• 0

ontbindingsbrief

Kan iemand mij helpen met een standaard ontbindingsbrief..

Nu vind ik vele van deze brieven, maar meer gericht op consumenten. Dus telefoniecontracten e.d.

 

Wat ik zoek is het volgende: wij hebben een investering gedaan bij een stichting, met als doel een eigen onderneming te beginnen. De uiteindelijke onderneming is nooit van de grond gekomen. Nu willen wij van onze kant éénzijdig dit contact laten ontbinden. Daarvoor wil ik deze stichting een ontbindingsbrief sturen. Zij zijn namelijk een deel van de overeenkomst niet nagekomen.

 

Kan iemand mij helpen hieraan.

 

Alvast bedankt,

 

S.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Los van het feit dat het idd raar is om via een stichting te ondernemen het volgende:

 

ontbinden is eenvoudig, maar kan alleen als je iemand hebt gesommeerd en nog een kans hebt gegeven om aan de verplichtingen te voldoen. Als je dat nog niet hebt gedaan, dan moet je dat eerst doen.

 

Als je al wel eerder een aanmaning/sommatie hebt gestuurd, dan kan je ontbinden door een simpele brief:

 

"Geachte.....

 

U voldoet niet aan uw verplichten uit hoofde van de overeenkomst d.d..............Het gaat om de navolgende tekortkomingen: (omschrijven). Bij brief d.d. hebben wij u gesommeerd om aan uw verplichtinge te voldoen, maar daarmee bent u in gebreke gebleven.

 

Bij deze gaan wij dan ook over tot ontbinding van de overeenkomst d.d. .....................Dit betekent dat u gehouden bent om de bedragen die wij op grond van die overeenkomst reeds aan u hebben betaald, aan ons moet terugbetalen. Daarnaast stellen wij u aansprakelijk voor alle schade die het gevolg is van uw wanprestatie en van de ontbinding.

 

Hoogachtend"

 

 

 

 

 

 

Advocaat contractenrecht en overnames: www.beverwijkvangilst.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.