HL en innovatie

Aanbevolen berichten

HL is een goed forum maar...

 

Ik denk dat ik hier geen vrienden mee maak >:(

 

Wat ik zou willen weten is wat al die bezoekers van HL Vinden.

 

Ik zie te weinig respons van nieuwe bezoekers. Veel van enkele vaste bezoekers en het lijkt erop dat deze niet altijd vrijwillig zijn.

 

15 tot 20 reacties op een dag is toch veel te weinig voor een landelijk innovatie forum! Waarvan het merendeel van de reacties "vast is"

 

Het is een kring die een grote kennis heeft maar door het onderlinge stramien (volgens mij) niet volledig openstaat voor innovatie. (niet persoonlijk maar algemeen)

 

Gevolg is ook dat reacties die niet in de lijn liggen van HL doodgezwegen worden. Men heeft te weinig (of zijn met te weinig mankracht) om de onderliggende gedachte te doorgronden.

 

Ik zou graag willen zien een TC waar men vrijblijvend kan zeggen wat je vind over dit forum.

Kijken wat er echt speelt en openstaan voor verbetering. (bv waar ook het kneuzen systeem aangehaald mag worden of wie "partners zijn") de objectiviteit ter discussie stellen, enz enz.

 

Ben benieuwd of HL hier voor openstaat. Zou een goede blik op de toekomst kunnen zijn. En dit forum een boost kunnen geven.

 

Ps. de vaste clan vind ik reuzen. Doen goed werk! Maar mogen subjectiever zijn.... of vele reacties zijn te zakelijk en te "voorzichtig`'

 

Schieten maar,

 

Willie

 

Link naar reactie

Nou, ik schiet niet hoor, ook al zou je dat wel kunnen zeggen van een oude cavalerist..... Ik denk ook niet dat men hier moeite zal hebben met je vragen en zo'n topic. Ik heb zelf ook om moeten leren gaan met dit forum. Heel anders dan de 1,5 fora, waar ik anders ben. Ik heb opgemerkt dat het merendeel van de bezoekers e-ondernemers zijn. Ik zal me dan ook met een volgende column juist daar speciaal op richten. Hopelijk brengt dat dan wel discussie.

Link naar reactie

HL is een goed forum maar...

 

Ik denk dat ik hier geen vrienden mee maak >:(

 

 

zolang je geen vrienden verliest zou ik me niet al te veel zorgen maken...

 

 

Wat ik zou willen weten is wat al die bezoekers van HL Vinden.

 

Ik zie te weinig respons van nieuwe bezoekers. Veel van enkele vaste bezoekers en het lijkt erop dat deze niet altijd vrijwillig zijn.

 

15 tot 20 reacties op een dag is toch veel te weinig voor een landelijk innovatie forum! Waarvan het merendeel van de reacties "vast is"

 

 

Ieder forum wordt gedragen door een kleine vaste kern. Ons aller Ewout heeft daar een mooie formule voor: van de 1000 bezoekers zijn er 100 leden waarvan er 1 veelposter is. (zoiets)

 

De meeste leden zijn eerst bezoekers, kijkers. Soms met een account, maar vaak ook niet. Op het moment dat er een vraag ontstaat, durven ze wel te posten, men heeft eerst lange tijd de kat uit de boom gekeken hoe er met nieuwelingen wordt omgegaan. Als dan eenmaal de eerste berichten zijn geplaatst, durft men soms wel een antwoordje te geven. Als dat antwoord dan ook nog eens enig hout snijdt, komt de berichten stroom wel op gang.

 

De "vaste kern" is ook niet zo vast als dat je zou denken. De veelposters van een jaar geleden, zijn voor een groot deel verdwenen, maar daar zijn andere veelposters weer voor in de plaats gekomen. Soms komt iemand ook een jaartje even helemaal niet meer, om dan ineens weer op te duiken.

 

Veelposters hebben er grote lol in om te reageren, en op een gegeven moment ontstaat er een soort HL moeheid. Vraag 7484 over "moet ik nu een VOF, BV of Ltd oprichten" is lang niet meer zo spannend als de eerste vraag die je daar over hebt beantwoord. Maar dan is er altijd wel een relatieve nieuweling die die vraag nog niet heeft beantwoord. En zo neemt men het stokje weer over.

 

 

Het is een kring die een grote kennis heeft maar door het onderlinge stramien (volgens mij) niet volledig openstaat voor innovatie. (niet persoonlijk maar algemeen)

 

 

Wat bedoel je precies?

