• 0

zijn er goede alternatieven voor Acrobat Professional

Wie kan mij vertellen of er goede alternatieven zijn voor Adobe Acrobat Professional 6.0. Ik ben met name op zoek naar een programma waarmee ik documenten veilig kan verzenden of op een internetsite kan plaatsen, zodat deze bijvoorbeeld als een read only te downloaden zijn en niet gekopieerd of bewerkt kunnen worden. Acrobat Professional biedt die mogelijkheid maar is gigaduur. Alvast mijn dank voor de genomen moeite.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb er redelijk wat ervaring mee, maar zou geen alternatief kunnen verzinnen voor PDFdat zonder plug-ins te gebruiken is. Ik neem althans niet aan dat je klanten eerst allerlei obscure software moeten gaan installeren voordat ze je documenten kunnen bekijken.

 

Zijn het ingewikkelde documenten die je maakt? En gaat het alleen om het uiteindelijk genereren van PDF's? Als de documenten relatief eenvoudig van vorm zijn, zou je een van de vele PDF-programma's kiezen die naast Acrobat op de markt zijn verschenen. Om van PDF een succes te maken heeft Adobe namelijk grote gedeelten van de format openbaar gemaakt, en veel programmamakers zijn daar handig op in gesprongen (al heeft Adobe nog genoeg patenten po zak om zich niet de kaas van het brood te laten eten). Wellicht zit er iets voor je bij in dit overzicht van converters op PlanetPDF.

 

Ik zou je helaas niks specifieks aan kunnen raden want ik werk zelf met Acrobat of (in combinatie met PHP) met fpdf en/of pdflib. Het leuke van (o.a.) die laatste is dat je er online PDF's mee kunt genereren. Voor een site van heb ik onlangs on-the-fly PDF-documenten laten genereren op basis van ingevulde informatie in een formulier, met tekst, afbeeldingen en alles. Geschikt voor orderbevestigingen e.d., waar bv word en txt-bestanden veel makkelijker veranderd kunnen worden door de ontvanger.

 

Beveiliging tegen kopiëren en bewerken is echter maar beperkt, ook met de echte PDF-software van Adobe. Bovendien kan iedereen de tekst selecteren en copy/pasten (of er moet daartegen een beveiliging zijn die ik nog niet ken/heb gebruikt). Iemand die kwaad wil, kan dat toch wel: ook daar is genoeg software voor te verkrijgen. PDF biedt wat het risico op bewerking echter een stuk meer zekerheid dan de eerder genoemde formats als MS Word en .txt

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

PDF is niet beveiligd tegen kopieren op zich, maar voor zover ik weet is geen enkel gangbaar bestandsformaat dat.

 

Het bewerken van PDF is soms wel, soms niet mogelijk. Het hangt er met name vanaf hoe text is opgeslagen (als karakters of als curves), maar natuurlijk blijft het altijd wel mogelijk eraan te rommelen.

 

Persoonlijk werk ik graag met PDF, omdat het net iets 'vaster' is dan .doc etcetera, en op alle platforms te lezen is. Daarnaast heeft openoffice tegenwoordig standaard een ingebouwde PDF-export functie die het leven nog veel makkelijker maakt :)

Link naar reactie
  • 0

Openoffice.Wel eens van gehoord, maar ??? Is dit een Linux applicatie die te vergelijken is met Windowsoffice, kan het meer of minder? Ik werk nog steeds met de MS s...t. Heerlijk instabiel en geeft bij gelegenheid weer eens een goede uitlaatklep.

 

Anyway, terug naar het topic. Ik ben verschillende keren pdf files tegengekomen die niet te kopieren en te bewerken waren. Hierin was het bijvoorbeeld niet mogelijk om de button "tekst selecteren"te gebruiken. Ik heb nog even gezocht of ik zo snel een voorbeeld kon vinden, maar ja je weet hoe dat gaat, als je iets nodig hebt is het onvindbaar. Wat ik eigenlijk wil is documenten, zoals bijvoorbeeld mijn algemene voorwaarden veilig kunnen verzenden en op de internetsite te kunnen zetten. Ik wil voorkomen dat een ieder deze maar klakkeloos kan kopieren.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Als je in Adobe Acrobat een document opent, dan heb je de mogelijkheid om het document te beveiligen (CTRL-ALT-S als sneltoets). Na het kiezen van beveiligingsniveau kun je de volgende optie in- of uitschakelen:

 

- Wachtwoord voor openen document

- Wachtwoord voor aanbrengen wijzigingen in het document

 

Daarnaast kun je het volgende nog aan/uitzetten:

- Printen document

- Wijzigingen aanbrengen in het document

- Geen teksten kopieren

- Geen commentaar velden toevoegen

 

Kun je hier iets mee?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Openoffice.Wel eens van gehoord, maar Is dit een Linux applicatie die te vergelijken is met Windowsoffice, kan het meer of minder? Ik werk nog steeds met de MS s...t. Heerlijk instabiel en geeft bij gelegenheid weer eens een goede uitlaatklep.

