• 0

On-site support grote klant

Beste ondernemers,

 

Ik ben op het moment druk bezig met het opzetten van mijn bedrijfje. Heb het een en het ander voor elkaar gekregen maar zit nog met de financiele kwestie. Ik heb een potentiele klant die wel uit is op een samenwerking.

 

Deze klant is Amerikaans en heeft ongeveer een jaarlijkse omzet van een miljard. Nou zijn ze opzoek naar een tweede leverancier voor het levern van on-site support. Het is de bedoeling dat ik naar de locatie ga (een datacenter) en vervolgens de server opnieuw configureer of vervang e.d.

Het kan ook zijn dat de instructies moeten worden opgevolgd. Dergelijke leveranciers zijn nodig omdat men niet helemaal vanuit de VS hierheen hoeft te vliegen.

Deze werkzaamheden vergen echt de basiskennis (MBO niveau).

 

Maar vraag is dus:

Welke uurtarief zal ik handhaven? Ik wil natuurlijk de klant niet afschrikken. Want de klant heeft toch nog zijn andere leverancier.

 

Ik ben momenteel een systeem aan het bouwen waarbij de klant kan inloggen en een verzoek kan indienen. Na het inloggen geeft de klant de locatie aan, telnummer, etc. Vervolgens kan hij de urgentie bepalen waarbij de prijs ook meteen wordt vastgesteld bijv;

 

Critical - Binnen 4 uur moet iemand op locatie zijn. 100EUR per uur.

Als ik in de nacht wakker wordt gemaakt met een storing, mag ik niet klagen. Bij dergelijke meldingen krijg ik een sms.

 

 

Medium - Binnen 24 uur iemand op locatie. 75 EUR per uur.

 

Normal - Binnen 48 uur iemand op locatie. 50 EUR per uur.

 

Low - Binnen 5 dagen iemand op locatie. 35 EUR per uur.

 

 

 

Ik ben nog een student, dus dit zal ik samen met mijn partner en nog andere 3 jongens doen. Ben financieel niet 100% afhankelijk van deze klant. Maar het is wel ons eerste klant.

 

 

 

Ben benieuwd naar jullie reacties.

 

 

Thanks!

 

 

 

Mustafa

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welke uurtarief zal ik handhaven? Ik wil natuurlijk de klant niet afschrikken. Want de klant heeft toch nog zijn andere leverancier.

 

Critical - Binnen 4 uur moet iemand op locatie zijn. 100EUR per uur.

Als ik in de nacht wakker wordt gemaakt met een storing, mag ik niet klagen. Bij dergelijke meldingen krijg ik een sms.

Medium - Binnen 24 uur iemand op locatie. 75 EUR per uur.

Normal - Binnen 48 uur iemand op locatie. 50 EUR per uur.

Low - Binnen 5 dagen iemand op locatie. 35 EUR per uur.

 

Ik ben nog een student, dus dit zal ik samen met mijn partner en nog andere 3 jongens doen. Ben financieel niet 100% afhankelijk van deze klant. Maar het is wel ons eerste klant.

1) Probeer uit te vinden wat men betaald voor de diensten van die andere partij.

 

2) De tarieven vind ik redelijk, maar welke service verleen je nu echt? Stel dat je klant een critical probleem meldt, maar dat jij niet kan komen opdagen. Kan de klant dan op jou een vordering leggen? Misschien moet jij dan dus ook je diensten weer bij een derde inkopen, wat dus drukt op je marge. In dat soort gevallen zou ik meer vragen per uur.

 

Zelf zou ik gewoon één standaardtarief aanhouden voor algemene diensten tijdens kantoortijden 8x5, bijvoorbeeld 60 euro. Voor eventuele servicecontracten (waarin je omschrijft in welke gevallen je een bepaalde reactietijd garandeert) en buiten kantoortijden vraag je gewoon (veel) meer geld. Zo'n servicecontract kan een vaste bron van inkomsten worden, terwijl je anders afhankelijk bent van de incidentele meldingen van je klant. Zeker gezien jullie een 'back-up' zijn van hun reguliere leverancier ben je dus niet gegarandeerd van werk en geld, zo'n servicecontract is dan een welkome aanvulling.

Link naar reactie
  • 0

Nog iets wat erg belangrijk is: of je student bent of niet maakt absoluut niet uit! Je zou denk ik zelfs voor je gevoel aan de hoge kant kunnen gaan zitten omdat je dan:

1. Onderhandelingsruimte hebt

2. Serieuzer wordt genomen.

 

Ik ben zelf op mijn 20e begonnen met een boekingsbureau. Door veel collegabureaus werd ik niet serieus genomen omdat ze dachten dat ik binnen een jaar weer zou stoppen. Inmiddels ben ik bijna zes jaar verder, heb ik er een goede boterham aan en ben ik een aantal van mijn collega's voorbij gestreeft.

 

"Je bent wat je denkt dat je bent"

- Napoleon Hill -

"Een lachend gezicht verblijdt het hart, een goed bericht verkwikt het lichaam" Spreuken 15:30

"Accepteer wat je niet kunt veranderen, verander wat je niet kunt accepteren"

 

Zakelijk of informeel entertainer nodig?

http://www.bartvandenbelt.nl

http://www.artiestboeken.nl

Link naar reactie
  • 0

Los van het uurtarief klinkt de hoge mate van afhankelijkheid van deze klant wel gevaarlijk. Het opstellen van een contract voor langere tijd is dus geen slecht idee. Verder zal je natuurlijk meer klanten moeten werven anders heb je een typisch gevalletje van verkapte loondienst.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.