• 0

Faillissement van een klant met een BV

Beste lezers,

 

Sinds twee jaar ben ik ondernemer en verricht ik diensten op het gebied van webdevelopment. Aan het begin van deze twee jaar heb ik een besloten vennootschap als klant gehad. Helaas ging dit bedrijf op een gegeven moment failliet en bleef ik met een aantal openstaande facturen zitten. Via de curator was het helaas niet mogelijk om mijn geld alsnog te krijgen.

Nu ben ik er laatst achter gekomen dat de enige aandeelhouder van de BV tijdens het faillissement gewoon nog een andere BV had en momenteel verdient hij hier ook gewoon vrolijk zijn geld mee.

Nu wilde ik hem laatst bellen om hem hiermee te confronteren daar ik dit geen nette zaak vind. Echter vroeg ik me af of hem juridisch gezien ook echt iets te verwijten valt. Het zou natuurlijk het mooist zijn als ik met een geldig dreigement om de hoek kan komen, waarop hij weinig anders kan dan het alsnog betalen van zijn openstaande posten vanuit zijn andere BV.

 

Ik hoop dat iemand goede raad voor me heeft, ik zou er erg mee geholpen zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou eens kunnen kijken bij de KVK of hij zijn jaarrekening op tijd heeft gedeponeerd.

Als dit nl. niet zo is,dan is hij als bestuurder hoofdelijk aansprakelijk voor alle schulden van de BV, en kun je deze dus op hem persoonlijk verhalen.

 

ik ben overigens geen expert, maar volgens mij werkt het zo.

Link naar reactie
  • 0

Het hebben van meerdere BV's naast elkaar betekent niet dat de ene BV op moet draaien voor problemen van een andere BV. Daar heb je (o.a.) immers een BV voor: afscherming van de aansprakelijkheid en scheiding van vermogen/activiteiten.

 

Een te late deponering bij de KvK betekent ook niet direct hoofdelijke aansprakelijkheid voor de bestuurder. Het is slechts een vermoeden en vergt wel meer bewijs om te kunnen procederen tegen de bestuurder in privé..

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.