 

Het is een opensource office pakket, beschikbaar voor zowel windows als linux. Qua mogelijkheden komt het aardig overeen met MS office, zeker voor 'dagelijks gebruik' is het een prima alternatief.

 

De ingebouwde pdf-export werkt trouwens prima, maar kent (geloof ik) niet de genoemde beveiligingsopties. Overigens denk ik niet dat die zoveel nut hebben boven 'normale' pdf files - iemand die de moeite doet om daar tekst uit te destilleren zal ook wel de moeite doen om iets te downloaden waarmee de beveiling omzeilt wordt.

 

Link naar reactie
  • 0

Ronald bedankt, daar kan ik zeker wat mee. Ik begrijp dat ik alsdan met gratis versie van Adobe kan volstaan, althans voor de beschreven toepassen?

 

Nee helaas, deze functies zijn alleen beschikbaar in de betaalde versie zover ik weet. De gratis versie is alleen maar een viewer.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Over beveiliging gesproken: ik heb gisteren een PDF gezien met extensie .spdf en volgens mij staat die 's' voor 'secure'.

 

Het ging om een 'casus' die slechts gedurende 2 uur geopend en uitgeprint mocht worden, daarna was 'ie niet meer te openen.

 

Als je "secure pdf" intikt in Google kom je vast verder.

 

hasta pronto,

Marco

 

 

 

www.picturethis.tv - video for the web

Link naar reactie
  • 0

Allemaal onzettend bedankt voor jullie reacties.

 

Wat een enigszins vaag is of met ieder programma word docs zijn om te zetten naar pdf. Voor zover ik kan herleiden is dat bij verypdf.com niet het geval en gaat deze enkel uit van bestaande pdf-files.

 

Eigenwijs als ik ben heb ik gisteren in ieder geval de trailversie van Adobe Acrobat Pro. 6.0 gedownload om te zien welk voordeel dat pakket nu biedt. Volgens mij is dit pakket wel erg uitgebreid, maar dat biedt misschien ook weer nieuwe mogelijkheden.

 

Hoe dan ook, ik ga de door jullie genoemde alternatieven nog eens naast elkaar zetten en zal laten weten wat de uitkomst van de vergelijking is. Nogmaals, iedereen bedankt tot zover.

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Edward,

 

Zelf gebruik ik al een tijd PDFCreator (http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/). Dit is een Open Source alternatief voor het Adobe product. Je kunt met PDFCreator vanuit elk Windows programma PDF's 'afdrukken'.

 

Is iets minder uitgebreid, maar werkt uitstekend. OpenOffice is ook een alternatief wanneer je Microsoft de deur uit wilt hebben. Spaart geld en ergenis ;D.

Link naar reactie
  • 0

Als iemand jouw algemene voorwaarden wilt kopieren zal hij ze desnoods overschrijven als het niet te printen valt. Er is ook diverse software om al die drm onzin te omzeilen dus eigenlijk is het een wassen neus. Als het digitaal is, is het jatbaar.

 

Open office is ook voor windows, en gratis te downloaden van:

 

http://www.openoffice.org

 

Je zult je leven met minimaal 10 jaar verlengen door over te stappen op deze no nonsense office software. (Ik heb zelf MS Excell altijd gezien als de high end versie van Word waarmee je wel zonder problemen zaken netjes onder elkaar in een tabel kunt krijgen. )

 

Op mijn werk gebruik ik ook openoffice ipv MS Office (geheel tegen de richtlijnen in maar iedereen die ik het laat zien is ook meteen enthousiast en gooit MS van de computer af, tot grote waanzin van de beheerders :).

 

Compatibility is eigenlijk geen issue. Zo kreeg ik laatst een excellbestand dat was gemaakt in Office 97, en die liet mijn broers computer (met Office XP) finaal vastlopen. Uiteraard opende openoffice het bestand wel fatsoenlijk. Ik durf te zeggen dat de compatibiliteitsproblemen tussen Office 97-2000-xp-2003 onderling groter zijn dan met openoffice.

 

The future is open !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.