• 0

verlies van internationale dommeinnaam?

Binnenkort ga ik een website lanceren waarvan de domeinnaam (verschillende internationale extensies) al door mij in bezit zijn. De website richt zich op een internationaal publiek. De domeinnaam is een eenvoudige aaneenvoeging van 2 Engelstalige woorden die in principe een directe beschrijving zijn van de dienst die op de website wordt uitgevoerd.

Mijns inziens kan de naam door middel van merkenrecht niet goed worden beschermd. Ik vraag me alleen af welk risico ik loop indien iemand anders (waar dan ook ter wereld) de naam later toch als merk weet te registreren voor een land. Kan hij/zij dan aanspraak gaan maken op mijn .com / .org extenties? Of zou ik in het ergste geval enkel mijn logo moeten aanpassen?

Hopelijk kan mij iemand inzicht over geven (leads naar oudere discussies zijn ook van harte welkom). Dank!

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

• 0

Milka Budumir is een ontwerpster in Parijs. Haar website was www.milka.fr. Maar de grote fabrikant Milka slaagde er via de rechter in om milka.fr van haar af te pakken. Nu kan het in Frankrijk anders zijn dan hier, maar je loopt blijkbaar wel het risico dat een bedrijf met dezelfde naam dat toevallig groter is dan jij, het domein van je af kan pakken.

• 0

Kan het even niet vinden, maar er was een Nederlands bedrijf die een.com domeinnaam al jaren gebruikte. De naam bleek overeen te komen met een dienst die Google een tijdje terug begon. Machtige Google heeft die naam vervolgens gewoon keurig moeten kopen. De Nederlandse eigenaar kan immers aantonen dat hij die naam veel eerder voerde en geregistreerd had.

Ik weet niet of hij die naam ook verkocht heeft, want daartoe ben je dan ook niet toe verplicht.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

• 0

Kan het even niet vinden, maar er was een Nederlands bedrijf die een.com domeinnaam al jaren gebruikte. De naam bleek overeen te komen met een dienst die Google een tijdje terug begon.

Bedoel je niet Gmail, en niet Nederland maar Duitsland? Zie Wikipedia, zoek op "Germany" op die pagina.

• 0

Het genoemde voorbeeld in de uitzending van RTL: bewegingverdonk.nl staat nog steeds niet op naam van Verdonk!

Domeinnaam    bewegingverdonk.nl

Status    actief

Houder   J. de Werdt

Administratieve contactpersoon   editienl@rtl4.nl

Registrar    Hostway, The Hosting Company

Schipholweg 275

1171PK BADHOEVEDORP

Nederland

Technische contactpersonen   hostmaster@hostway.nl

Domeinnaamservers   ns0.nl.siteprotect.com   

ns1.nl.siteprotect.com   

Datum registratie    2007-10-19

Administratie door    NL Domain Registry

Hoe slordig, vul je dat formulier in, doe je er niets mee. Domein zal vast een aantal bezoekers opleveren na zo'n uitzending.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Juist, Knol! Dat was hem. What's in a name :)

Op het domein worden nog steeds stoomreinigers en stofzuigers verkocht...

Groet,

Highio

Ben benieuwd of hij blij is met die deal. Hij had een bod met 5 nullen. Dat kan natuurlijk 100.000 zijn maar ook een veelvoud daarvan.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Welke deal?

Groet,

Highio

Knol heeft een aanbod gehad van Google voor overname. Dat staat op hun media pagina in de video.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar