat de vergunning dan niet verleent gaat worden.

@ John, je kent me nog niet zo goed. Maar vertrouw me. Ik noem niet iemand snel een muts, dat is meestal het resultaat van hoog oplopende emoties. Maar op een gegeven moment is een stap verder alleen dat ik haar over de balie heen trek of er mee ga dreigen. En zo ver wil ik nou ook weer niet gaan. Ik heb dan wel een grote mond, maar hoef niet het gebouw uit gezet te worden. Wel heb ik de naam, waar ik zeker nog wel wat mee gaan doen, want het kan niet zo zijn dat zij zomaar mensen zonder info wegstuurd omdat ze te lui is om iets uit te zoeken.

Ik ga zowiezo morgen weer langs kijken of er dan iemand zit met een iq van boven de 60.

Het is trouwens geen receptioniste, maar echt een loketdame die als enige taak heeft burgers en ondernemers te helpen met dergelijk vragen.

Helaas is het algemeen bekend dat men daar niet wil meehelpen en dat wanneer ze het niet weten je al gauw lastig ben.

Mocht het weer op niets uitlopen zoek ik het wat hoger op, was alleen benieuwd of er hier een ondernemer is die wellicht een rechtstreeks nummer oid heeft.

Oja tijd voor die slagroom taart, dit was mijn 1000ste bericht.

• 0

@ John, je kent me nog niet zo goed. Maar vertrouw me. Ik noem niet iemand snel een muts, dat is meestal het resultaat van hoog oplopende emoties.

Had ik inderdaad niet begrepen uit je oorspronkelijke verhaal ...

Helaas is het algemeen bekend dat men daar niet wil meehelpen en dat wanneer ze het niet weten je al gauw lastig ben.

Dat staat nu in ieder geval prominent op HL. Misschien heeft de gemeente Den Haag wel een webcareteam ...

• 1

Beste Jasper,

Volgens mij kan de wegbeheerder van het stadsdeel Centrum je wel verder informeren. Omdat ik die niet te pakken kon krijgen, is er een terugbelnotitie achtergelaten. Zodra ik meer weet, hoor je van me.

Een andere medewerker vertelde me dat het inderdaad nog niet op de site stond.

Mijn collega kwam nog met de volgende links:

Bureau Bereikbaarheid (misschien een mailtje waard)

http://www.denhaag.nl/home/bewoners/verkeer-en-vervoer/to/Bureau-Bereikbaarheid.htm

Prinsjesdag 2009

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2009/september/08/autoverkeer_en_ov_prinsjesdag

Hierin staan wat tijden van vorig jaar genoemd. Misschien geeft dat wat inzicht.

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

• 1

Ik weet niet hoe het zit met het verstrekken van vergunningen voor podia. Maar als jij die vergunning moet krijgen/aanvragen zou je misschien de contactpersoon die de vergunning moet verstrekken kunnen bellen. (Anders vragen naar zijn/haar naam en alsnog bellen.) Mij lijkt dat de persoon die daar verantwoordelijk voor is ook moet weten hoe het zit met die tijden. (of anders wel weet welke collega daarvoor verantwoordelijk is.)

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

• 0

De posthoorn link had ik inderdaad ook gevonden, alleen mist de bijlage.

Ik heb het bureau een email gestuurd.

Bedankt voor de info.

@ miep Ik heb geen contact persoon voor de aanvraag van de vergunning. Ik moet deze schriftelijk indienen. Een contactpersoon krijg je pas als de vergunning is ingedient.

Ik ga zelf de vergunning niet aanvragen, dit moet worden gedaan door de opdrachtgever.

Ik ga eerst eens kijken of ik het via het bureau voor elkaar kan krijgen, anders ga ik het proberen met mensen die eerder contactpersoon waren voor andere vergunningen. BEdankt voor de tip.

• 0

De opdrachtgever verzekerde mij dat ik tot 9 uur nog de stad uit zou kunnen komen, omdat dit een erg drukke dag is, wil ik geen enkel risico lopen.

Bovendien wil ik niet riskeren dat ik er helemaal niet mag komen en dan het podium niet kan afleveren, waardoor de ondernemer weer een probleem heeft.

• 1
Volgens mij kan de wegbeheerder van het stadsdeel Centrum je wel verder informeren. Omdat ik die niet te pakken kon krijgen, is er een terugbelnotitie achtergelaten. Zodra ik meer weet, hoor je van me.

Na de nodige telefoontjes heb ik eindelijk wat info.......

Men is druk bezig met de voorbereidingen. Waarschijnlijk komt het op dezelfde maatregelen als vorig jaar neer (onder voorbehoud van details). Ongeveer een week van tevoren komt het e.e.a. pas op de site te staan. Ik heb contactgegevens van specifieke gemeenteambtenaren die zich hiermee bezighouden, dus die zal ik naar je mailen.

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar