Mijn bedrijf begint zodanig te groeien dat er interesse is vanuit verschillende winkels en webshops in het buitenland.
Mijn huidige beleid was dat ik mijn producten via mijn webshop verkoop en voor extra promotie ook via enkel winkels. Mijn verkoopprijzen zijn ook gecalculeerd op de webshop (mijn eigen marges op de winkelverkopen zijn dus behoorlijk laag).
Nu wil ik dus toch meer met winkels in het buitenland gaan werken omdat er vanuit die hoek veel vraag is naar mijn producten. Mijn enige mogelijkheid is om nu de prijzen aan te gaan passen naar het echte design segment, om het met de transportkosten en inkoopprijzen aantrekkelijk te houden voor mijn nieuwe klanten.
De webshopverkopen zullen daardoor sterk terug gaan lopen, wat ik geen probleem vind als dat gecompenseerd wordt door de nieuwe retailklanten.
Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken: ik moet mijn prijzen per product gaan verhogen van ongeveer 150 euro naar 230 euro in de webshop. Mag dit eigenlijk zomaar?
En hoe kan ik dit het beste introduceren? (Ik heb nog gezocht hoe bijvoorbeeld Dell dit toendertijd heeft geintroduceerd, maar zonder resultaat)
Verder zijn de transportkosten vrij hoog, omdat het hier om meubels gaat in een niche markt van ongeveer 0.15 kuub per stuk. Is het dan reëel om tussen de aankoopprijs en de uiteindelijke verkoopprijs een factor 2 of max 2.2 aan te houden? Hierbij komen de transportkosten nog bij (a 170 euro per pallet naar Frankrijk). Ik zat zelf te denken om de verkoopprijzen iets variabel te houden, bijvoorbeeld tussen de 230 euro en 260 euro.
Zelf ga ik dan op de 230 zitten (samen met mijn Nederlandse winkels) en in het buitenland (webshops en winkels) kunnen ze uitwijken naar de 260 euro.
Kortom ik vind het een heel lastig geheel, en vind het bepaald niet makkelijk om te bepalen waar ik goed aan doe.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
karinvb
karinvb
Mijn bedrijf begint zodanig te groeien dat er interesse is vanuit verschillende winkels en webshops in het buitenland.
Mijn huidige beleid was dat ik mijn producten via mijn webshop verkoop en voor extra promotie ook via enkel winkels. Mijn verkoopprijzen zijn ook gecalculeerd op de webshop (mijn eigen marges op de winkelverkopen zijn dus behoorlijk laag).
Nu wil ik dus toch meer met winkels in het buitenland gaan werken omdat er vanuit die hoek veel vraag is naar mijn producten. Mijn enige mogelijkheid is om nu de prijzen aan te gaan passen naar het echte design segment, om het met de transportkosten en inkoopprijzen aantrekkelijk te houden voor mijn nieuwe klanten.
De webshopverkopen zullen daardoor sterk terug gaan lopen, wat ik geen probleem vind als dat gecompenseerd wordt door de nieuwe retailklanten.
Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken: ik moet mijn prijzen per product gaan verhogen van ongeveer 150 euro naar 230 euro in de webshop. Mag dit eigenlijk zomaar?
En hoe kan ik dit het beste introduceren? (Ik heb nog gezocht hoe bijvoorbeeld Dell dit toendertijd heeft geintroduceerd, maar zonder resultaat)
Verder zijn de transportkosten vrij hoog, omdat het hier om meubels gaat in een niche markt van ongeveer 0.15 kuub per stuk. Is het dan reëel om tussen de aankoopprijs en de uiteindelijke verkoopprijs een factor 2 of max 2.2 aan te houden? Hierbij komen de transportkosten nog bij (a 170 euro per pallet naar Frankrijk). Ik zat zelf te denken om de verkoopprijzen iets variabel te houden, bijvoorbeeld tussen de 230 euro en 260 euro.
Zelf ga ik dan op de 230 zitten (samen met mijn Nederlandse winkels) en in het buitenland (webshops en winkels) kunnen ze uitwijken naar de 260 euro.
Kortom ik vind het een heel lastig geheel, en vind het bepaald niet makkelijk om te bepalen waar ik goed aan doe.
Soms zou je even de toekomst in willen gluren ;)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27589-van-webshop-naar-buitenlandse-retailverkopen/Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag