• 0

Verschillende bedrijven onder 1 overkoepeld orgaan

Hallo,

 

Een vriendin van mij heeft een idee wat ze wilt uitwerken. Het gaat om een bedrijf met wat kleine bedrijven eronder. Ze heeft voor die kleine bedrijven eronder allemaal 1 aansprakelijke aangesteld. Wat voor een rechtsvorm zou ze moeten nemen om dit hoofdbedrijf op te zetten en hoe gaat dat verder in zn werk met die kleine bedrijfjes? Ik neem aan allemaal aparte boekhouding enz? Het spijt me als ik misschien domme vragen stel, maar kon het op het forum niet 1,2,3 terug vinden.

 

Met vriendelijke groet,

 

C. Brandt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hebben die 'kleine bedrijfjes' allemaal heel andere bedrijfsactiviteiten, of zijn het slechts andere handelsnamen voor ongeveer hetzelfde product of dienst?

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Daar zijn vele oplossingen voor:

 

- BV met daaronder dochter BV's;

- VOF met alle betrokkenen;

- Coöperatie van eenmanszaken;

- BV met allemaal franchisenemers, die ieder een eigen rechtsvorm kiezen.

- etc.

 

Kortom. Het valt hier niet zo 123 te beantwoorden. Wil je hierin een goede afweging maken, dan is meer info nodig over het plan, de betrokkenen, de verwachtingen, etc.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Bedankt voor de uitleg!

 

Nee het zijn allemaal verschillende activiteiten, maar ze gaan wel allemaal de hoofdnaam gebruiken en dan erachter de naam van wat ze doen. Bv bij mij is het One2Ready....dat zou dan worden : One2Ready photography, One2Ready Events, One2Ready for kids. Dit zijn gewoon even voorbeelden, maar zo zou het moeten worden. Het hoofd bedrijf word dan One2Ready.

 

Hoe kan ze dit nu het beste aanpakken en is het wel een slim idee of moet ze de bedrijfjes als eerst allemaal opstarten als een eenmanszaak?

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Hallo,

 

Een vriendin van mij heeft een idee wat ze wilt uitwerken. Het gaat om een bedrijf met wat kleine bedrijven eronder. Ze heeft voor die kleine bedrijven eronder allemaal 1 aansprakelijke aangesteld. Wat voor een rechtsvorm zou ze moeten nemen om dit hoofdbedrijf op te zetten en hoe gaat dat verder in zn werk met die kleine bedrijfjes? Ik neem aan allemaal aparte boekhouding enz? Het spijt me als ik misschien domme vragen stel, maar kon het op het forum niet 1,2,3 terug vinden.

 

Met vriendelijke groet,

 

C. Brandt

Hoe groot moet het worden?

 

Zijn het allemaal echte "bedrijven" met personeel, eigen producten/projecten etc. Of zijn het eigenlijk labels van het hoofmerk? In dat geval zou je namelijk gewoon met handelsnamen kunnen werken. Kost niets.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Het worden allemaal kleinschalige bedrijfjes. Eentje met fotoshoots, eentje met kinderkleding, eentje met evenementen organisatie. Kinderkleding wordt alleen webshop. Voor iedere onderdeel wordt 1 persoon in gezet die aansprakelijk is en de hoofdtaken en klandizie op zich neemt. Die vriendin van mij wordt het hoofd zij zorgt dat alle bedrijfjes materialen, bestellingen enz enz hebben. Ze zoekt leveranciers, onderhandelt en stelt de contracten op.

 

MvG

Link naar reactie
  • 0

HL is het forum waarop je nu aan het schrijven en lezen bent.

Gewoon beginnen met je bedrijf en als er meer activiteiten bij komen dan kan je altijd mensen er bij zoeken en tegen die tijd bezien welke constructie (loondienst, franchising, ...,) je er voor gaat gebruiken. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.