• 0

Beste bank voor startende ondernemer

Aanbevolen berichten

  • 0

Postbank krijgt van mij een behoorlijke 'duim omlaag' omdat ze na 23:00 telebankieren eruit gooien. Waarom? Ik heb géén idee... :o

 

De reden om voor de Postbank te kiezen was dat je er gratis een zakelijke rekening kon openen, dat kostte bij de anderen direct al geld. Inmiddels hebben we er al veel meer geld-kostende zaken bij (creditcards. kredieten enz.), dus inmiddels verdienen ze wel aan ons. Ik heb de Rabobank aangeraden ook te beginnen met gratis/bijna gratis accounts en gaandeweg meer diensten aan te bieden (dan waren we bij voorbaat al naar de Rabobank gegaan, daar zit ik persoonlijk en met veel tevredenheid), maar nooit meer wat van gehoord helaas.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook lang in dubio gestaan, maar uiteindelijk gekozen voor de ABN-AMRO. Waarom? Een starter bieden ze kortingen en enkele gratis faciliteiten in het eerste jaar. Daarnaast heb ik prive goede ervaringen met de bank. Komen afspraken na, zijn flexibel, denken mee, etc..

 

Ik twijfelde tussen ABN-AMRO en de Rabobank. De Rabo had mijn voorkeur om een scheiding tussen prive en zakelijk te maken, maar anderszijds staat het stelsel van de Rabo mij niet aan. De ene Rabobank is de andere immers niet. Het zijn allemaal individuele banken en kennen ieder een eigen wijze van werken. In de tijd dat ik voor Interpolis werkte heb ik veel met verschillende Rabobanken te maken gehad en waren de ervaringen zeer wissselend.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook onlangs de keuze gemaakt voor ABN. Mijn vriendin had onlangs ondervonden dat je met een rabobank rekening in de ene plaats geen geld ('slechts' 1500 euro) kunt ophalen bij een ander filiaal). Bovendien werd er nauwelijks gereageerd op een informatie-aanvraag over zakelijke rekeningen, en heeft de site veel dode links.

 

ING/ABN, daar had ik geen echte voorkeur voor en lang gedacht, maar weinig verschil gevonden. Echter, bij de ING moet de ingevulde inschrijving op een andere afdeling bekeken worden (en geaccepteerd ofzo), en bij de ABN kon ik direct alles voor elkaar maken, en ik had het snel nodig, dus...

 

Patrick.

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie
  • 0

Wij staan momenteel ook voor deze keuze en zijn begonnen om de verschillende kosten

van alle banken naast elkaar te zetten, echter na van 4 banken (Postbank,

ABN Amro, Rabobank en SNS Bank) een aantal kosten (overschrijving, acceptgiro, incasso)

leek het erop dat de kosten niet zo gek veel verschillen en dus zijn we naar andere zaken gaan kijken.

 

Het bezwaar dat girotel tot 23:00 uur werkt gaat voor ons niet op, omdat we

overdag genoeg mogelijkheden hebben. (Decorum: is waarschijnlijk voor onderhoud/backup

werkzaamheden oid). Postbank heeft wel als voordeel een bepaald aantal tariefvrije

transacties per jaar voor de verschillende betalingsvormen.

 

Dat leek ons wel interressant, maar onze keuze is nog niet definitief.

 

Martijn: Hele goeie thread trouwens!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf Girotel voor privezaken. En het klopt idd dat je maar tot 23.00uur terecht kan. Prive is dat geen probleem, maar aangezien ik vooral 's avonds met mijn bedrijfje bezig ben, vind ik het belachelijk dat je dan om 23.00uur niet meer terecht kan.

 

Maar wat zijn nu jullie voornaamste criteria bij het maken van een keuze? tarieven voor transacties? serviceniveau?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het bezwaar dat girotel tot 23:00 uur werkt gaat voor ons niet op, omdat we overdag genoeg mogelijkheden hebben. (Decorum: is waarschijnlijk voor onderhoud/backup werkzaamheden oid).

 

Ik blijf het raar vinden dat al om 23.00 de deur dichtgaat. Juist het voordeel van 24/7 van het internet ondermijn je daarmee. Dat ze om 1 uur 's nachts offline gaan om te backuppen enzo kan ik goed inkomen, maar 23.00 uur is wel erg vroeg. Zoals Martijn ook zegt, ik heb 's avonds nog genoeg te doen, dan is het wel handig als ik meteen toegang heb tot mijn bankzaken.

 

Verder ben ik trouwens vrij tevreden met de Postbank, maar we hebben ook vrijwel nooit moeilijke transacties, dus zoveel contact hebben we verder niet met ze.

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik ook gekozen voor postbank. Ze hanteren een redelijke no-nonsense aanpak, een gratis zakelijke rekening en een flink pakket aan gratis transacties. Als eenmanszaak met facturen die per stuk redelijk groot zijn blijf je dan ook gemakkelijk binnen deze ruimte.

 

De ABN lijkt zich overigens wel sterk te richten op (startende) ondernemers, en ook andere banken zullen hun specifieke voordelen hebben. Als je slechts betalingsverkeer afneemt zou ik gewoon voor de goedkoopste optie gaan, maar als je bijvoorbeeld ook geld wilt lenen spelen er natuurlijk veel meer zaken een rol.

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik gekozen voor de Rabobank. Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar ik heb er gewoon een goede relatie mee (privé en nu ook zakelijk).

 

Ik heb ooit eens een topic geopend over dit onderwerp, toen ik zelf voor de keuze stond... alleen kan ik hem zo snel even niet terug vinden.

 

Edit: de link naar die topic: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=1401

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook eens kijken of een bank die 'duurzaamheid' een warm hart toedraagt wat voor je is.

 

"Triodos Bank staat voor vernieuwend bankieren. Dat wordt zichtbaar in een actief beleid ten aanzien van duurzame energiebronnen, biologische landbouw, kunst en cultuur, natuur- en milieubescherming. Daarnaast zet de bank de bancaire kennis in op het gebied van ontwikkelingssamenwerking. " www.triodos.nl

 

mvg,

Marco

 

 

 

 

 

 

 

www.picturethis.tv - video for the web

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gekozen voor de Postbank. Financieel komen ze me nu tegemoet. En het is nu dat ik daar de meeste behoefte aan heb als starter. Dat noem ik meedenken.

 

Uiteindelijk denk ik dat naarmate je groeit (dat is natuurlijk de bedoeling) de kosten zullen toenemen, maar niet zoveel verschillen met andere banken. Relatief gezien zullen dat ook niet DE zaken zijn waar je je nog druk om maakt. Dit heb ik overigens niet vergeleken of kan ik ook niet onderbouwen. (Wat een vertrouwen in de Postbank :D)

 

Voor mij was de belangrijkste factor wat de bank op dit moment voor mij kan betekenen. Nu moet die bank er zijn met dat duwtje in de rug, en dat heb ik gevonden bij de Postbank.

 

Ik verwacht een dezer dagen dan ook mijn rekeningnummer.

 

Ikzelf heb er geen problemen mee dat girotel om 23.00 uur dicht is, maar het kan inderdaad makkelijker en het blijft gewoon 'raar'.

 

Ik ben beniewd wat jullie vinden van mijn keus om naar 'nu' te kijken en nog niet teveel 'op langer termijn' te denken. Bij andere zaken moet je dit namelijk wel doen naar mijn mening.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben beniewd wat jullie vinden van mijn keus om naar 'nu' te kijken en nog niet teveel 'op langer termijn' te denken. Bij andere zaken moet je dit namelijk wel doen naar mijn mening.

 

Ik vind op zich de keuze van een bank voor de langere termijn wel redelijk belangrijk.

Het komt toch op al je briefpapier en dergelijke te staan en bij wordt bij al je klanten

en leveranciers bekend, dus als het wijzigt moet je het aan iedereen doorgeven.

Ook zie je vaak dat rekeningnummers op acceptgiro's al voor je zijn ingevuld, dit

lijkt me ook best wel vervelend.

 

Van de andere kant: een tweede rekening openen bij een andere bank is net zo snel

gebeurd en dan kan je de voordelen van beide banken benutten.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben beniewd wat jullie vinden van mijn keus om naar 'nu' te kijken en nog niet teveel 'op langer termijn' te denken. Bij andere zaken moet je dit namelijk wel doen naar mijn mening.

 

Ik vind op zich de keuze van een bank voor de langere termijn wel redelijk belangrijk.

Het komt toch op al je briefpapier en dergelijke te staan en bij wordt bij al je klanten

en leveranciers bekend, dus als het wijzigt moet je het aan iedereen doorgeven.

Ook zie je vaak dat rekeningnummers op acceptgiro's al voor je zijn ingevuld, dit

lijkt me ook best wel vervelend.

 

Van de andere kant: een tweede rekening openen bij een andere bank is net zo snel

gebeurd en dan kan je de voordelen van beide banken benutten.

 

Ah..iemand die wat verder denkt :). Je hebt gelijk, ik stond daar niet zo bij stil. Aan de andere kant vraag ik me af of de verschillen zo groot zijn als je eenmaal draait.

 

Misschien is het een idee met z'n allen een lijstje met aandachtspunten op te stellen die banken van elkaar zouden kunnen onderscheiden. Vervolgens inventariseren we de verschillende banken. Eventueel geven we ze nog de kans een reactie te geven. Die gegevens zetten we dan naast elkaar waardoor we heel erg gemakkelijk kunnen vergelijken op die punten die voor ons persoonlijk belangrijk zijn. En elke starter heeft daar wat aan.

 

Of verzin ik iets reeds bestaands :)

 

Grtz. Nathan

Link naar reactie
  • 0

Ach, ik weet het niet. Aan de ene kant komt het tijdens het begin aan op zoveel mogelijk besparen en overal voordeel uit zien te halen. Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar vroeger was de Postbank vrij goedkoop, zakelijk gezien.

 

Je kunt ook andere redenen hebben om naar een bepaalde bank te gaan. Ikzelf bijvoorbeeld zat (prive) al bij de ABN en ben eigenlijk alleen daarom naar hun toegegaan, ik heb ze inmiddels zover dat de zakelijk adviseur ook m'n prive zaken kan doen (moet je wel wat moeite voor doen), en dat scheelt een hoop tijd en moeite, wat ook weer wat waard is.

 

Wat betreft die acceptgiro's, wat is de moeite om het rekening nummer op twee plaatsen (in het invulvakje en onderaan!) door te krassen en opnieuw in te vullen - als je acceptgiro's toch al niet dmv internetbankieren overmaakt...

 

 

Link naar reactie
  • 0

...ik heb ze inmiddels zover dat de zakelijk adviseur ook m'n prive zaken kan doen (moet je wel wat moeite voor doen), en dat scheelt een hoop tijd en moeite, wat ook weer wat waard is.

 

Dat vond ik wel aantrekkelijk van girotel. Met girotel zakelijk kun je ook je priverekening(en) regelen. Ik ga wel een briefje schrijven naar ze waarom girotel nu om 23.00 precies dichtgaat. Ik meld het resultaat hier wel.

 

Als ik eerlijk ben speelt het ook wel mee dat ik prive reeds bij de Postbank zit en er gewoon erg tevreden mee ben. Je kijkt daarom ook wel naar andere banken, maar onbewust heb je allang de keus gemaakt. Gevoelens, wat een vervelende factor toch bij het maken van beslissingen :D.

Link naar reactie
  • 0

Het valt me op dat in dit topic de ING bank niet of nauwelijks genoemd wordt. Van oudsher toch de bank voor ondernemingen. Is dit toeval of is er een onderliggende gedachte ?

Zelf doe ik al meer dan 20 jaar zaken met deze bank. In de eerste jaren was ik dan ook zeer tevreden maar in de loop der tijd is dit minder geworden moet ik zeggen.

Link naar reactie
  • 0

weet iemand wat een fijne belgische bank is? het liefst natuurlijk een bank die ook in nederland zit, maar dat zijn volgens mij enkel de rabo en fortsi.