 

 

Gevolg is ook dat reacties die niet in de lijn liggen van HL doodgezwegen worden. Men heeft te weinig (of zijn met te weinig mankracht) om de onderliggende gedachte te doorgronden.

 

 

Wie heldere vragen stelt, krijgt duidelijke antwoorden. Ook de veelposters hebben het gewoon druk met hun bedrijf, en wie niet de moeite neemt om de vraag duidelijk te formuleren zal merken dat anderen niet de moeite nemen om de vraag achter de vraag te weten te komen.

 

Als je een hele duidelijke vraag stelt, zie je daarentegen dat men en masse de topic starter van doorwrochten advies dient. Draadjes van 8 pagina's en langer zijn geen uitzondering. Maar het begint altijd met een doordachte vraag.

 

Ik zou graag willen zien een TC waar men vrijblijvend kan zeggen wat je vind over dit forum.

Kijken wat er echt speelt en openstaan voor verbetering. (bv waar ook het kneuzen systeem aangehaald mag worden of wie "partners zijn") de objectiviteit ter discussie stellen, enz enz.

 

 

Dat board is er. Alleen draadjes over kneuzen en reuzen worden erg kort gehouden. Die discussie is nu al zo vaak gevoerd, dat alles er al over is gezegd.

 

 

Ben benieuwd of HL hier voor openstaat. Zou een goede blik op de toekomst kunnen zijn. En dit forum een boost kunnen geven.

 

Ps. de vaste clan vind ik reuzen. Doen goed werk! Maar mogen subjectiever zijn.... of vele reacties zijn te zakelijk en te "voorzichtig`'

 

Bij een goed advies past voorzichtigheid. Beide kanten van de zaak belichten, alternatieve keuzes bieden. Vergeet niet dat de TS vaak nog niet de helft van de beschikbare informatie met het forum deelt. Om dan een "enige juiste oplossing" aan te reiken is heel gevaarlijk. Van zo'n advies kan het voortbestaan van een heel bedrijf afhangen. Als op basis van halve informatie een advies wordt gegeven dat slecht wordt opgevolgd, kan dat betekenen dat tientallen gezinnen het inkomen verliezen en op het sociaal vangnet zijn aangewezen. Wie dat beseft, wordt vanzelf wel wat genuanceerder in zijn uitlatingen.

 

Vergeet niet dat op meerdere wegen een bord "ROME - Die kant op." staat...

 

Schieten maar,

 

Willie

 

 

Pang, of pief. Soms hoor je paf, hoewel je van de poef weinig meer hoort. Een alternatief zou nog Ratatatatata kunnen zijn, maar dat is overkill...

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Aanvullend op de voorgaande uitleg/reactie van Christine en Ruben (waaraan dank) wil ik persoonlijk nog toevoegen....

Dit forum is er voor ondernemers en wordt benaderd door ondernemers. Daar waar zij behoeften aan hebben, daar wordt HL.nl mee gevuld en dynamisch gehouden, máár ook gelezen.

Soms zijn de vragen voor de één bassaal, maar voor de ander van (enorm) belang. Of dit nu in de brede zin van "algemene ondernemer" is (bijv. webshops), of in de diepe zin van innovatie (bijv. de Musquito van Joop de Kock). Het zijn ondernemers met vragen die ze over het algemeen niet zo snel elders kunnen vinden, danwel erover in discussie kunnen gaan.

 

Verleden van HL.nl is de kracht van modereren. In het heden blijkt dat dit nog steeds van enorm belang is. Voor de toekomst zal dat van belang blijven.. Dat is nl. belangrijk voor de kwaliteit en het gedrag van iedereen (zowel de actieven, maar ook de lezers) die het forum "gebruikt". De één met een vraag, de ander met een antwoord, sommigen uit tijdverdrijf en weer anderen uit "social being". Maar wel allemaal bezig met ondernemerschap. Binnenkomen met een vraag (eigen belang) en actief blijven en anderen ondersteunend (gezamenlijk belang) en actief blijven. Zo is dit forum door de jaren heen uitgegroeid tot een social community voor, maar vooral dóór ondernemers.

 

Neemt niet weg dat wij (moderatoren) juist wel open staan voor vragen, ideeën rondom HL.nl en het ondernemerschap en ook openstaan voor discussie over de issues die je nu aanhaalt. Maar neemt daarentegen niet weg dat herhaalde discussie over reuzen en kneuzen, welke jij zelf nu ook weer aanhaalt (ik persoonlijk had liever een ander voorbeeld gezien), wel gesloten moeten worden omdat ze qua mening daarover door de jaren heen uitgekouwd zijn.

 

Meningen over andere issues rondom het reilen en zeilen van dit forum en de toekomst ervan worden altijd ter harte genomen. Zolang die meningen én betere ideeën daarover overkoepelend relevant zijn én daadwerkelijk ten gunste van de toekomst van de ondernemers zijn die gebaat zijn bij dit forum. Personen die al langer deelnemen aan dit forum weten dat het niet om HL.nl gaat, maar om de ondernemers die het forum benaderen.

 

Qua innovatie.... dat is de basiskern van dit forum. Naar mijn mening betekent innovatie: "vernieuwend ondernemen". Nieuwe technieken/processen en/of nieuwe toepassingen op bestaande technieken/processen. Niet alleen de innovatieven, maar ook de algemeen ondernemer wil/moet vernieuwen om een onderscheidend vermogen te creëren met zijn business(plan).

Maar... Hoe ga je van start? Hoe zorg je ervoor dat je groeit met je onderneming? Waar krijg je die info en de motivatie? Waar ontvang je de spiegeling (vaak als advocaat van de duivel) op je vragen? Dat is de algemene basis én het ontstaan van dit forum.

Neemt niet weg dat sinds dit forum van start is gegaan, dat juist de innovatieven (behalve de IPR-vraagstukken), gebaat zijn bij de algemene ondernemersissues en de algemene ondernemersvraagstukken die gesteld worden.

Waarom de meeste innovatieven zelf niet interactief deelnemen aan dit forum, is iets wat ik mij al sinds 2002 afvraag. Alhoewel uit onderzoek blijkt dat ze wel aanwezig zijn op dit forum en informatie tot zich nemen. Maar daadwerkelijk praten over een vinding, danwel nieuw proces is iets wat ze liever voor zichzelf houden. Met name uit angst, omdat hen (waarschijnlijk cultuur-minded) vele malen wordt wijsgemaakt dat dit ten koste kan gaan van hun vinding en bang is dat men met hun idee er vandoor gaat. Waarbij ik uit ervaring mag melden dat de meesten (waarschijnlijk door diezelfde angst) niet eens een bedrijf starten en/of weten hoe ze van start moeten gaan. Maar... ze hebben wel ondernemersinfo nodig als ze van start gaan en willen groeien.

Of dit forum voor hen dé ingang is, kan ik niet bevestigen. Maar dat dit forum ontstaan is om hen te motiveren en daarnaast gegroeid is tot een forum waar ook andere (algemene) ondernemers elkaar ondersteunen is iets wat door de jaren heen gebleken is.

Want... als er geen behoefte is aan een forum zoals HL.nl, dan had HL.nl toch niet meer bestaan/nodig geweest.

 

Dat de toekomst van HL.nl voor de ondernemers beter kan, kan ik alleen maar onderschrijven. Alle meningen/ideeën daarover zijn van harte welkom!

 

Doodzwijgen? Ja... De meningen over hoe we modereren, Moderatie die voor de één een probleem kan zijn, maar voor velen toch het belangrijkst voor de kwaliteit van dit forum is. En... Ja... Want over reuzen en kneuzen gaan we het ook echt niet meer hebben.

 

Luisteren? Ja... Naar ideeën over de toekomst van HL.nl tén bate van de relevante doelgroep (dé interessante maar vooral ambitieuze ondernemers). Zij met zowel de onzekerheid over het starten van een onderneming, tot de vraagstukken m.b.t. groei van hun onderneming. Die ideeën om voor hen een forum te creëren wat voor hen van belang is en voor anderen meer interactie in het forum creëert. Die ideeën met meerwaaarde voor én door de ondernemers zijn altijd welkom en worden niet doodgezwegen.

 

 

Wat ik zou willen weten is wat al die bezoekers van HL Vinden.

 

Ik ook ! Dat wil niet zeggen dat alles uitvoerbaar is, maar naar ideeën m.b.t. tot bovenstaande wordt geluisterd.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

 

 

Wat ik zou willen weten is wat al die bezoekers van HL Vinden.

 

Ik ook ! Dat wil niet zeggen dat alles uitvoerbaar is, maar naar ideeën m.b.t. tot bovenstaande wordt geluisterd.

 

Wat dingen die goed zouden zijn voor dit forum,

 

1 Koppeling met facebook waar men kan kiezen wat men wil delen. (vergeet niet facebook is groter dan google in de VS en ik verwacht dat dat ook in nederland zal gebeuren)

 

2 Twitterknoppen bij alles wat te twitteren valt.

 

3 Karma systeem is verouderd. het is te zwart wit. Er zit nog veel tussen "goed en slecht

Kijk eens hier Daar staat 1 van 1 mensen vonden dit een nuttig antwoord. En u? Als het zo doet is het veel vriendelijker. Pas je daar ook nog een puntensysteem toe van 0 tot 5. Bij 3 blijft je karma gelijk bij 4 stijgt hij 0,5 enz enz. Ook kun je dan in een grafiek tonen hoe het karma over de maanden heen verloopt. Op de voorpagina een top 5 van meest gewaardeerde onderwerpen per maand (met natuurlijk een twitterknop ;)

Oude (lange) discussies waar iedereen moe van wordt en waar een taboe op rust, belemmeren innovatie.

 

4 iGoogle knop erop.

Link naar reactie

Als je dat doet, verwatert het oorspronkelijke doel van HL. Er zijn massa's ondernemers die niks met Facebook of Twitter hebben.

Facebook is meer iets voor de massa, die ggebruik moeten maken van hun netwerk om werk en opdrachten te krijgen. Twitter is iets voor nieuwsfreaks en kakelaars.

Je voorstellen hebben niks met de kern en beoogde inhoud van HL te maken. Een platform om startende en doorstartende ondernemers te ondersteunen d.m.v. onderlinge adviezen en het delen van ervaringen. Het mooie van een forum is dat alles netjes gerubriceerd wordt gearchiveerd en dat nieuwe bezoekers ook in dat archief kunnen bladeren.

Dat laatste kan nog niet gebruiksvriendelijk en doelgericht genoeg. Het archief zou gemakkelijker op zoektermen benaderd moeten kunnen worden. Daarmee bedoel ik dat je als bezoekers door een selectie van zoektermen zou moeten kunnen scrollen. Dat geeft veel sneller (en veel meer) informatie dan de huidige zoekmogelijkheid. Bovendien verhoogt het de status van HL als een nuttige databank.

Link naar reactie

1 Koppeling met facebook waar men kan kiezen wat men wil delen. (vergeet niet facebook is groter dan google in de VS en ik verwacht dat dat ook in nederland zal gebeuren)

 

2 Twitterknoppen bij alles wat te twitteren valt.

 

Zoals P.J. Odems al zegt zijn dit slechts kleine features, maar hier kan ik alvast inhoudelijk reageren: deze is er een eenvoudige 'ShareThis'-achtige functionaliteit gereed achter de schermen, en staat deze op de planning om ergens deze of volgende week live te gaan. Puur om gemakkelijekr content van HL met anderen op andere plekken te delen.

Link naar reactie

Je moet trouwens wel het doel voor ogen houden van Higherlevel.nl: we willen met z'n allen in Nederland betere, ambitieuzere ondernemers met meer, mooiere, grotere en innovatieve bedrijven, en dáár hoopt Higherlevel.nl een bijdrage aan te leveren. Het doel is niet elk social network na te maken of world domination door het aanwezig zijn op elk ander social network :)

Link naar reactie

"ik snap niet waar hij zich druk om maakt en ben blij dat je het al netjes heb uitgelegd, scheelt mij weer typen. ;)"

 

Staat in de reus..

 

Mijn werk is mijn "druk" maken over sites. Wilde gewoon mijn menig geven (kan het niet laten). Ik zal me wat rustiger houden. Reacties vond ik trouwens wel goed op dit TC (bedankt daarvoor) en hoop dat er verder over nagedacht wordt.

Link naar reactie

Nee.... wij gooien niet zomaar de handdoek in de ring Scaut. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Ik ben een goed voorbeeld van "beter oplossingen aanbieden" aan het bedenken. Het is mijn overtuiging dat HL zich op dit onderwerp moet richten om zich te profileren.

Link naar reactie

 

Het is een kring die een grote kennis heeft maar door het onderlinge stramien (volgens mij) niet volledig openstaat voor innovatie. (niet persoonlijk maar algemeen)

 

 

Wat bedoel je precies?

 

 

Sorry heb dit over het hoofd gezien.

 

Na de reactie van jou denk ik nu dat het reageren op veel voorkomende vragen een sleur wordt voor de vaste kring. Vaak verwijzen ze naar oude topics. Maar het gaat over innovatie. Uit een nieuw topic kan daar aandacht aan gegeven worden. En kunnen we wellicht nieuwe ideeën opdoen.

