• 0

Prepaid (mobiel) en... de BTW aftrek...

Om in aanmerking te komen voor de BTW-aftrek dient een factuur officieel te zijn voorzien van de prijs en het bijbehorende BTW bedrag, een duidelijke omschrijving etc.

 

Mijn vraag is, hoe zit het precies met prepaid abonnementen (mobiel)... waar je dus vaak - als je online met de zakenrekening betaald - geen bonnetje van krijgt. Kun je nog steeds de BTW terugvorderen?

 

>;( :)

Dare to fly...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

1.Geen bonnetje is (formeel) geen BTW-aftrek.

 

2. Ik ben zelf niet bekend met prepaid-abonnementen. Ik dacht altijd dat het voordeel van prepaid was, dat je geen abonnement had. In ieder geval, als dit vergelijkbaar is met een prepaidkaart dan zit er geen verrekenbare BTW op, omdat de dienst (het bellen) nog niet is geleverd.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk, het is geen abonnement… maar gewoon een prepaidkaart… hoe dan ook, je zal wel gelijk hebben… alleen toch is het raar dat er geen btw bonnetje bij de prepaidkaart kan… het blijven immers zakelijke kosten.

 

Nu moet je in wezen dus over naar een abonnement - welke duurder is - om de btw terug te krijgen... het blijft een beetje raar.

 

:)

Dare to fly...

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk, het is geen abonnement… maar gewoon een prepaidkaart… hoe dan ook, je zal wel gelijk hebben… alleen toch is het raar dat er geen btw bonnetje bij de prepaidkaart kan… het blijven immers zakelijke kosten.

 

Nu moet je in wezen dus over naar een abonnement - welke duurder is - om de btw terug te krijgen... het blijft een beetje raar.

 

:)

Vraag bij de kassa om de BTW bon als je een prepaid kaart koopt. :)
Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk, het is geen abonnement… maar gewoon een prepaidkaart… hoe dan ook, je zal wel gelijk hebben… alleen toch is het raar dat er geen btw bonnetje bij de prepaidkaart kan… het blijven immers zakelijke kosten.

 

Nu moet je in wezen dus over naar een abonnement - welke duurder is - om de btw terug te krijgen... het blijft een beetje raar.

 

:)

Vraag bij de kassa om de BTW bon als je een prepaid kaart koopt. :)

 

Nogmaals, de verkoop van prepaid telefoonkaarten is niet belast met BTW. Een BTW-bon vragen heeft geen nut.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Nogmaals, de verkoop van prepaid telefoonkaarten is niet belast met BTW. Een BTW-bon vragen heeft geen nut.

Ah, mijn fout, ik had niet goed doorgelezen in dit topic. Een paar posts er onder wordt verwezen naar dit bericht waar eea. wordt uitgelegd :)

 

Je was me net voor met die link. Ik denk dat we het hier wel mee kunnen afsluiten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.