Ik heb positieve ervaringen met de KBC Bank. Gemakkelijk toegankelijk, behulpzaam en vriendelijk. Biedt ook dezelfde faciliteiten als de Nederlandse banken zoals bijvoorbeeld internetbankieren. Belgische banken die ik absoluut kan ontraden zijn De Maertelaere en Dewaay. Succes!

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Zoals al eerder aangegeven zit ik bij de Rabobank. Voor mijn prive zat ik er al en nu dus ook zakelijk. Verzekeringen ook gelijk bij hun gedaan en hierdoor steeds maar één aanspreekpunt.

 

Met het telebankieren van de Rabobank kan ik zowel privé als zakelijk beheren en dat 24 uur per dag, waar ook ter wereld.

 

De postbank heb ik nooit zien zitten, om een paar (persoonlijke) redenen:

  • Meeste bedrijven gebruiken een banknummer. Geld overmaken naar de postbank duurt een aantal extra dagen
  • De postbank doet alles anders (eigen rekeningnummers, eigen chipknip, eigen bankpassen, etc.).
  • Geen vast aanspreekpersoon, maar altijd verschillende medewerkers
  • Drukte bij de kantoren, als ik me geldzaken wil regelen hoef ik niet in de rij te staan met mensen die voor postzegels komen (en die rij is lang hier!)

 

Maar dat zijn uiteraard persoonlijke punten. Ik heb toendertijd de ABN ook bekeken, maar die hebben nooit meer wat van zich laten horen... de keus was toen dus snel gemaakt en het bevalt me prima!

 

Persoon

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

ABNAMRO is heel actief met starterslening voor ondernemende hoog opgeleiden (HBO >), tegen soepele voorwaarden. Een fijne bank.

 

Wil je goedkoop en weinig krediet kies dan de Postbank.

 

In opkomst is SNS-bank met goede kredietverlening voor groeiende bedrijven.

 

 

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

ING gaat voor persoonlijk contact met het mkb

Succesvolle proef in Utrecht wordt landelijk ingevoerd

 

AMSTERDAM - ING Bank gaat het contact met de kleinste bedrijven meer persoonlijk maken. Ondernemers kunnen daarvoor bij nieuwe mkb-centra terecht. Klanten in het midden- en kleinbedrijf zijn nu vooral aangewezen op telefoon en internet voor hun bankzaken.

 

'Het is een groep waar de bank moeite mee had', zegt ING-directeur Joost van der Does de Willebois. Hij noemt de ondernemers 'een vergeten groep'. 'We zeggen: bel ons maar, en dan kijken we wel of je een krediet krijgt', zegt hij in de Volkskrant.

ING Bank heeft als proef in de regio in Utrecht een speciaal mkb-centrum in het leven geroepen. De vijftien werknemers moesten zich speciaal bezig houden met de kleinste bedrijven, bijvoorbeeld winkeliers. De proef is een succes gebleken. In alle dertien regio's van de bank worden nu deze centra ingericht.

 

Omzet

De proef heeft niet tot meer omzet geleid. Op lange termijn zal dat wel gebeuren, zegt projectleider Claire de Lange. 'De doelstelling is om dichter bij de klant te komen. Een mkb'er heeft vaak meerdere bankrelaties. Het gevecht met onze concurrenten gaat om het hoofdbankierschap. Als we over een tijd van meer klanten hoofdbankier zijn, is de operatie geslaagd. En dat zal zeker lukken.'

 

Bron: Zibb.nl

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

ik heb in zweden express voor een van de kleinste banken gekozen. Dit zodat ik meer persoonlijke service krijg dan bij de grotere banken. Mijn contact geeft me alle aandacht en is eigenlijk altijd wel te bereiken. Het indienen van verzoeken gaat soepel en ze worden snel afgehandeld.

Dat vind ik dus het belangrijkste van de bank, persoonlijke en goede service en vooral geen nummer zijn. (daar zijn bijna alle Nederlandse banken bij mij op gesneuveld ;))

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.