Link naar reactie

Zoals eerder betoogd: Niet de reactie staat centraal, maar de vraagstelling. Als er een innovatieve vraag wordt gesteld, zal er innovatief geantwoord worden. Is de vraag echter van het duizend-in-een-dozijn type, zal er kort en bondig verwezen worden naar één van de 999 vorige vragen die beantwoord zijn.

 

Neem maar van mij aan dat iedereen, van meelezer tot veelposter de fora op HL afstruint naar innovatieve vragen. Maar je kunt nu eenmaal niet verwachten van iemand die topics in zijn spaarzame vrije tijd beantwoordt, dat hij of zij 999 keer een innovatief antwoord op een inspiratieloze vraag er uit weet te persen.

 

Maar ik zal mijn steentje morgen of overmorgen eens bijdragen als het gaat om een innovatieve vraagstelling. Ik weet zeker dat er ook hele innovatieve antwoorden zullen volgen. (Hier ga ik eens even lekker op broeden... :D )

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Mijn werk is mijn "druk" maken over sites.

NOFI, maar ik heb het gevoel dat dat ook precies is waar je al direct begon de plank mis te slaan: door HL als een site te zien. HL is IMHO een netwerk waarvan maar een deel zichtbaar is op de site. Het is het netwerk in zijn geheel dat je zou moeten beoordelen, niet alleen het openbare deel.

Link naar reactie

Mijn werk is mijn "druk" maken over sites.

NOFI, maar ik heb het gevoel dat dat ook precies is waar je al direct begon de plank mis te slaan: door HL als een site te zien. HL is IMHO een netwerk waarvan maar een deel zichtbaar is op de site. Het is het netwerk in zijn geheel dat je zou moeten beoordelen, niet alleen het openbare deel.

 

Je slaat de plank volledig raak. Het "stramien" wat ik bedoelde is dus het netwerk erachter wat niet transparant is. Dat netwerk belemmerd naar mijn mening de discussie tot innovatie.

De reuzen onderling in dit TC geven daar een voorbeeld van.

 

Maar het doel van dit TC is gehaald. Er wordt nu al door 2 leden nagedacht over dit onderwerp en ik zou graag nieuwe leden uitdagen om aan dit TC deel te nemen.

 

Pief paf ;D

 

...

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

 

 

Je slaat de plank volledig raak. Het "stramien" wat ik bedoelde is dus het netwerk erachter wat niet transparant is. Dat netwerk belemmerd naar mijn mening de discussie tot innovatie.

 

...

Dat je de innovatie niet altijd ziet, wil niet zeggen dat ze er niet is.

Link naar reactie

Scaut e.a.,

 

Wat is higherlevel?

Zie: https://www.higherlevel.nl/higherlevel/watishigherlevel

 

Voor een overzicht van leden en vertegenwoordigde branches,

zie: https://www.higherlevel.nl/wiewatwaar (representativiteit?)

 

Gaat deze discussie nu over de hoeveelheid of kwaliteit van bijdragen van (nieuwe) leden? Of over de actualiteit/functionaliteit van het platform?

 

Innovatie en ondernemerschap zijn natuurlijk twee verschillende zaken. Kijk eens naar de bedrijven van leden in bepaalde branches en je zult zien dat ze zich met innovatie (van producten, diensten of processen) bezig houden. Ondernemerschap, bijvoorbeeld nieuwe samenwerkingen aangaan, veronderstelt idealiter een open of actieve houding, maar is bij tijd en wijle ook een status.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Het "stramien" wat ik bedoelde is dus het netwerk erachter wat niet transparant is. Dat netwerk belemmerd naar mijn mening de discussie tot innovatie. De reuzen onderling in dit TC geven daar een voorbeeld van.

 

*** aluhoedje op doet ***

You've lost me completely here...

 

PS: wat is een TC?

 

Voor mij mag dit TC gesloten worden.

Dat is niet iets dat een TS bepaalt. Draden blijven in principe gewoon open, tenzij een discussie dreigt te ontsporen. Daar is hier geen sprake van lijkt me. Bovendien nodig je nog geen dag geleden anderen uit om mee te discussiëren?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

TS= Topicstarter. Zelfde als OP = original poster en FP=first poster: de persoon die deze forumdiscussie begon/startte.

Van deze draad ben jij de Topicstarter, original poster en first poster

 

Topicstarters worden meestal niet "gesloten". ;D Althans, dat is dan een innovatie die ik nog niet ken....

 

... we sluiten Bumba vanavond jongens, hij weet te veel ;D

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

TC = topic clown, als je nog meer ambitie in deze richting hebt, wordt je forum clown (FC)...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.