• 0

Wachovia bank

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ken de bank niet, behalve uit de nieuwsberichten tijdens de kredietcrisis, het was een de banken die echt in grote problemen is geweest en op punt stond om failliet te gaan.. In google vind ik zo snel geen nieuwsresultaten meer. op wikipedia word wel kort naar verwezen

 

Als je dan toch een Amerikaanse bank(rekening) wilt zou ik eerder voor een andere bank kiezen, dan een bank die bijna failliet was een jaar geleden.. er zijn er genoeg daar..

Link naar reactie
  • 0

Wachovia is overgenomen door van Wells Fargo die als enigste een AAA rating heeft (zegt natuurlijk niet alles) dus ik betwijfel het of de status nog steeds zo slecht is. Goed mogelijk dat berichten van 2 jaar geleden inderdaad die impressie geven maar dat is een andere situatie.

Alternatief waarom open je niet een Chinese rekening? Ik heb dit (wel als particulier) een kleine jaar geleden gedaan bij de Bank of construction wel terplekke maar deze werkt erg makkelijk moet ik zeggen. En zoals alle banken (?) in China zijn ze van de staat dus ook erg veilig.

Link naar reactie
  • 0

Wachovia is overgenomen door van Wells Fargo die als enigste een AAA rating heeft (zegt natuurlijk niet alles) dus ik betwijfel het of de status nog steeds zo slecht is. Goed mogelijk dat berichten van 2 jaar geleden inderdaad die impressie geven maar dat is een andere situatie.

Alternatief waarom open je niet een Chinese rekening? Ik heb dit (wel als particulier) een kleine jaar geleden gedaan bij de Bank of construction wel terplekke maar deze werkt erg makkelijk moet ik zeggen. En zoals alle banken (?) in China zijn ze van de staat dus ook erg veilig.

 

Ik heb in China geen rekening nodig. Eerder in de VS.

Link naar reactie
  • 0

Mijn Chinese leverancier heeft een bankaccount bij de Wachovia bank. Wat die Wang kan, zou ik natuurlijk ook moeten kunnen. Zijn er hier mensen die hier ook al gebruik van maken? Een rekening in de VS kan handig zijn.

 

Wells Fargo is druk bezig met de integratie van Wachovia. In veel plaatsen wordt al melding gemaakt dat de bank binnenkort Wells Fargo gaat heten. Lang niet alle banken in Amerika staan te trappelen om een zakelijke niet-ingezetene rekening ( non-resident account) te openen voor een Nederlands bedrijf. Voor Amerika is Europa "high risk". Met de juiste introductie van je huisbank en Engelstalige documentatie moet het geen probleem vormen om een rekening in de U.S. te openen. Vanuit Nederland doen we dit kunstje al sinds jaar en dag.

 

Mod edit: beste Cor, HL heeft een anti-acquisitie beleid en dat handhaven we voor alle deelnemers aan HL streng. Oproepen om contact op te nemen met jouw bank, druisen dus tegen de regels is. Vandaar dat de tekst verwijderd is.

Link naar reactie
  • 0

Een rekening in de VS kan handig zijn.

 

In de VS heb je ook de RABO bank. Noemen ze soms rob-a-bank.

Maar ik denk dat je er heen moet om je te legitimeren.

 

Het is trouwens verstandig om niet teveel dollars erop te zetten. Ik verwacht een dramatisch koersval.

Link naar reactie
  • 0

Een rekening in de VS kan handig zijn.

 

In de VS heb je ook de RABO bank. Noemen ze soms rob-a-bank.

Maar ik denk dat je er heen moet om je te legitimeren.

 

Het is trouwens verstandig om niet teveel dollars erop te zetten. Ik verwacht een dramatisch koersval.

 

 

Met zo'n 6.000 Wells Fargo filialen inclusief een compleet pakket aan alle mogelijke bankdiensten gaat elke vergelijking met Rabo of ING mank. Hier misschien nog even kijken ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Wells_Fargo

Een groot misverstand is dat de client "langs moet komen" in het buitenland voor de legitimatie.

ABN AMRO maakt het mogelijk om gewoon je handtekening thuis te zetten.

Voor wat betreft uw opmerking over de dollar ? Indien u verwacht dat de Dollar een dramatische koersval zal maken ? dan zijn er een aantal scenario's te bedenken om hier optimaal en verantwoord van de profiteren. De treasury desks van uw huisbank kunnen U hierbij helpen. Veel succes met uw business in Amerika, nog steeds een land met veel mogelijkheden.

Link naar reactie
  • 1

Na 11 September 2001 (9/11) zijn er ook op bancair gebied een veel zaken indringend gewijzigd.

Bij het ontbreken van de juiste (gecertificeerde) bedrijfsdocumentatie t/m de gegevens van de natuurlijke eigenaar, (UBO, Ultimate Beneficiary Owner) worden rekeningen onherroepelijk gesloten.

De aangeschreven bedrijven moesten hier erg om lachen.... totdat ze een bankcheque met hun saldo minus

forse behandelingskosten op de deurmat vonden met de mededeling dat de rekening uit compliance oogpunt was gesloten.

 

Met deze wetenschap, een goede voorbereiding op uw Amerikaanse avontuur, zult U bij succesvolle transacties volgens de Amerikaanse regelgeving uiteindelijk degene zijn die het laatste lacht.

 

Voor Amerika is Europa "high risk".

 

Laat me niet lachen ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.