• 0

advies merkenrecht binnen of buitenland

Hallo allemaal,

 

Ik zit met een probleem. Ik heb sinds 2003 een merk bij het Benelux Merkenbureau geregistreerd dat ik sindsdien gebruik als bedrijfsnaam. Een grote internationale onderneming gebruikt sinds 2008 deze naam voor een van haar producten. De dienst overlapt mijn acitiviteiten en er ontstaat onduidelijkheid in de markt. Ik heb een aantal advocaten gebeld maar tot nu werken ze allemaal (!) direct of indirect voor dit bedrijf waardoor ze me niet kunnen helpen.

 

Daarnaast ben ik bang dat de kosten voor een advocaat voor mijn kleine bedrijf hoog gaan oplopen waardoor ik het liefst zoveel mogelijk zelf wil doen. Tips zijn daarom welkom. Nu heb ik dat een paar weken geleden onaangetekend een brief gestuurd met het verzoek binnen 4 weken te antwoorden. Ik heb geen reactie ontvangen. Ik heb de brief echter gestuurd aan een van de hoofdkantoren in Nederland, maar omdat deze onderneming tientallen divisies kent ben ik bang dat ik bij hen niet aan het juiste adres ben.

 

Het product is ook in Nederland vrij populair maar ik heb wel een Amerikaans adres weten te vinden. Moet ik in zo'n geval contact met hen opnemen of kan ik simpelweg mijn verzoek in Nederland bij een van hun bedrijven neerleggen (welke divisie mogelijk het dichtst in de buurt komt).

 

Ik ben niet erg thuis in deze juridische zaken en omdat het vrij gevoelig ligt hoop ik dat jullie mijn anonimiteit willen vergeven.

Ik hoop dat ik duidelijk ben? Tips en suggesties worden erg gewaardeerd!!!

 

Alvast bedankt voor de moeite.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Osaki,

 

welkom op Higherlevel. Heb je een general manager voor de divisie of product manager van dit product kunnen achterhalen in de Benelux? Ik zou me in directe verbinding stellen met zo'n persoon als je meent een claim te hebben.

 

Heb je aantoonbare commerciële schade en weet je zeker dat er een merkconflict (klasse) is en dat de multi niet eerder gebruik maakte van deze naam? Heb je al eens gebeld? En wanneer heb je de vermeende inbreuk geconstateerd?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je reactie.

Nee, ik heb geen general manager kunnen vinden via internet (ook niet via LinkedIn e.d.). Ik zou het hoofdkantoor kunnen bellen wie erover gaat?

 

Nee ik gebruik de naam 5 jaar eerder al. Commerciële schade wil ik niet direct zeggen. Ik begrijp dat dat nodig is. Op dit moment heb ik er alleen last van in zoekmachines waarbij mijn bedrijf ondergesneeuwd raakt in de resultaten en ik 'baal' er gewoon echt van dat ik een leuke naam heb en een bedrijf er 5 jaar later een populair product van maakt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik toch maar even verder zoeken naar een advocaat met specialistatie 'intellectueel eigendom' voor advies, zolang je zelf geen gesprekspartner kunt vinden. Er moet toch iemand of een partij zijn die het product aanwijsbaar op de Nederlandse markt brengt?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.