• 0

Een juist Frans BTW-nummer

Hallo allemaal,

 

Ik bied online advertenties aan op internet voor Franse ondernemingen.

 

Nu het 2e kwartaal van dit jaar weer verstreken zijn alle facturen bij het administratiekantoor weer afgegeven. Hierbij heb ik wel enkele opmerkingen gekregen over de Franse BTW-nummers.

 

Volgens de website van het Ministerie van EZ moet het Franse BTW-nummer uit 11 cijfers bestaan (1e twee zijn een administratieve code en de laatste 9 zijn het sirennummer). Vaak krijg ik van mijn Franse ondernemers een nummer van totaal 14 cijfers, het siretnummer (1e 9 cijfers sirennummer en de laatste 5 cijfers geven aan welke rechtsvorm de onderneming heeft).

 

Weet iemand misschien hoe deze 2 administratieve cijfers berekend worden in Frankrijk, want de Franse ondernemers weten dit vaak zelf ook niet. Op deze manier hoef ik ze zo weinig mogelijk 'lastig' te vallen met dit soort vragen, terwijl het voor de Nederlandse Belastingdienst toch echt uit die 11 cijfers moet bestaan..

 

Ik hoop dat iemand hierop een antwoord kan geven. Bedankt alvast voor jullie antwoord(en)!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Joost,

 

Dank je wel, maar ik ben bekend met deze website waar je Franse BTW nummers kunt controleren.

 

Het rare is dat andere websites in dezelfde branche ook voldoen met het Siretnummer (14 cijfers) of BTW nummer. Weet je toevallig hoe deze administratieve code is opgebouwd of dat altijd verschilt?

Link naar reactie
  • 0

De APCE vermeldt er wel iets over op hun website, misschien dat zij je ook verder kunnen helpen?

 

Hier schijn je de sirennummers te kunnen gebruiken om het TVAnummer op te vragen, maar ik heb daar verder geen ervaring mee.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel, hier heb ik zeker iets aan!

 

De website APCE legt uit hoe het BTW-nummer is opgebouwd, dit kon ik ook vinden op de website van EZ (nederland). Op de andere Franse website sluit ik even een abonnement af, zodat ik erachter kan komen voor de facturen. :)

 

Nogmaals dank je wel!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.